Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht, budget 600€

Pagina: 1
Acties:

• yzekjule
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-09 13:45
Hey,

Ik zoek een laptop van rond de 600€ die ik vooral voor school zou gebruiken (Word, Excel, geen al te zware programma's..).
De schermgrootte is niet van belang, want ga hem toch vooral aansluiten aan een extern scherm.
Verder moet hij vlot Fifa 12 kunnen draaien (liefst op hoge kwaliteit).

Welke laptop raden jullie hiervoor aan? :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LOL! Je beging met de vraag om een simpele laptop, maar vervolgens wil je wel (semi-) high-end gamen (Fifa 12) :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• yzekjule
Ah, ik dacht dat Fifa geen al te zwaar spel was :)

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden? Enige inzet is hier wel gewenst bij het geven van aankoopadvies. Daarnaast zijn er in dit forum veelvuldig laptops besproken met dit budget. Als je daar zoekt zie je direct welke laptops aanbevolen worden.

• yzekjule
Ik had in een ander topic de Asus K55A-SX007V gezien, en aangezien mijn voorkeur toch uitgaat naar een ASUS vond ik deze wel intressant.
Maar aangezien deze een onboard videokaart heeft betwijfel ik of deze fifa vlot draait.

[ Voor 13% gewijzigd door yzekjule op 20-08-2012 15:44 ]

• yzekjule
Ik was nog wat aan het verder kijken en kwam op volgende laptop uit: http://www.laptopshop.be/...ion-g7-1328sb-azerty.html
Enig idee waarom deze zo goedkoop verkocht word? Hij heeft een groot scherm, snelle processor, 6gb ram en op het eerste zicht een goede videokaart.

• Room42
  • Niet online
yzekjule schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:43:
Ik had in een ander topic de Asus K55A-SX007V gezien, en aangezien mijn voorkeur toch uitgaat naar een ASUS vond ik deze wel intressant.
Maar aangezien deze een onboard videokaart heeft betwijfel ik of deze fifa vlot draait.
Maar dat kun je toch gewoon op internet vinden als je zoek naar reviews van de laptop dan wel de videokaart die erin zit? ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• bandidoloco
  • Laatst online: 13:15

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

• Room42
  • Niet online
Geef dan de link naar de pricewatch. Daar staan tenminste de specs erbij ;)
pricewatch: Samsung NP355V5C-A01NL

Verwijderd

De hd4000 igpu van de ivy bridge processoren (zoals in de k55) kan fifa 12 al op high spelen, dus veel is er niet voor nodig.

• yzekjule
Ok ,dan ga ik voor de Asus K55A-SX007V gaan :)
Nu nog ergens vinden waar ze hem verkopen met een azerty toetsenbord.

• bandidoloco

bandidoloco

Room42 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:03:
Geef dan de link naar de pricewatch. Daar staan tenminste de specs erbij ;)
pricewatch: Samsung NP355V5C-A01NL
Mijn oprechte excuses.
yzekjule schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:38:
Ok ,dan ga ik voor de Asus K55A-SX007V gaan :)
Nu nog ergens vinden waar ze hem verkopen met een azerty toetsenbord.
1) Qua game-mogelijkheiden schat ik die A10 toch echt hoger in, voor andere taken is een i5 wel sneller, maar aangezien jij beweert dat dat niet meer zal inhouden dan Office zal die A10 wel meer dan voldoening geven.
2) Ik zou echt een QWERTY overwegen, je gaat zeker minder betalen en het went snel, ook moet je op de nieuwste modellen altijd iets langer wachten tot ze uitkomen met AZERTY. Ik ben ook Belg en was AZERTY gewoon maar was snel aangepast. :)

[ Voor 0% gewijzigd door bandidoloco op 21-08-2012 09:50 . Reden: geen i7, maar een i5 blijkbaar in de K55 ]

Verwijderd

Sorry, maar de A10 wordt echt COMPLEET ingemaakt door de i5. Tegen een i3 processor zou je het nog kunnen overwegen, maar feit blijft dat AMD gewoon op processorgebied mijlenver achterloopt op intel. Het enige pluspunt is de igpu, die lijkt me niet voldoende argument om voor zo'n verouderde processor te gaan.

• bandidoloco

bandidoloco

Volgens de TS is deftig kunnen gamen niet onbelangrijk, dan moet je een AMD op z'n minst in overweging nemen. Hoezo, Trinity veroudert? Is net uitgekomen. Tegen een i7 kan geen enkele AMD-APU op, maar met de i5 moet het toch gelijk opgaan voor doorsnee taken, en komt de AMD duidelijk beter uit de bus voor games.

Cijfers van notebookreview:
Well, let's look at benchmarks. While it's nonspecific, the Passmark CPU list is good to get an overall picture of performance. I'm not sure which i5 you're looking at, so I've chosen the fastest one, the 3360m.

i5 3360m: 4527 points
A10 4600m: 5129 points

The AMD is slightly faster, moreso if you're talking about a lower-spec i5.

And for the GPU, I'll be using NotebookCheck's 3dmark11 benchmarks, again to measure overall performance.

Intel HD4000: Avg 638.9, max 802.
AMD7660G: Avg 1142.5, max 1150.

The A10 wins by a little in terms of CPU speed, and a more significant margin in terms of GPU speed. Also, if you're going to be doing anything that uses OpenCL, I'm pretty sure the AMD will have better drivers as well. It should be able to pull off gaming at 720p on lower settings as well.

Pagina: 1