nieuws: 'Android-virus infecteert half miljoen Chinezen'
Sinds wanneer zijn computervira overdraagbaar op mensen?
Volgens mij snap je prima wat we bedoelenSphere- schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:08:
nieuws: 'Android-virus infecteert half miljoen Chinezen'
Ik ben helemaal geen stagiair
Kijk, dat is eigenlijk een houding die ik hoop niet op tweakers tegen te komen. Ja we snappen wat er bedoeld wordt, maar het staat zo slordig dat het erg respectloos overkomt. "Voor jou doen we geen moeite om iets duidelijk te schrijven."
Als je die nog fixt, is het artikel al zonder irritatie leesbaar.Volgens SecurityWeek zijn een half miljoen Chinezen met de malware besmet.
[ Voor 18% gewijzigd door Dooievriend op 20-08-2012 15:26 ]
'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.
'Treft' is inderdaad beter, aangepast.sopsop schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:19:
Het lijdend voorwerp is nogsteeds een half miljoen chinezen en dat rijmt niet met infecteert. Maak er dan van: 'Android-virus treft half miljoen Chinezen'
Het is geen slordigheid, meer dat ik vind dat iets figuurlijker taalgebruik mogelijk moet zijn. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat iemand de kop niet snapt of dat deze verwarring oproept.Dooievriend schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:22:
Kijk, dat is eigenlijk een houding die ik hoop niet op tweakers tegen te komen. Ja we snappen wat er bedoeld wordt, maar het staat zo slordig dat het erg respectloos overkomt. "Voor jou doen we geen moeite om iets duidelijk te schrijven."
Ik ben helemaal geen stagiair
Blijkbaar kan jij je dan niet goed verplaatsen in de lezers. Ook al begrijpt iedereen het, we vinden het collectief verkeerd woordgebruik en daarmee juist wel een slordigheid imho (dat figuurlijke taalgebruik mag van mij achterwege blijven, het heeft hier op de FP nog zelden iets goeds gedaan). Lees anders eens de eerste reacties in het nieuwsbericht.Joost schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:29:
[...]
'Treft' is inderdaad beter, aangepast.
[...]
Het is geen slordigheid, meer dat ik vind dat iets figuurlijker taalgebruik mogelijk moet zijn. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat iemand de kop niet snapt of dat deze verwarring oproept.
[ Voor 6% gewijzigd door Sphere- op 20-08-2012 15:35 ]
Het kwam bij mij alvast als een slordigheid over. Ik heb ook niets tegen figuurlijk taalgebruik. In dit specifieke geval creëer je echter een dubbelzinnigheid, aangezien "besmette Chinezen" meteen het beeld een groep zieke personen oproept. Door dit in de tekst te houden, creëer je onnodige dubbelzinnigheid, wat je volgens mij niet onder het mom van "figuurlijk taalgebruik" kan laten staanJoost schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:29:
Het is geen slordigheid, meer dat ik vind dat iets figuurlijker taalgebruik mogelijk moet zijn. Ik kan me bovendien niet voorstellen dat iemand de kop niet snapt of dat deze verwarring oproept.
Volgens SecurityWeek zijn een half miljoen Chinezen met de malware besmet.
[ Voor 12% gewijzigd door Dooievriend op 20-08-2012 15:39 ]
'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Meer specifiek: het is een metonymie. Bijvoorbeeld: "het staal doorkliefde de stam" waarmee met "het staal" eigenlijk een bijl bedoeld wordt. Hier hetzelfde, je neemt de eigenaar van een toestel om het toestel zelf mee aan te duiden.MaximusTG schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:38:
Onzin, dit valt gewoon onder figuurlijk taalgebruik hoor.. Alsof er ook maar iemand op een technieuwssite als tweakers zou denken dat dit een echt biologisch virus zou zijn. Zie het al voor me, half miljoen Chinezen besmet met een Android-virus. Do the robot!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq