Ik heb sinds kort eindelijk een smartphone (Galaxy S2), en na een dag spelen en prutsen om Windows Live (hotmail) contacten en mail daarop te krijgen (zonder dubbele entries...wat niet lukte), heb ik besloten dat out-of-the-box Gmail veel beter en sneller werkt om alles gesyncht te houden: nl. contacten, mail, reader etc.
Dus ik ben, sinds ik een jaar geleden naar een nette WL account over ging (dwz geen ik-ben-13-nickname@hotmail.com), alweer terug naar gmail. Op zich geen punt, maar ik wilde dus nog niet weer al mijn contacten en accounts moeten updaten naar mijn @gmail adres. Vandaar dat het op dit moment zo werkt:
Ik overweeg dus om toch maar helemaal over te gaan op Gmail, en dus nog een keer mijn nieuwe adres de wereld in te brengen. Maar ik wil eigenlijk graag mijn hotmail account aanhouden als backup/uitval. Maar ik begrijp dat Microsoft na 270 dagen niet inloggen je WL gaat verwijderen. En ik weet zeker dat ik ga vergeten om nog in te loggen in hotmail, als het alleen maar een backup adresje is. Het enige probleem is dat mijn Xbox Live ID aan mijn hotmail en WL account hangt. Dus zodra die account een keer gedeactiveerd wordt, kan ik niet meer in Xbox live.
Mijn vragen zijn nu dus:
Dus ik ben, sinds ik een jaar geleden naar een nette WL account over ging (dwz geen ik-ben-13-nickname@hotmail.com), alweer terug naar gmail. Op zich geen punt, maar ik wilde dus nog niet weer al mijn contacten en accounts moeten updaten naar mijn @gmail adres. Vandaar dat het op dit moment zo werkt:
- Al mijn mail en contacten heb ik handmatige goed gezet in Gmail. Dankzij Google/Android syncht alles wat nu verder nieuw is ook perfect met mijn telefoon en vice-versa. Klaar.
- Hotmail forward alle nieuwe inkomende mail naar Gmail.
- Gmail verstuurt alle mail zelf via hotmail. Extern lijkt het dus of ik nog steeds alleen hotmail heb.
Ik overweeg dus om toch maar helemaal over te gaan op Gmail, en dus nog een keer mijn nieuwe adres de wereld in te brengen. Maar ik wil eigenlijk graag mijn hotmail account aanhouden als backup/uitval. Maar ik begrijp dat Microsoft na 270 dagen niet inloggen je WL gaat verwijderen. En ik weet zeker dat ik ga vergeten om nog in te loggen in hotmail, als het alleen maar een backup adresje is. Het enige probleem is dat mijn Xbox Live ID aan mijn hotmail en WL account hangt. Dus zodra die account een keer gedeactiveerd wordt, kan ik niet meer in Xbox live.
Mijn vragen zijn nu dus:
- Weten jullie hoe je Gmail kan vertellen om bijv. maar 1x per 30 minuten in hotmail in te loggen? Dan hoef ik niet meer deze gare constructie van 'forward' en 'via' te gebruiken.
- Telt inloggen op Xbox Live ook als inloggen op hotmail, als ze in feite dezelfde WL account zijn?
- Zijn er slimme manieren / trucs oid om zonder omkijken een WL account 'in leven' te houden?
"Contact your admin for details" - But I'm the admin!