uitbreiden Wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik zit met volgende situatie :

Wij hebben een nieuw huis gekocht die feitelijk uit 2 delen bestaat, het hoofdgedeelte (rijhuisblok) en daaraan is een keuken + veranda gebouwd? (alles in de lengte)
Nu is er in het hoofdblok overal netwerk voorzien, maar in de keuken en veranda niet, ook het wireless signaal is erg beperkt(+-30%). (deur van living (hoofdblok) naar keuken was vroeger buitenmuur = gewapend beton)

Ik zou daar nu graag een repeater/AP/... plaatsen, die het wifi singaal opvangt en terug verder stuurt.
Maar graag had ik een toestel gehad waar ook nog LAN uitgang is, zodat ik mss later nog iets kan aansluiten via de kabel.

Probleem is nu, dat er zo veel keuze is, dat ik de boom niet meer in het bos zie staan:p

Is zoiets handig : pricewatch: Netgear WN3000RP

Of wat neem ik hier best voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Waarom neem je niet zoiets: pricewatch: Netgear WN2000RPT

Deze heeft wel nog 4 LAN-poorten en zou moeten doen wat je wilt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
omdat deze een stukje kleiner was en met 1 lan heb ik wel voldoende.

Zijn er andere en betere of is deze WN2000RPT voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
ik weet dat repeaters/ extnders etc. etc. niet erg prettig em goed werken.

Je kan ook een 2de router kopen en die als slave laten dienen, dat werkt beter

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Supsooi schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:35:
ik weet dat repeaters/ extnders etc. etc. niet erg prettig em goed werken.

Je kan ook een 2de router kopen en die als slave laten dienen, dat werkt beter
2e router is natuurlijk van hetzelfde laken een pak... je neemt een signaal dat niet helemaal zuiver meer is, en poetst dat op. Of je dat nu door een router of door een repeater laat doet maakt in principe niets uit. Als het ontvangen signaal kut is, wordt het echt niet beter door een router ipv een repeater. Als je een goede repeater neemt is er dus niets aan de hand, maar zorg wel dat je de repeater niet helemaal op het randje van je netwerk zet, omdat je signaal anders al dermate slecht is geworden dat je het niet meer wil repeaten. Zet de repeater dus niet vlak naast het device wat slecht bereik had, want je repeater zal dan niet plots goed bereik geven ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
kroegtijger schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:03:
[...]

2e router is natuurlijk van hetzelfde laken een pak... je neemt een signaal dat niet helemaal zuiver meer is, en poetst dat op. Of je dat nu door een router of door een repeater laat doet maakt in principe niets uit. Als het ontvangen signaal kut is, wordt het echt niet beter door een router ipv een repeater. Als je een goede repeater neemt is er dus niets aan de hand, maar zorg wel dat je de repeater niet helemaal op het randje van je netwerk zet, omdat je signaal anders al dermate slecht is geworden dat je het niet meer wil repeaten. Zet de repeater dus niet vlak naast het device wat slecht bereik had, want je repeater zal dan niet plots goed bereik geven ;)
Homeplug naar router als slave dan heb je gewoon een zuiver signaal lijkt me? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ik zou een 2e router aanschaffen. Deze bekabeld verbinden met de 1e (huidige) router. DHPC uitschakelen (als AP laten fungeren dus) en klaar dacht ik zo. Als je de 2e router op een ander kanaal (3, 9 of 11) zet en dezelfde security settings en SSID gebruikt als de 1e router, kun je nog wireless roamen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Zal best eerst eens kijken met mijn ipad, waar ik welke signalen heb.

Want aan de kamer boven die living en schuin boven de keuken heb ik aan de raamkant een netwerkkabel dit uit de muur komt.
Misschien kan ik deze daar zetten, dat er zo beter signaal in de keuken zit.
Als ik dan een TV in de keuken plaatst gebruik ik de Netgear WNCE2001 voor verbinding te maken.

is dat dan de eerste beste router wel voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Nilsepils schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

Homeplug naar router als slave dan heb je gewoon een zuiver signaal lijkt me? :|
Dan ga je plots over een heel andere infrastructuur dan wat we aan het bespreken waren. Appels/peren dus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Maakt toch niet uit? als dat beter werkt is dat toch gewoon de betere optie? :P ik kan me niet helemaal voor ogen halen hoe je huis er uit ziet, maar dit lijkt me het makkelijkst te verwezenlijken en het zuiverste signaal geven (mits je niet ergens gewoon een kabel hebt liggen).
Pagina: 1