Kiezen tussen twee hoofdtelefoons. Help mee :)

Pagina: 1
Acties:

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Vandaag is mijn oude koptelefoon gestorven. Het was een goedkope Philips SHP2500 van twee tientjes. Een prima ding voor het geld overigens.

Nu ben ik laatst begonnen met muziek produceren en wil ik nu een trapje hoger. Aangezien ik nog student ben, heb ik het budget vastgesteld op rond de 50-60 euro.

Na een korte zoektocht heb ik het een beetje weten terug te brengen tot 2 opties.

Welke is de beste keus?

Het gaat om de Sennheiser HD 215:
http://www.kieskeurig.nl/(...)zen/bezorgen/260189/

en de Philips SHL5905 :
http://www.kieskeurig.nl/(...)gen/1054516/#prijzen

Allebei zijn ze te krijgen voor ongeveer dezelfde prijs. De Philips heeft daarbij een microfoon (kan wel handig zijn) en zijn bereik is van 12 t/m 23500 hz. De Sennheiser gaat van 12 t/m 22000 hz. Is dat een merkbaar verschil?
De Sennheiser heeft weer als voordeel dat de kabel vervanbaar is en dus niet 'ingebouwd' zit. Aangezien bij al mijn koptelefoons de kabel als eerste sneuvelde vind ik dit een groot voordeel.

Deel uw mening en help mij de knoop hakken Dank! :)

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 10:49
Ten eerste zou ik willen vragen waar je precies naar zoekt in een koptelefoon. Moet de koptelefoon portable zijn? Welke genres luister je veel? Het bereik van een koptelefoon zegt eigenlijk zeer weinig, het gaat erom op welke delen van het geluidsspectrum de koptelefoon de nadruk legt. Met die specs kun je dus eigenlijk zeer weinig. Voor het produceren van muziek (dan bedoel ik het serieus produceren van muziek), wil je over het algemeen studio monitors die het geluid zo neutraal mogelijk weergeven. Nu heb ik geen ervaring met het produceren van muziek, maar misschien dat anderen je op dat gebied wel verder kunnen helpen.

Ben je al naar winkels geweest met een eigen bron om een aantal koptelefoons binnen je prijsklasse te beluisteren? Zo ja, wat zijn je bevindingen (wat vond je goed klinken en waarom). Zo nee, doen! Hartstikke leuk om te doen en je leert een beetje wat jij persoonlijk goed vindt klinken.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:43
Ik heb zelf die Philips koptelefoon (de Uptowns) en ben er erg tevreden mee, dat terwijl ik er zelfs nog €99,- voor heb betaald toen hij net nieuw was, voor de huidige prijzen is het al helemaal een geweldige deal. :)

Een vriend van me heeft de HD 215, persoonlijk vind ik de Uptown beter hoewel de geluidskwaliteit elkaar niet echt veel ontloopt, het design en de bouwkwaliteit lijkt van de Philips in ieder geval een stuk beter, de Sennheiser voelt heel erg plastic aan.

Ik weet echter niet of allebei deze koptelefoons wel geschikt zijn om mee te producen, hoewel dat ook aan het niveau zal liggen waarop je bezig bent aan je oude koptelefoon te zien zal het sowieso al een grote vooruitgang zijn.
De Sennheiser en Philips klinken naar mijn mening in ieder geval allebei niet echt helemaal neutraal, dus als dat een eis is kan je beter verder kijken naar andere modellen, als je wilt dat het gewoon goed klinkt en lekker zit zou ik voor de Philips gaan. :)

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:43
Op een of andere manier werd het een dubbelpost :X

[ Voor 93% gewijzigd door Redblader op 20-08-2012 18:24 ]

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik las allemaal gemixte berichten over de koptelefoons die in de OP had gezet en begon te twijfelen. Toen las ik ineens wat over de Creative Aurvana Live headphones (CAL! headphones) en alle reviews zijn het daarover eens... Een supergoede koptelefoon voor de prijs.

Helaas in Nederland overal uitverkocht of niet meer leverbaar, dus heb em net besteld via Amazon.de.
52 eurootjes. Nog nooit iets met audio gekocht zonder het eerst te horen, maar ik heb er na al deze positieve verhalen veel vertrouwen in.

We gaan het deze week zien (horen) :)