Toon posts:

Huidig systeem uitbreiden - Tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een computer en zou deze graag willen upgraden om winst te verkrijgen in de snelheid.
Ik gebruik hem voor audio bewerkings programma's, zoals bijv. Cubase.
Ook zou ik hem voor het monteren van video's willen gebruiken, maar bijv. After Effects werkt erg traag.
Ik zou graag tips/advies willen krijgen over op welke componenten van mijn systeem snelheid winst is te behalen.
En komt het langzame processen van video's door mijn videokaart? Zo ja, is een tweede of nieuwe videokaart hiervoor een oplossing?
Ook heb ik veel gelezen over SSD's, is dit een rendabele optie om mijn windows vanaf te booten?
Mijn computer is hieronder te vinden.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven.

Ik hoor het graag!

Moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
Processor: pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Geheugen: pricewatch: Corsair XMS3 TW3X4G1333C9
Harde schijf: pricewatch: Western Digital Green WD10EARS, 1TB
Videokaart: ATI Radeon HD 5700 series (kon geen link vinden)
Behuizing: pricewatch: Antec Three Hundred

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Belangrijke vraag: Wat is je budget :) ?

SSD is voor "algemeen" gebruik echt helemaal geweldig.
Als jij echter alleen maar de processor 100% aan het belasten bent met After Effects, dan kun je toch beter je geld stoppen in een upgrade van de processor

Stomme vraag, maar is Cubase vooral bezig met data lezen van de harddisk, of met nadenken (lees processor weer op 100%? )

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Mijn budget ligt rond de 400 euro, mocht dit meer of minder zijn hoor ik graag waarom dit in dit geval beter/handiger is.
Cubase doet denk ik een combinatie van beide, veel data lezen, maar ook veel nadenken.
Dit met de reden dat veel samples steeds ingeladen moeten worden, maar ook veel virtuele instrumenten gebruikt worden.

Ik hoop dat ik dit helder heb uitgelegd.

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-04 21:55
Ik denk dat het nog wel belangrijk is aan te geven hoeveel geheugen het systeem heeft en hoeveel geheugen de grafische kaart heeft. Vaak zit in het upgraden daarvan al veel potentiele winst.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:02
Cubase, en elk andere DAW gebruikt voornamelijk CPU en RAM ;) en dan is 16GB ram ook zeker geen overkill als je veel samplepacks/VST's hebt draaien ;) Ook after effects is gebaat bij een snelle processor (Intel, omdat er bij AMD eigenlijk niet meer zo veel hoger is dan wat je nu hebt) en een nVidia kaart!

http://www.alternate.nl/h...8GB/1007803/?event=search zou bijvoorbeeld een leuke optie kunnen zijn, en dan met het geld voor de verkoop van je oude componenten kan je misschien nog een goedkoop nVidia kaartje kopen?

[ Voor 44% gewijzigd door Nilsepils op 20-08-2012 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer heeft slechts 4 gb RAM en de videokaart had volgens mij niet meer dan 1 gb geheugen (maar kan dit nergens terug vinden).
Maar jullie stellen dus voor om meer RAM geheugen toe te voegen aan mijn systeem?
En wat voor processor denken jullie aan?

• Nilsepils
zie edit ;) als je je oude ram zou houden heb je al 12GB wat opzich netjes is ;) 8GB moet voorlopig ook wel voldoen.

[ Voor 82% gewijzigd door Nilsepils op 20-08-2012 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die link is een interessante optie. Echter ben ik vergeten te melden dat mijn externe geluidskaart met firewire werkt. Dat ondersteunt dat moederbord niet, toch?

En in hoeverre kan die integrated grafische kaart video's aan van 1080p?

• Nilsepils
moment.
edit:

Nee, dat gaat niet werken? is er geen USB kabel voor te verkrijgen? anders zijn er misschien wel upgrade kitjes te vinden die wel firewire hebben :)

[ Voor 91% gewijzigd door Nilsepils op 20-08-2012 11:33 ]

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:18:
Mijn computer heeft slechts 4 gb RAM en de videokaart had volgens mij niet meer dan 1 gb geheugen (maar kan dit nergens terug vinden).
Maar jullie stellen dus voor om meer RAM geheugen toe te voegen aan mijn systeem?
Het makkelijkste is natuurlijk om even te kijken hoeveel geheugen je gebruikt, als je Cubase draait. Als je nu boven de 4GB zit, zit je dus te swappen op de harddisk, en ja, dan gaat geheugen heeeel veeel schelen.

Probeer anders eerst eens in kaar te brengen wat nou echt gelimiteerd wordt; Geheugen, processor videokaart of harddisk, dan is het wat makkelijker gericht advies geven...

Last but not least: Denk ook eens na of een compleet nieuwe machine kopen misschien niet verstandiger is...
Kijk anders eens naar de laatste best buy guide

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Je geheugen zou al zeker een bottlenek kunnen zijn (zeker in After effects)
Dus voor weinig geld kan je dat al verdubbelen:
pricewatch: Corsair XMS3 TW3X4G1333C9

Voor 400€ kan je echter al je hele systeem upgraden met:

2x pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
pricewatch: Gigabyte GA-Z77-DS3H
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed

• Nilsepils
Moederbord is sowieso al niet mogelijk, hij heeft een geluidskaart met FIREWIRE! beetje oud maar okee :P

Verwijderd

Wat is er mis met FW, Nils? FW is superieur aan USB in alle opzichten nml.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:45:
Wat er mis is, is dat veel nieuwe moederborden geen FW aansluiting meer hebben. Das jammer. Maar er zijn er nog wel een paar waar je prima een ivy bridge CPU in kan prikken:
http://tweakers.net/price...J1DqU09EsBdfVTEmtHlOyW5Q0

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik flink wat programma's draai heb ik een CPU gebruik van 17 % en een RAM gebruik van 3,61 gb van de 4 gb. Dus dan heeft de RAM inderdaad een grotere invloed op de snelheid?

• Nilsepils
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:45:
Niks mis mee, maar het wordt gewoon niet meer goed ondersteund inderdaad, USB is een standaard, en nog is backwards compatible, firewire heet telkens een andere aansluiting. ik heb zelf op mijn P67 inderdaad nog een FW aansluiting (en is ivy compatible incl. pci3.0) maar je ziet het steeds minder ;)

Verwijderd

Daar heb je een punt. Zonde, wel. Ik ben erg tevreden met mn FW dijkjes, die voelen zoveel sneller dan USB schijven!
Pagina: 1