Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb sinds kort eindelijk een smartphone (Galaxy S2), en na een dag spelen en prutsen om Windows Live (hotmail) contacten en mail daarop te krijgen (zonder dubbele entries...wat niet lukte), heb ik besloten dat out-of-the-box Gmail veel beter en sneller werkt om alles gesyncht te houden: nl. contacten, mail, reader etc.

Dus ik ben, sinds ik een jaar geleden naar een nette WL account over ging (dwz geen ik-ben-13-nickname@hotmail.com), alweer terug naar gmail. Op zich geen punt, maar ik wilde dus nog niet weer al mijn contacten en accounts moeten updaten naar mijn @gmail adres. Vandaar dat het op dit moment zo werkt:
  1. Al mijn mail en contacten heb ik handmatige goed gezet in Gmail. Dankzij Google/Android syncht alles wat nu verder nieuw is ook perfect met mijn telefoon en vice-versa. Klaar.
  2. Hotmail forward alle nieuwe inkomende mail naar Gmail.
  3. Gmail verstuurt alle mail zelf via hotmail. Extern lijkt het dus of ik nog steeds alleen hotmail heb.
Ik doe het op deze manier (forwarden), omdat het bij mij niet lijkt te werken om gmail 'gewoon' mail van hotmail te laten ophalen. Hij doet dat nl. 10x goed, en daarna krijg je een timeout ('too many logons in 10 minutes'). Dat is dus al mijn eerste probleem.

Ik overweeg dus om toch maar helemaal over te gaan op Gmail, en dus nog een keer mijn nieuwe adres de wereld in te brengen. Maar ik wil eigenlijk graag mijn hotmail account aanhouden als backup/uitval. Maar ik begrijp dat Microsoft na 270 dagen niet inloggen je WL gaat verwijderen. En ik weet zeker dat ik ga vergeten om nog in te loggen in hotmail, als het alleen maar een backup adresje is. Het enige probleem is dat mijn Xbox Live ID aan mijn hotmail en WL account hangt. Dus zodra die account een keer gedeactiveerd wordt, kan ik niet meer in Xbox live.

Mijn vragen zijn nu dus:
  • Weten jullie hoe je Gmail kan vertellen om bijv. maar 1x per 30 minuten in hotmail in te loggen? Dan hoef ik niet meer deze gare constructie van 'forward' en 'via' te gebruiken.
  • Telt inloggen op Xbox Live ook als inloggen op hotmail, als ze in feite dezelfde WL account zijn?
  • Zijn er slimme manieren / trucs oid om zonder omkijken een WL account 'in leven' te houden?
Alvast erg bedankt voor de tips!

"Contact your admin for details" - But I'm the admin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 23:01
Je telefoon probeert waarschijnlijk om de zoveel minuten de mail op te halen.
Die instellingen moet je veranderen lijkt mij.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Inloggen via XBOX telt als WL account gebruiken. Anders was ik mijn account al lang kwijt :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
Snake schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:34:
Inloggen via XBOX telt als WL account gebruiken. Anders was ik mijn account al lang kwijt :P
Ah, tof! Dan scheelt dat alvast een heel stuk. Moet ik wel zorgen dat ik genoeg tijd maak om te gamen :+
GeenAngst schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:31:
Je telefoon probeert waarschijnlijk om de zoveel minuten de mail op te halen.
Die instellingen moet je veranderen lijkt mij.
Het gaat hier niet specifiek om mijn phone, maar Gmail op zich. Als ik mijn browser (op de pc) instel dat Gmail van ....@hotmail.com moet ophalen, werkt dat eerst goed. Maar na ±20 minuten komt er helemaal niks nieuws meer binnen. Als ik vervolgens op de settings pagina ga kijken staat daar ook de eerder genoemde melding a-la 'can not logon. Server respons: too many logons in 10 min'.
Vraag is dus of dat inherent is in Gmail of dat je daar nog iets aan kan doen... Want elke keer een 20 minuten time-out hebben > dan weer ff mail binnen > dan weer 20 minuten timeout werkt niet goed. En ik denk ook dat Microsoft het verdacht kan gaan vinden als je elke dag tig timeouts aan het veroorzaken bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Tip: Neem een eigen domeinnaam. Dan maakt het niet uit of je van mail provider veranderd, je adres blijft hetzelfde.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
@Tsurany: Hoe werkt dat precies? Heb ik dan een email van die domeinnaam, en kan ik daar dan instellen dat dat doorgestuurd wordt naar mijn Gmail en/of hotmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Evil_king schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:38:
[...]
Het gaat hier niet specifiek om mijn phone, maar Gmail op zich. Als ik mijn browser (op de pc) instel dat Gmail van ....@hotmail.com moet ophalen, werkt dat eerst goed. Maar na ±20 minuten komt er helemaal niks nieuws meer binnen. Als ik vervolgens op de settings pagina ga kijken staat daar ook de eerder genoemde melding a-la 'can not logon. Server respons: too many logons in 10 min'.
Je kunt in de Gmail webinterface, onder [Instellingen]->[Accounts en Import]->[Mail van andere accounts (met POP3) controleren] aangeven dat de Gmail *server* (dus niet je browser) e-mail zal ophalen van je Hotmail-account (of elke willekeurige POP3-server die via het internet te bereiken is). Zie Berichten ophalen. Hier wordt om de ca. 10 minuten je POP3-account door Gmail gecontroleerd en leeggeslurpt. Dit zal dus echt geen too many logons in 10 min veroorzaken...
Ik gebruik dit al jaren voor verschillende POP3-accounts.
Bijkomend voordeel is dat Gmail de opgehaalde e-mails ook nog eens door zijn spamfilter heen haalt..

Dit is dus iets anders als E-mailberichten en contactpersonen importeren, wat een eenmalige actie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Evil_king schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:32:
@Tsurany: Hoe werkt dat precies? Heb ik dan een email van die domeinnaam, en kan ik daar dan instellen dat dat doorgestuurd wordt naar mijn Gmail en/of hotmail?
Je hebt een eigen domeinnaam (zoals www.evilking.nl) en kiest er dan voor om Google je mail af te laten handelen. Bij jouw domeinnaam stel je in dat alle e-mail afgehandeld moet worden door de mailservers van Google (via MX records) en dan komt daar gewoon je mail binnen. Jij maakt een account aan bij Google voor jouw domeinnaam en je kan bij Gmail dan inloggen met mail@evilking.nl en dat wordt dan ook jouw Google account.

Wil je bij Google weg kan je overstappen naar een andere mail hoster en log je daar in met mail@evilking.nl. Je past dan je MX records aan en mail wordt dan doorgestuurd naar de servers van die mail hoster.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil_king
Hier wordt om de ca. 10 minuten je POP3-account door Gmail gecontroleerd en leeggeslurpt. Dit zal dus echt geen too many logons in 10 min veroorzaken...
Dit is dus iets anders als E-mailberichten en contactpersonen importeren, wat een eenmalige actie is.
Tja, als ik het zo instel (wat ik dus gedaan had), krijg ik toch echt die melding, gewoon onder hetzelfde 'settings' tab bij de Pop3 status. Ik kan het nog een keer proberen.

En Email en contacten importeren werkte al in zijn geheel niet (gaf steeds aan dat pw bij mijn hotmail account niet herkend werd), dus dat heb ik al moeten omzeilen via de desktopclient van WL mail en daar dan Gmail + Hotmail inhangen, en handmatig kopiëren.....
------------------
@ Tsurany: thanks voor de uitleg; snap het. Dat is zeker nog een optie om te overwegen.

Pagina: 1