Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gebruikers slopen hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 850 views

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-11 09:31
Ik weet niet zeker of hij in dit sub forum thuis hoort...

Hoe gaan jullie om met hardware slopers binnen jullie bedrijf?

Als er iets stuk gaat en het gaat perongeluk gewoon vervangen natuurlijk, in ons magazijn heb ik regelmatig last van defecte toetsenborden, muizen etc.. nu is er een lade van een printer afgebroken, vervangen kost 'maar' 250 euro.

Natuurlijk heeft niemand het gedaan, opvallend is wel dat er dikke zwarte vlekken van schoenen tegen de printer aan zitten... goh... i wonder what happend.... (printer la dicht getrapt).

Antwoord van de betreffende chef: het systeem werkt ook niet altijd mee, en als ze dan dagelijks de printer la open en dicht moeten doen, dat werkt natuurlijk ook niet mee.

Ik begrijp dat hij ook geen schuldige kan aanwijzen, het zijn immers meerdere mensen die daar samen werken en nooit heeft iemand het gedaan (laatst is er met een heftruck tegen een kast aan gereden, kast helemaal krom, deur moest open geslepen worden, maar niemand had het gedaan).

Ik vraag me af hoe jullie hier mee om gaan, het toespreken van de medewerkers schijnt geen nut te hebben.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Aan de eigenaar/baas melden des nood de directie.
Er worden nu onnodige kosten gemaakt die voorkomen kunnen worden, zij kunnen weer het personeel/chef/managers aanspreken cq (berispen).

Maar goed zolang die er niks aan doen en kosten wel betalen hoef jij je niet druk te maken.

Si vis pacem, para bellum

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zulke shit zal altijd blijven gebeuren, medewerkers zijn immers zelden zuinig op de hardware van de baas.
Tel daarbij op mogelijke onvrede over gekozen apparatuur (zonder daarbij eindgebruikers te betrekken) of gekozen beleid en het is niet zo gek dat medewerkers hun agressie botvieren op een printerlade van een matrixprinter of de verstellingshendel van bureaustoel (die slechts in 1 dimensie verstelbaar is)

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 00:14
42dpi schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:59:
Aan de eigenaar/baas melden des nood de directie.
Er worden nu onnodige kosten gemaakt die voorkomen kunnen worden, zij kunnen weer het personeel/chef/managers aanspreken cq (berispen).

Maar goed zolang die er niks aan doen en kosten wel betalen hoef jij je niet druk te maken.
Dit, en als het vaker voorkomt (wat blijkt) is het ophangen van camera's een optie. Hier zitten wel regels aan vast dus dat moet jij (of de bedrijfsjurist) vooraf uitzoeken.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-11 11:10

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Bekend probleem, alleen een iets andere context hier. Het gros van de mensen gaat enkel zuinig om met hun eigen spullen (en soms ook dat zelfs niet), als het eigendom van werk is dan lijkt dat bijna reden om te zien hoeveel abuse het aankan. Hoe vaak ik niet een mobieltje terugkrijg die in minder dan een maand van nieuwstaat naar volledig afgetrapt is gegaan....

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het beste werkt om als er misbruik geconstateerd wordt de kosten te verhalen op de desbetreffende afdeling. Het afdelingshoofd wordt dan vaak opeens een stuk oplettender als het budget voor andere zaken opeens kleiner wordt omdat zijn werknemers zo nodig iets moesten slopen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Een beetje een loze vraag vind ik. Deze verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk bij de directie. Het enige wat je kan doen is dit doorspelen naar je meerdere. Verder valt het buiten jouw verantwoordelijkheden.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Ik sta achter beide voorgaande reacties. Je moet je hier vooral niet te druk in maken :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Razwer schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:40:
Een beetje een loze vraag vind ik. Deze verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk bij de directie. Het enige wat je kan doen is dit doorspelen naar je meerdere. Verder valt het buiten jouw verantwoordelijkheden.
Amen, je kunt je er druk om maken, maar dat heeft totaal geen zin. Gewoon een keer je frustratie uiten naar de afdelingschefs van de medewerkers en daarna doorspelen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, ik vind dit toch een behoorlijke non-discussie. Jij rapporteert het misbruik aan je baas/werkgever, en hij/zij moet daar wat mee doen.

Een topic starten op GoT in Professional Networking & Servers gaat dan helemaal nergens over. Stuffis Generalis zou een betere plaats zijn, maar dan nog vind ik dit topic het niet waard om te verplaatsen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.