Toon posts:

asus cubx of abit be6-2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke van deze mobo zou ik moeten nemen en wie er ervaring met een van deze mobo's

update

of de abit BF6 die bijna gelijk is aan de BE6-2

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

als je de dma/66 controller belangrijk vindt kun je de asus beter laten liggen. de cmd controller van dat ding is niet zo best. de abit heeft een betere controller.

Verwijderd

de DMA 66 controller is het enige wat ze gefixed hebben op die rev 2. De voorloper, de be-6 dus heeft er nogal wat minder kaas van gegeten. Is al reden genoeg om een rev 2 te nemen.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb de CUBX. Hij's extreem stabiel, maar die U66 controller is inderdaad huilen. Verder zijn 5 USB poortjes wel leuk, maarja als je er toch 0 gebruikt...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

de DMA 66 controller is het enige wat ze gefixed hebben op die rev 2.
Ik ben de gelukkige bezitter van zowel een BE6 als een BE6-r2, en heb geen enkel verschil kunnen vinden in de UDMA66 controller, op beide is dat de HPT366, en als je hetzelfde bios voor deze gebruikt is er geen verschil. Wel verschillen de borden op Softmenu (2 vs 3) en het aantal pci/isa sloten.
Ik heb geen ervaring met de asus, maar kan me geen punten voorstellen waarop hij beter is als de BE6-r2.
Als je geen belang hebt bij de udma66 controller zou je ook voor de BF-6 kunnen gaan, deze is iets stabieler en iets meer te overklokken als de BE6-r2 en biedt voor de rest dezelfde mogelijkheden.
Voor Softmenu 3 is verrekte handig :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Zowel de BE6-2 als de BF6 (waarvan ik trotse en tevreden eigenaar ben) zijn erg lekkere bordjes. Enige probleem bij deze bordjes is dat je niet te veel PCI-kaarten erin moet pluggen. Omdat er 4 master- en 2 slave-pci-sloten (die IRQ dus delen) zijn, is het moeilijk een volgorde van kaarten te vinden waarbij ook daadwerkelijk ALLE kaarten tegelijk werken. (of zoiets :) )
Het heeft me zelf vele uurtjes gekost om alles goed aan de gang te krijgen.
Er is hier laatst nog een topic op tweakers.net over geweest, maar ik kan 'em nu ff niet vinden.

De BF6 is wel een erg stabiel bordje, en laat mijn celly433 (behalve in lente/zomer)zonder moeite op 611 voortrazen :) :) :)

Mzzl,

Groen Mannetje

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:13
Als je een vergelijking tussen de BE6-II en de BF6 wilt zien zul je hier even moeten kijken...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:30
Gert, is die U66 controller van de CUBX echt zo slecht?
En waarom precies?
Zat er namelijk aan te denken om ook zo'n bordje te kopen.
En hoe gaat het overklokken (er vanuit gaande dat je dat hebt gedaan)?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Overklokken ben ik niet zo mee aan de slag gegaan. 'k Heb er een c466 in zitten, die draait prima op 525 2.0v, maar bij 83 MHz FSB gaat m'n scsi kaart vaag doen. Hij boot verder wel, maar als in windows de scsi controller gechecked wordt crashed de boel. 100 MHz fsb is een beetje veel voor m'n chippie.
'k Heb er even een C366 in gehad, die werkte in W2000 prima op 550 maar in 9x niet...

Die controller is echt huilen, zo erg dat ik er wel eens een vraag over gepost heb hier. ;)
Het is 3s lezen, 1s lag (=hangen), 3s lezen, 1s lag...Cd'tjes bakken lukt dus niet. Spelletje spelen met swap drive, niet doen. UT installeren, duurt bijna een halfuur...
Het kan natuurlijk zijn dat het een driver prob is (in w2k en NT zelfde geval) maar CDM maakt geen drivers voor OEM chips, en Asus heeft er ook nog niets nieuws voor gemaakt.

Nou zou ik dit bord niet niet kopen omdat die U66 slecht is, je merkt nl toch niets van U66 (zie nieuws tweakers :)), dus gewoon uitzetten, het is nl. wel een extreem stabiel plankje.
Pagina: 1