Crucial M4 256GB kapot?

Pagina: 1
Acties:

• frankspijker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-11-2025
Dag best tweakeraars,

Ik heb niet zo lang geleden voor de eerste keer mijn eigen pc gebouwd. De onderdelen die in de pc zitten zijn deze onderdelen:
Behuizing: Fractal Design R3 XL
Voeding: Zalman ZM-1000 HP
Moederbord: Asrock z77 Extreme6
Processor: Intel Core i7 3770k
Geheugen: Corsair Vengeance Low Profile 16GB
SSD: Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Videokaart: Asus GTX670 DCII TOP
Processorkoeling: Antec Kuhler

Mijn computer werkte heerlijk alles werkte goed. Maar tot vandaag. Ik was Battlefield 3 online aan het spelen en ik ging zoals gewoonlijk weer dood en ik respawnde weer. Alleen was er iets geks ik had opeens geen wapens meer en ik kon nog rondlopen maar alle andere spelers zagen me niet meer. Ik was een soort spook. Ik dacht eerst dat dit een bug was in het spel zelf maar opeens liep mijn pc vast en startte hem opnieuw op. Ik kreeg de optie om hem normaal op te starten of op veilige modus. Ik heb hem toch weer afgesloten en dus niks geselecteerd omdat ik weg moest. Toen een uur later startte ik hem weer op en tot mijn verbazing kreeg ik niet meer dezelfde opties maar stond er dat ik moest rebooten en de boot drive moest selecteren (Zoiets ongeveer). Toen werd ik bang dat mijn boot drive dood was gegaan en dat is mijn Crucial M4 SSD.

Ik heb speciaal voor de Crucial M4 gekozen om de betrouwbaarheid. Behoor ik tot die kleine groep waarvan mijn Crucial SSD dood is gegaan. Kan ik wat fout hebben gedaan waardoor ik de dood van mijn SSD heb getriggerd? Er is ook iets geks. Ik heb al een aantal keer in de BIOS gekeken en ik zag dat de SSD nog werd herkend en dan toch weer niet en dan weer wel. Is dit normaal bij dode SSD's? En de laatste vraag is deze SSD nog te redden of is de SSD dood?

Gelukkig heb ik al mijn wordbestanden, filmpjes en muziek en de meeste games op mijn HDD opgeslagen.

Het is erg vervelend en ik hoop niet dat het aan mij heeft gelegen. Maarja

Alvast bedankt!

ps: Excuus voor mijn slecht geschreven tekst.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ok, kern van het verhaal... De drive wordt niet meer goed gedetecteerd...

Checklist:
  • SSD al aangesloten op andere poort?
  • Kabel al eens vervangen?
  • Al eens geprobeerd in ander systeem?
AUB SMART data ook, als het kan. Al doe je het via een ander systeem, waar je de SSD in hangt.
Dit in de vorm van een screenshot van het programma crystaldisk info...

[ Voor 38% gewijzigd door Swordlord op 20-08-2012 19:34 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Kijk eens of er een nieuwe firmware is voor je ssd.
Bij mijn crucial was een update nodig omdat de ssd stopte na een bepaalde aantal uren draaien.

• frankspijker
Ik heb alles al geprobeerd. Niks is gelukt. Is er nog een andere optie?

Verwijderd

jan99999 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:51:
Kijk eens of er een nieuwe firmware is voor je ssd.
Bij mijn crucial was een update nodig omdat de ssd stopte na een bepaalde aantal uren draaien.
Zou dit ook na 10 minuten kunnen zijn? Ik ondervind namelijk inderdaad ook het probleem van een SSD die continu stopt met werken.

• frankspijker
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:22:
[...]

Zou dit ook na 10 minuten kunnen zijn? Ik ondervind namelijk inderdaad ook het probleem van een SSD die continu stopt met werken.
Vervelend zeg. Ik had mijn firmware meteen geupdate omdat ik dacht dat dat het beste was. Het is net zoals drivers denk ik gewoon naar de nieuwste versie updaten dan kan je vaak verwachten dat je onderdeel veel beter werkt.

Maar over mijn SSD ik denk dat hij gewoon niet meer te redden is. Ik heb 3 jaar garantie. Ik heb de verpakking nog en de installatiehandleiding, alleen niet meer het plastic en de antistatische zak. Maar daarvoor kan ik de antistatische zak gebruiken van mijn videokaart. Accepteren ze hem dan nog?

Verwijderd

Dat gezeik met die verpakkingen ook, je kan toch moeilijk continu 3 jaar lang laten liggen voor het geval dat het niet werkt naar behoren? Nee, ik denk dat je het gewoon zo kan opsturen, maar ik zou anders even navragen.

Edit: Ik vind het wel stom toevallig dat je op dezelfde dag als mij hetzelfde probleem krijgt, kijk anders even naar mijn topic of het hetzelfde probleem is ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 20:32 ]

• frankspijker
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:31:
Dat gezeik met die verpakkingen ook, je kan toch moeilijk continu 3 jaar lang laten liggen voor het geval dat het niet werkt naar behoren? Nee, ik denk dat je het gewoon zo kan opsturen, maar ik zou anders even navragen.

Edit: Ik vind het wel stom toevallig dat je op dezelfde dag als mij hetzelfde probleem krijgt, kijk anders even naar mijn topic of het hetzelfde probleem is ;)
Bedankt! Ik hoop dat het gaat lukken. Maar ik denk dat jij een ander probleem hebt. Ik hoop voor je dat het opgelost wordt. Laat ik hopen dat ze niet te moeilijk daarover gaan doen. Ik ga hem gewoon heel netjes verpakken.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Sluit de ssd aan op je hoofd sata aansluiting, en niet op je extra 2 sata aansluiting, zie moederbord handleiding.
Andere data kabel proberen, en andere stroom kabel.
Pagina: 1