Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 18:51
Eergister is de videokaart van m'n vriendin ermee op gehouden.
Een componentje op de kaart is duidelijk opgeblazen.

Maar ik vind het altijd wel handig iets reserve te hebben en heb een maatje die dit soort prutswerk kan solderen. Dus daar wil ik wel een poging wagen.

Mijn probleem echter is dat ik niet meer kan lezen wat er op het componentje stond en hij wel moet weten.

Is er iemand met een oude Asus EN7800GTX/2DHTV/256M/OSP/A kaart en mij kan vertellen wat er op de chip staat die rood omcirkelt is? (achterkant kaart, links onder net naast de heatspreader)

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/d.zwart89/IMAG0179.jpg

Dat of iemand die een site weet met een diagram van de kaart...

Hoop dat iemand nog iets heeft.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Het kost je meer moeite dan dat die kaart 2e hands kost kwa tijd en dergelijke laat staan dat je dat chippie ergens vandaan moet halen. Zou een betere 2e hands kopen bv gtx 260 pas gekocht voor 30 euro en daar ka je prima games mee spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Het is je eeprom chip hetgeen dat je 64KB bios vasthoud.
Vervangen is inderdaad niet de moeite waard.
Als je wil kan je kijken of je hem nog kan flashen in dos in nvflash als hij daar niet meer te zien is is ie dood en zou de enige oplossing zijn die chip te vervangen wat een hoop werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-07 18:51
maarten12100 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:13:
Het is je eeprom chip hetgeen dat je 64KB bios vasthoud.
Vervangen is inderdaad niet de moeite waard.
Als je wil kan je kijken of je hem nog kan flashen in dos in nvflash als hij daar niet meer te zien is is ie dood en zou de enige oplossing zijn die chip te vervangen wat een hoop werk is.
Waarom blaast in godsnaam een Eeprom op ipv ook maar 1 ander onderdeel? Ik had juist verwacht dat het iets van een voltage regulator was daar hij ook op het deel van de kaart zit waar het (zo op het oog) voedingsdeel word afgehandeld.
JayJay schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:09:
Het kost je meer moeite dan dat die kaart 2e hands kost kwa tijd en dergelijke laat staan dat je dat chippie ergens vandaan moet halen. Zou een betere 2e hands kopen bv gtx 260 pas gekocht voor 30 euro en daar ka je prima games mee spelen
Because I can. En ben gewoon benieuwd of het kan. Als het een componentje van 3 of 5 euro of zo is ben ik gewoon nieuwschierig :)

Edit:
Ik kan net aan uitmaken de tekst "SP8J5" op de chip, google search doet eerder leren dat dit waarschijnlijk een transistor is en geen eeprom.
Los daarvan zoek ik nog steeds bevestiging of dit alle tekst is.

[ Voor 35% gewijzigd door Red Cell op 20-08-2012 18:23 ]

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
maarten12100 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:25:
[...]

Nou het zou heel goed kunnen betekenen dat er meer niet pluis is maar een eeprom gaat stuk als te ver boven de 3V komt te draaien.
Er zit ook een onderdeel in die de rust staat regelen die al dood gaat als ze te ver boven de 1V uit komen.

[ Voor 32% gewijzigd door maarten12100 op 20-08-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Gaat lekker quote net perongeluk mezelf...

[ Voor 88% gewijzigd door maarten12100 op 20-08-2012 18:27 ]

Pagina: 1