Ik ga over 2 weken beginnen met mijn Systeembeheer opleiding aan de Hogeschool Utrecht, en omdat m'n oude laptop het een beetje aan het begeven is, ben ik op zoek naar een nieuwe.
Dit zijn de eisen vanuit school:
De keuze van een laptop kunnen we je niet voorschrijven en het bestuderen van de markt alsmede een voorkeur uitspreken zal niet gaan. We adviseren je om je te baseren op de Windows Server Catalog. Vooral de eisen m.b.t. Hyper-V zijn van belang:
• Kies een laptop met een 64-bits (x64) machine met een processor
o die Server2008 ondersteunt
o die een virtualisatie-optie heeft (bijv. Intel VT or AMD Virtualization).
o die geen Itanium (IA-64) processor is, want die worden niet ondersteund door Hyper-V.
• Minstens 4GB intern geheugen, maar meer is het advies.
• Hardware Data Execution Protection (DEP) moet beschikbaar zijn via het BIOS. (Intel XD bit of AMD NX bit)
Verder wordt aanbevolen dat je laptop:
• een harde schijf heeft van minstens 500GB en 7200 toeren (hoe meer/sneller hoe beter)
• de mogelijkheid heeft om via USB3 / ESATA extra schijven aan te sluiten.
-Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
In ieder geval iets met Virtuele Machines denk ik? Iemand die toevallig weet welke programma's er bij mijn opleiding gebruikt worden ? Verder af en toe wat Photoshop, Video's bewerken met Roxio, met FileZilla mijn website onderhouden, en vooral internet.
- Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn maximale budget is rond de € 1000,-
-Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal elke dag mee naar school gaan, en terug mee naar huis.
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zat te denken aan een HP, Toshiba, of Asus. Gewoon omdat mijn gevoel daar goed bij is, maar suggesties zijn uiteraard welkom.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, bedankt alvast!
Dit zijn de eisen vanuit school:
De keuze van een laptop kunnen we je niet voorschrijven en het bestuderen van de markt alsmede een voorkeur uitspreken zal niet gaan. We adviseren je om je te baseren op de Windows Server Catalog. Vooral de eisen m.b.t. Hyper-V zijn van belang:
• Kies een laptop met een 64-bits (x64) machine met een processor
o die Server2008 ondersteunt
o die een virtualisatie-optie heeft (bijv. Intel VT or AMD Virtualization).
o die geen Itanium (IA-64) processor is, want die worden niet ondersteund door Hyper-V.
• Minstens 4GB intern geheugen, maar meer is het advies.
• Hardware Data Execution Protection (DEP) moet beschikbaar zijn via het BIOS. (Intel XD bit of AMD NX bit)
Verder wordt aanbevolen dat je laptop:
• een harde schijf heeft van minstens 500GB en 7200 toeren (hoe meer/sneller hoe beter)
• de mogelijkheid heeft om via USB3 / ESATA extra schijven aan te sluiten.
-Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
In ieder geval iets met Virtuele Machines denk ik? Iemand die toevallig weet welke programma's er bij mijn opleiding gebruikt worden ? Verder af en toe wat Photoshop, Video's bewerken met Roxio, met FileZilla mijn website onderhouden, en vooral internet.
- Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn maximale budget is rond de € 1000,-
-Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal elke dag mee naar school gaan, en terug mee naar huis.
-Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Zat te denken aan een HP, Toshiba, of Asus. Gewoon omdat mijn gevoel daar goed bij is, maar suggesties zijn uiteraard welkom.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, bedankt alvast!