Toon posts:

Virus: http://cpv.srv-ad.com pop-ups

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen last van popups, ondanks een popup-blocker. Na wat Gegoogled te hebben, blijkt het om een virus te zijn. Zie bijv. hier. Echter alle oplossingen die ik gevonden hebt zijn voor Windows.
Ik heb zelf de Sophos Virusscanner geupdate en uitgevoerd, zonder succes.

Iemand anders die hetzelfde probleem heeft en/of een oplossing hiervoor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Lijkt me sterk dat het effectief een virus/trojan zou zijn, zoveel zijn er namelijk niet gekend voor OS X... En Windows virussen kunnen logischerwijze niet werken op een Mac.
Kan je misschien wat meer info geven over het probleem? Is het random of enkel bij het bezoeken van bepaalde sites, etc.
Je zou eventueel nog ClamXAV kunnen proberen, maar persoonlijk denk ik dat het probleem door iets anders wordt veroorzaakt.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Valt me op dat het op Marktplaats vaak voorkomt. Als ik bijv. "zoeken" druk, dan komt de popup. Als ik dezelfde pagina refresh (heb een bepaalde zoekopdracht altijd in een tab openstaan), dan weer niet. Ook op Nu.nl.

Ik heb alleen het probleem bij Chrome. Bij FF heb ik de problemen niet (iig niet bij MP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Heb je de issues ook in de 'incognito' modus van Chrome?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dan heb ik er geen last van! Wat houdt dit in....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:19:
Nee, dan heb ik er geen last van! Wat houdt dit in....?
In de incognito modus zijn jouw cookies en extensions niet van toepassing. Ik zou het daar eens gaan zoeken ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al geprobeerd om de cache, cookie and andere browsing data te verwijderen. (niet de history, vind ik altijd handig om deze te bewaren), maar toen was het probleem nog steeds aanwezig.

Ik heb nu alle browsing data verwijderd en ook alle extensions. Restart en voila, het probleem is opgelost! Thnx, Whieee! Was 't nou een mini virus....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Lijkt me niet zo direct een virus maar eerder één of andere manier om systemen naar een bepaald adres te sturen. Achter dat adres kan dan een website zitten die een "payload" naar het bezoekende systeem stuurt om op die manier een virus of andere rotzooi te installeren.
Meestal zijn deze zaken specifiek voor Windows exploits bedoeld, maar het kan zeker geen kwaad om oplettend te zijn.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekbezoer
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik vermoed dat het een extension was.

Op sommige websites zoals isohunt zie je truuken verschijnen waarbij je, als je op een download link klikt, plots de vraag krijgt om iets te installeren. Je verwacht al een dialoogvenster en bent snel geneigd verder te klikken. Mij hadden ze er bijna mee, terwijl ik doorgaans goed op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Thnx iedereen voor de info en hulp. Kan een slotje op (of moet ik dat doen als TS?).
Pagina: 1