Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Dit zijn een paar foto’s die ik in de afgelopen vakantie heb gemaakt in Spanje in de regio Alt Empordà. Deze regio ligt in het noorden van Spanje, net over de grens met Frankrijk.

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar op deze foto's.

[ Voor 59% gewijzigd door Bio op 30-07-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
#1 Strakke plaat, al had ik die vignetting (rechts onder) wel weg gelaten. Dan is hij net iets strakker naar mijn mening
#2 Hier eigenlijk het zelfde verhaal. Vooral die links onder, al valt links boven wel mee. Voor de rest ook een erg strakke plaat.
#3 De cultuur erg mooi in beeld gebracht, misschien kan je de foto nog wat levendiger maken door de oranje kleuren wat naar voren te laten komen. Dan bedoel ik: de kleuren van sommige huizen.
#4 Ook een mooie plaat. Alleen was hij misschien mooier uit de verf gekomen als je de technieken van #1 en #2 had overgenomen om het water straks te krijgen.

Heb je voor #1 en #2 een langere sluitertijd gebruikt met eventueel een ND filter?

Mijn mening over het geheel:
Gave foto's met hier en daar misschien nog een verbeter puntje. Maar je hebt mij vermaakt met je foto's :*)

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 21:58
Mooie kleuren. Het licht is mij te hard, maar aan de andere kant geeft het waarschijnlijk wel een objectief beeld.
Ik zou ze allemaal nog wel iets lichter maken (en bij 4 valt ook nog wat uit de schaduwpartijen te halen), ik vind ze vrij donker.

Best fijne foto's wat mij betreft, hoewel ik niet zo snel een duidelijke favoriete zou kunnen aanwijzen. Ik denk dat ik nummer 2 de mooiste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Bedankt voor de reacties tot zover.

@Polychism: Even voor de duidelijkheid: ik heb géén vignetting toegevoegd. Dit is een gevolg van de gebruikte filters. Voor 1 en 2 is inderdaad een ND filter gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bio op 20-08-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 23:04
Nummers 1 en 2 vimd ik mooie platen, maar die kleurzweem van je ND filter moet je echt even verwijderen, er hangt nu echt een paarsige waas overheen. Jammer.

3 vind ik iets te krap gekaderd.

Bij 4 vind ik het jammer dat de horizon in het midden staat, bij 1 en 2 kan dat ivm de reflecties, bij 4 heb je dat niet.