• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-02 08:14

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Tweakers,

Vorige maand had ik een nieuw moederbord besteld namelijk de Asus Sabertooth Z77.
Na het aansluiten van alles bleek dat mijn 2e PCIE slot het niet deed, mijn 2e videokaart deed het niet.
Heb ook mijn andere videokaart getest op de 2e PCIE slot en die deed het daar ook niet op en beide videokaarten deden het wel op 1e PCIE slot.

Gelijk contact gezocht met Alternate en mij probleem voorgedragen en mijn moederbord kon gelijk RMA.
Omdat ik vrijwel veel mijn pc gebruik heb ik gelijk een nieuwe moederbord gekocht.

Paar dagen later kreeg ik van Alternate een mail terug dat het moederbord was ontvangen maar dat er 2 socket pins waren verbogen en dat mijn garantie niet meer geldig was maar ze vroegen aan mij wel toestemming voor hun ombuigen van de socketpins om alsnog het moederbord te testen.
Daar heb ik toestemming voor gegeven en paar dagen later kreeg ik mail met dat het niet goed was gelukt en nu sturen ze het moederbord op naar Asus.

Wat zijn jullie ervaringen met Asus?

Want het zou enorm fuckedup zijn als ik mijn geld niet terugkrijg.
En zelf heb ik niet de socketpins verbogen. Heb het hele pakket netjes goed verstuurd naar Alternate.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb goede ervaringen met Asus, echter niet met verbogen pinnen in een socket.

Aangezien het toch wel algemeen bekend is dat die pinnetjes geheel uit zichzelf krom gaan, neem ik aan dat je zonder ook maar 1 enkel probleem een nieuw bord krijgt.

Verwijderd

Heb je voordat je het mobo RMA stuurde gecontroleerd of die pinnetjes al krom waren? Volgens mij valt kromme pinnetjes onder user abuse en dat betekent normaliter geen garantie.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Toen ik mijn cpu had verwijdert waren de pinnetjes nog niet krom. Daarna heb ik netjes het beschermkapje eroverheen gedaan.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 19:42
Reepje schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:42:
Ik heb goede ervaringen met Asus, echter niet met verbogen pinnen in een socket.

Aangezien het toch wel algemeen bekend is dat die pinnetjes geheel uit zichzelf krom gaan, neem ik aan dat je zonder ook maar 1 enkel probleem een nieuw bord krijgt.
Verkeerd getikt of meen je dit?

Pinnetjes buigen namelijk niet zomaar vanzelf om. Dan zouden veel nieuwe moederborden al bij aankomst verbogen pinnen hebben..

Aan de TS: bereid je er op voor dat Asus via Alternate kosten in rekening kan brengen. In wezen kan je als gebruiker niet vaststellen dat je niet verantwoordelijk was voor het euvel, dus enkel uit coulance zou Asus je nog kunnen helpen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar je hebt het bord pas net, laat Alternate maar bewijzen dat het door jouw toedoen is dat die pinnetjes krom staan, en dat het niet een fout is van het bord zelf. Dat zullen ze niet kunnen en zullen ze het eerste half jaar dus gewoon garantie moeten verlenen.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02 17:03
TERW_DAN schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:51:
Maar je hebt het bord pas net, laat Alternate maar bewijzen dat het door jouw toedoen is dat die pinnetjes krom staan, en dat het niet een fout is van het bord zelf. Dat zullen ze niet kunnen en zullen ze het eerste half jaar dus gewoon garantie moeten verlenen.
Helaas valt dit vaak onder een fysieke beschadiging. Het komt (helaas) vaak genoeg voor dat mensen de beschermkapjes al van het socket hebben gehaald en dan iets erin laten vallen (schroefjes, CPU met de punt, etc.) en die pinnetjes zijn echt in no time krom. Ik weet niet of de TS het moederbord opgestuurd heeft met de "socket protector" er goed op vast geklikt.

Dit is voor de webwinkel in feite hetzelfde als een telefoon waarvan het scherm gebarsten is of een USB apparaat waarin het lipje is afgebroken.

Ik wens de TS veel succes maar ik vrees dat dit voornamelijk een coulance zaak zal zijn.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
De socket protector heb ik goed vastgeklikt.

Aan Alternate had ik nog gevraagd hoe Asus dit zou kunnen oplossen en die zeiden dat Asus misschien de socket zou kunnen vervangen en dit zou me dan ongeveer €20-50 kosten.

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 15:55
Aragnut schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:55:
[...]

en die pinnetjes zijn echt in no time krom.
De protector bij mij kwam niet goed los > twee pin krom. Deze heeeeeeeeel voorzichtig teruggebogen. CPU erin. Heel veel mazzel gehad in mijn geval.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-02 17:03
debom schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:15:
[...]

De protector bij mij kwam niet goed los > twee pin krom. Deze heeeeeeeeel voorzichtig teruggebogen. CPU erin. Heel veel mazzel gehad in mijn geval.
Om die reden heb ik bij mijn 2 builds met lga socket de CPU de socket protector "weg" laten drukken. Je kan bij het afhalen inderdaad zo uitschieten. Ik heb een aantal jaar op de TD van een computerbedrijf gewerkt, en die lga sockets open hebben is één van de weinige dingen waar ik nog steeds nerveus van wordt.

Het laten vervangen van de socket door ASUS voor 20-50 euro is een goede deal, mits ze dan wel kunnen aantonen dat dit daadwerkelijk het probleem oplost, en zo niet de kosten vergoeden voor een niet benodigde "reparatie" (no cure, no pay zeg maar). Ik weet alleen niet of ze met die voorwaarde eens zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Aragnut op 23-08-2012 11:11 . Reden: wat extra info ]

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ik wil hier graag een update over uitbrengen.

Heb contact met Alternate opgezocht hoe het op dit moment ging met mijn moederbord en Alternate heeft mij verteld dat Asus mijn moederbord uit coulance zullen repareren en dat ze mij een geweldige service afhandeling willen bieden! :D
Pagina: 1