Toon posts:

High-end Gaming Pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Veel gaming, video editing en 3d vormgeving

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil eigenlijk niet echt veel meer uitgeven maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Black WD2002FAEX, 2TB€ 164,45€ 164,45
1Corsair Obsidian 650D€ 143,80€ 143,80
1Noctua NH-D14€ 66,-€ 66,-
1MSI GeForce GTX 690€ 947,95€ 947,95
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 259,-€ 259,-
1Corsair AX1200€ 238,30€ 238,30
1OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB€ 117,50€ 117,50
1Asrock Z77 Extreme9€ 311,-€ 311,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.248,-

Het geheugen niet kunnen vinden, Dit wordt naar mijn mening: Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
(CMP8GX3M2A1600C8, Dominator)

CAS Latency (CL) 8
RAS-to-CAS-Delay (tRCD) 8
RAS-Precharge-Time (tRP) 8
Row-Active-Time (tRAS) 24

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt, zolang alles maar goed werkt

Heb je nog vragen?
Ik vroeg me af of er ergens een bottleneck zou kunnen ontstaan, zo ja wat moet ik vervangen?
Is dit genoeg om in de toekomst quad sli te draaien?(2e 690)
Verder ben ik van plan te gaan overclocken.

Als ik nog iets ben vergeten ben te vermelden hoor ik het graag.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:08
Leuk voor de e-penis, die videokaart, maar ik neem aan dat je op een enorme resolutie gaat gamen?? Anders is het wel enorm overkill. Zo'n ding in SLI is al helemaal zinloos, tegen de tijd dat je een 2e wil (nooit) kun je voor minder geld veel betere kaarten kopen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Waarom koop je niet gewoon het high-end systeem uit de BBG. Perfect voor jouw doeleinden en 1000€ (!) minder dan jouw compleet overkill systeem. Eventueel met een 2de GTX 670 er in.

Dit is weer zo een typisch geval van iemand die uit verveling een account aanmaakt op tweakers en een totaal ondoordacht systeem samensteld gewoon omdat het duur is...

Kan je ons anders even toelichten waarom je net deze componenten hebt gekozen?

[ Voor 4% gewijzigd door Inrage op 20-08-2012 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eyefinity setup ;) en over die 2e videokaart: dat was ook nog niet zeker, wil eerst kijken hoe die ene het trekt en dan eventueel een 2e er bij halen. maar je hebt wel een punt. bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Topicstarter
Inrage schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:30:
Waarom koop je niet gewoon het high-end systeem uit de BBG. Perfect voor jouw doeleinden en 1000€ (!) minder dan jouw compleet overkill systeem.
Omdat ik voorlopig niks meer wil kopen, en niet over een jaar of 2 al weer een hoop moet upgraden.
Dit is weer zo een typisch geval van iemand die uit verveling een account aanmaakt op tweakers en een totaal ondoordacht systeem samensteld gewoon omdat het duur is...
Uit verveling? Ik heb wel betere dingen te doen. Jammer genoeg is dit weer een community die alleen maar kan zeiken over van alles en nog wat... (en het kan nog duurder hoor maak je daar maar geen zorgen om)
Kan je ons anders even toelichten waarom je net deze componenten hebt gekozen?
Ik gok dat je op de videokaart doelde, Die is voor de 3d vormgeving en gaming op hoge resolutie.
Voor de rest wilde ik een snel systeem hebben.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:43:
Omdat ik voorlopig niks meer wil kopen, en niet over een jaar of 2 al weer een hoop moet upgraden.
Een extra(of nieuwe) GPU bijplaatsen of meer geheugen plaatsen duurt 5 minuten...
En in hardware land zijn 2 high-end PC's van 1250€ om de 2jaar altijd beter dan 1 high end pc van 2500€
Uit verveling? Ik heb wel betere dingen te doen. Jammer genoeg is dit weer een community die alleen maar kan zeiken over van alles en nog wat... (en het kan nog duurder hoor maak je daar maar geen zorgen om)
Er wordt toch verwacht dat je wat eigen onderzoek doet. Als je dit gedaan hebt dan je onmogelijk tot dit systeem komen...
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:43:
Ik gok dat je op de videokaart doelde, Die is voor de 3d vormgeving en gaming op hoge resolutie.
Voor de rest wilde ik een snel systeem hebben.
Ik had het over bijna ieder onderdeel eigenlijk...

Waarom een 2TB HDD van 164€ als er ook zijn van 100€? Prestatie verschil is verwaarloosbaar. Tis gewoon voor opslag, prestaties komen wel van je SSD. Alternatief: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB

Case van 143€: Kan ik nog enigsinds begrijpen, als je dure hardware wil dan wil je dit in een mooie verpakking steken. Er is echter geen meerwaarde tov goedkopere cases op gebied van prestaties.

Noctua koeler: Ok, goede keuze. Duur maar biedt waar voor z'n geld. Waarschijnlijk de beste luchtkoeler.

GTX 690: bijna nooit te verantwoorden... Welke "3d vormgeving" software ga je gebruiken? Waarschijnlijk ben je dan beter af met een pro kaart. Je geeft hier net wat weinig info over de games die je gaat spelen, de software die je gaat gebruiken en de resolutie op welk dit moet werken.

CPU: Waarom kies je niet voor de nieuwere, snellere, zuinigere i7 3770k als je denkt dit nodig te hebben?

Voeding: 1200w?? Een GTX690 in SLI dat gaat het echt nooit worden. Met 650-750w zit je al goed, dit kost zo maar even 150€ minder... Een systeem met een 690 of full load gebruikt max 500w.

SSD: OCZ heeft een slechte reputatie op gebied van SSD's, kies eerder voor de Samsung 830 reeks die op dit moment heel snelle en betrouwbare SSD's biedt voor een lage prijs.

Mobo: 311€ voor een mobo... tja, normaal gezien komt die GTX690 in SLI er toch nooit, dan kan je evengoed een mobo van 130€ nemen. Aan prestaties ga je het niet merken. Alternatief: pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

[ Voor 18% gewijzigd door Inrage op 20-08-2012 18:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waarom een 2TB HDD van 164€ als er ook zijn van 100€? Prestatie verschil is verwaarloosbaar. Tis gewoon voor opslag, prestaties komen wel van je SSD. Alternatief: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Maar er is prestatie verschil, okee dan is het wel niet zo veel maar dat moet ik dan maar even bekijken. Anders gooi ik er een (goedkopere) 3Tb schijf in.
Case van 143€: Kan ik nog enigsinds begrijpen, als je dure hardware wil dan wil je dit in een mooie verpakking steken. Er is echter geen meerwaarde tov goedkopere cases op gebied van prestaties.
Dat klopt. Deze heeft 3 fans, 1 aan de voor zijde en 2 aan de achterkant dus genoeg airflow. Goede cable management mogelijkheden en ik ben niet zo van al die kleurtjes om eerlijk te zijn, zwart is prima. tuurlijk er zijn wel goedkopere varianten maar mijn oog viel op deze case.
Noctua koeler: Ok, goede keuze. Duur maar biedt waar voor z'n geld. Waarschijnlijk de beste luchtkoeler
Heb nog geen ervaring met watercooling, hoor wel dat het super goed koelt maar de onderhoud die je er aan hebt spreekt me niet zo erg aan. Vandaar een luchtkoeler.
GTX 690: bijna nooit te verantwoorden... Welke "3d vormgeving" software ga je gebruiken? Waarschijnlijk ben je dan beter af met een pro kaart. Je geeft hier net wat weinig info over de games die je gaat spelen, de software die je gaat gebruiken en de resolutie op welk dit moet werken.
Games: Battlefield 3. 3x1 Landscape Eyefinity op de hoogst haalbare resolutie(met normale fps). (niet echt nodig om meer games op te noemen aangezien dit toch wel 1 van de zwaardere games is van dit moment)
Software: Cinema 4d, vraagt meer van cpu dan gpu. Dus dat is ook geen verantwoording. (1080p)
CPU: Waarom kies je niet voor de nieuwere, snellere, zuinigere i7 3770k als je denkt dit nodig te hebben
Aangezien ik vanplan ben te gaan overclocken en verhalen heb gehoord over IB dat ze warmer worden als SB leek het mij verstandiger om voor de 2600k te kiezen.
Voeding: 1200w?? Een GTX690 in SLI dat gaat het echt nooit worden. Met 650-750w zit je al goed, dit kost zo maar even 150€ minder... Een systeem met een 690 of full load gebruikt max 500w.
Bij nader inzien heb ik er voor gekozen om de 690 SLI maar te laten vervallen, enkel is al een overkill dus laat staan SLI. 500w maar? had het hooger geschat. Dan even opzoek naar een 750w PSU.
SSD: OCZ heeft een slechte reputatie op gebied van SSD's, kies eerder voor de Samsung 830 reeks die op dit moment heel snelle en betrouwbare SSD's biedt voor een lage prijs.
Dat klopt, maar niet iedereen heeft er last van.(2 vrienden van mij hebben allebei ook een OCZ schijf en hun hebben nooit problemen gehad(daarom ook dat ik voor een OCZ schijf koos.)) lees ook genoeg berichten over OCZ SSD's die wel naar behoren werken. Was dat niet bij de eerste/tweede generatie die onbetrouwbaar is/was?
Mobo: 311€ voor een mobo... tja, normaal gezien komt die GTX690 in SLI er toch nooit, dan kan je evengoed een mobo van 130€ nemen. Aan prestaties ga je het niet merken. Alternatief: pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H
Dat was inderdaad met het voor uitzicht op de GTX690 SLI, maar zoals je eerder las ga ik dat niet meer doen.(kan ik dat alvast opsparen voor over een paar jaar...) Mobo ga ik nog even uitzoeken. De specs van die Gigabyte zien er in ieder geval goed uit.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:54
Ik zou zeker vanwege dat 3D vormgeven (mits je dat echt serieus doet) voor socket 2011 gaan, icm een 3930K werken dat soort programma's veel sneller! daarnaast is 16GB geen overkill in zo'n situatie ;) en dan is 2 of 3x 660ti ook te doen op een voeding van 850W, tegenwoordig is 1200W brute overkill...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou zeker vanwege dat 3D vormgeven (mits je dat echt serieus doet) voor socket 2011 gaan, icm een 3930K werken dat soort programma's veel sneller! daarnaast is 16GB geen overkill in zo'n situatie en dan is 2 of 3x 660ti ook te doen op een voeding van 850W, tegenwoordig is 1200W brute overkill...
Nouja het is nu tijdelijk een hobby, maar ik wil er op een gegeven moment wel geld mee gaan verdienen. Die 16GB weet ik niet zo zeker, zover ik weet gebruiken hedendaagse applicaties niet meer als 8GB. Die GTX660ti is ook wel interressant maar ik ben stiekem niet echt een fan van SLI/Crossfire(ja ik weet het, eerst zei ik dat ik SLI 690 wilde... :P)

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:54
euh... wat denk je dat 690 is? juist ook gewoon SLI, alleen dan intern, betekent dat het gewoon hetzelfde is behalve dat het in een pakketje zit, maar het zijn wel gewoon 2 chips, met beide hun eigen geheugen enz.! Ik weet verder in ieder geval dat cinema 4D veel van RAM houd, maar een LGA 2011 lijkt me zeker het overwegen waard als je er serieus over bent! 3930K, een leuk moederbordje en 2x 660ti of misschien zelfs 670 eventueel uitbreidbaar naar 3x (of als je geen SLI wilt 1x 680 als is dat prestatie-wise wel veel minder dan 2 660ti's laat staan 670). Een AX850W moet voldoende zijn voor 3 660ti's, 670 zal kiele kiele worden denk ik ;)

en de Vertex... wouldn't do that if I we're you, Crucial M4 of Samsung 830 zijn vele malen betrouwbaarder! als je dan toch zo graag een OCZ wilt zou ik voor de 4de versie gaan, die heeft niet meer de brakke Sandforce controller ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:20:
euh... wat denk je dat 690 is? juist ook gewoon SLI, alleen dan intern, betekent dat het gewoon hetzelfde is behalve dat het in een pakketje zit, maar het zijn wel gewoon 2 chips, met beide hun eigen geheugen enz.! Ik weet verder in ieder geval dat cinema 4D veel van RAM houd, maar een LGA 2011 lijkt me zeker het overwegen waard als je er serieus over bent! 3930K, een leuk moederbordje en 2x 660ti of misschien zelfs 670 eventueel uitbreidbaar naar 3x (of als je geen SLI wilt 1x 680 als is dat prestatie-wise wel veel minder dan 2 660ti's laat staan 670). Een AX850W moet voldoende zijn voor 3 660ti's, 670 zal kiele kiele worden denk ik ;)

en de Vertex... wouldn't do that if I we're you, Crucial M4 of Samsung 830 zijn vele malen betrouwbaarder! als je dan toch zo graag een OCZ wilt zou ik voor de 4de versie gaan, die heeft niet meer de brakke Sandforce controller ;)
haha dat die 690 SLI is wist ik wel, heb het eens eerder geprobeerd met een 570 van een maat van me alleen werkte het voor geen meter. achja dan een 2e setje ram geheugen er bij zo duur zijn ze niet.
Ik ga nog eens even verzinnen over LGA 2011 + 3930k, dat werkt natuurlijk sneller als een 2600k...:P
SSD: Ga ik ook nog uitzoeken wat ongeveer hetzelfde is als die VTX3 IOPS

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
660ti's in sli (of zelfs tri sli) lijkt me niet handig, dan heb je wel een hele grote kans op te weinig geheugenbandbreedte.
Pagina: 1