Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

probleem bij assemblage pc, voeding

Pagina: 1
Acties:

• lorr3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-06-2021
Beste,

Ik heb een pc voor een kameraad samengesteld. Nu had ik voor hem de Nexus 630W NX-6000 R3 voeding en een Asus ATI Radeon HD7970 3GB DDR5 DirectCu2 TOP Editon (PCI-e) gekocht. Nu bleek dat de voeding maar 1x 8-pin en 1x 6pin aansluiting heeft, de videokaart heeft helaas 2x8pin nodig. Is hier een goede oplossing voor?

alvast bedankt!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 16:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Veel videokaarten met 8-pins aansluitingen accepteren ook 6-pins connectoren. Dus heb je het al geprobeerd met die 2 connectoren? Het zou zomaar gewoon kunnen werken. Mocht het niet werken, dan geeft je videokaart voor het biosscherm weer dat de videokaart niet genoeg power krijgt. Je sloopt er in ieder geval niets mee.

Verwijderd

Bij mijn videokaart zat een verloop van 6 naar 8 pins in de doos meegeleverd, misschien dat je die nog online los kunt bestellen als deze niet in de doos zat?

• lorr3
hmm nee dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Maar ik zou toch graag een definitieve oplossing voor dit probleem willen. Ik had al gehoord van verloopstekkertjes van 4pin molex naar 8pin PCI maar zijn deze wel betrouwbaar en veilig om te gebruiken?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 16:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

lorr3 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:00:
hmm nee dit heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Maar ik zou toch graag een definitieve oplossing voor dit probleem willen. Ik had al gehoord van verloopstekkertjes van 4pin molex naar 8pin PCI maar zijn deze wel betrouwbaar en veilig om te gebruiken?
De hierbovenstaande reacties ZIJN definitieve oplossingen. Ik had op mijn oude videokaart 1x 8pins en 1x 6pins aansluiting, aangesloten met 2x 6pins. Dat werkt gewoon prima.

• lorr3
ok dit ga ik vanavond dan eens proberen. Bedankt voor de snelle reacties!

• lorr3
Ik heb ondertussen tussen de oude spullen thuis rondgekeken. Nu heb ik nog een 2x 4pin molex naar 6pin pci gevonden en een 2x 6pin naar 1x 8pin omvormer. Is het veilig om de 2x 4pin molex te gebruiken samen met een 2x 6pin naar 8 pin? Of gaat dit problemen geven in verband met teveel verlengen?

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:06
De lengte is niet het geen probleem, jouw voeding heeft een 442Watt 12volt groep die moet het aan kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door EnderQ op 20-08-2012 10:43 ]

• lorr3
dus met andere woorden dit zou zonder probleem moeten werken?

• EnderQ
lorr3 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:49:
dus met andere woorden dit zou zonder probleem moeten werken?
Ja

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
lorr3 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:33:
Ik heb ondertussen tussen de oude spullen thuis rondgekeken. Nu heb ik nog een 2x 4pin molex naar 6pin pci gevonden en een 2x 6pin naar 1x 8pin omvormer. Is het veilig om de 2x 4pin molex te gebruiken samen met een 2x 6pin naar 8 pin? Of gaat dit problemen geven in verband met teveel verlengen?
Nee dit zou ik niet doen. Is veel beter/veiliger om (als het werkt) de 6 pins in de 8 pins aansluiting te steken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
-The_Mask- schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:39:
[...]

Nee dit zou ik niet doen. Is veel beter/veiliger om (als het werkt) de 6 pins in de 8 pins aansluiting te steken.
+1 zou ik ook doen tip voor de volgende keer, kijk eerst met welke aansluitingen de PCU wordt geleverd

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• lorr3
ik heb nu bij mijn sapphire 7970 een 2x molex naar 8pin pci gevonden. Ik denk dat dit ook perfect moet blijven werken zelfs op full load op de Asus ATI Radeon HD7970 DirectCu2 TOP Edition...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Grappig, je krijgt telkens de aanbeveling om het niet te doen, je blijft ernaar vragen en je doet het toch...

Vaak zijn voedingen voorzien van extra rails voor pci-e stekkers, ze hebben dus hun "eigen gedeelte" in de voeding waar een bepaalde performance op gegarandeerd wordt. Jij gaat dat toch omzeilen... :/

• lorr3
KillerAce_NL schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:18:
Grappig, je krijgt telkens de aanbeveling om het niet te doen, je blijft ernaar vragen en je doet het toch...

Vaak zijn voedingen voorzien van extra rails voor pci-e stekkers, ze hebben dus hun "eigen gedeelte" in de voeding waar een bepaalde performance op gegarandeerd wordt. Jij gaat dat toch omzeilen... :/
nee eerst was ik van plan om 2x molex naar 6pin te gaan en dan 2x 6pin naar 8pin pci, maar nu heb ik een connector gevonden voor 2x molex rechtstreeks op 8pin te zetten. En als je de berekening doet: de kaart verbruikt onder max load 300w, de 8pin geeft 150w + 75w van Pci slot + 2x 4pin molex 60w = 345watt - dan nog de weerstand van de schakelingen te gebruiken. Dit zou toch perfect moeten werken dan?

• EnderQ
KillerAce_NL schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:18:

Kijk dan even naar zijn voeding die heeft een 400+ Watt 12 Volt Rails, dat heb ik nagekeken en daarom melde ik dat het geen probleem was, de overgangsweerstanden over connectoren zijn normaal gesproken verwaarloosbaar.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat ben je moeilijk aan het doen met die verloopjes? Volgens mij is al meerdere keren gemeld dat je de 8-pin en 6-pin connectors van je voeding prima samen kunt gebruiken, zonder dat je daarbij de overgebleven 2 pinnetjes van de videokaart hoeft aan te sluiten.

Simpel zat, of mis ik nu iets?

🖥️ | 🚗

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:25
EnderQ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:45:
.. de overgangsweerstanden over connectoren zijn normaal gesproken verwaarloosbaar.
Die zijn niet verwaarloosbaar anders had je niet zoveel multipin stekkers nodig voor zware kaarten.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nope en dit is ook meerdere keren genoemd als beste oplossing als het werkt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• lorr3
MadMarky schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:10:
Wat ben je moeilijk aan het doen met die verloopjes? Volgens mij is al meerdere keren gemeld dat je de 8-pin en 6-pin connectors van je voeding prima samen kunt gebruiken, zonder dat je daarbij de overgebleven 2 pinnetjes van de videokaart hoeft aan te sluiten.

Simpel zat, of mis ik nu iets?
De kaart gaf een rood lichtje aan de connector als ik enkel de 6 pin instak en de kaart werkte niet. Als ik daarna de 8pin via molex gebruikte ging het wel. Dus het was niet 'simpel zat'.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:31
Je moest de 6+8 pins gebruiken ipv 1 van beide?

• lorr3
ExploitSolo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:54:
Je moest de 6+8 pins gebruiken ipv 1 van beide?
ik heb de 8 en de 6 pin ingestoken. Toen werkte het niet. Nu heb ik 2x de 8pin via molex en de rechtstreekse van de voeding gebruikt en het werkt wel.

• EnderQ
Nielson schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:13:
[...]
Die zijn niet verwaarloosbaar anders had je niet zoveel multipin stekkers nodig voor zware kaarten.
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt, het ging hier over de overgangs weerstand van de koppeling van de connectoren, eentje extra ivm verloop. Je kunt je wel afvragen hoeveel ampere er binnen de norm over een draad van een bepaalde doorsnede mag.
Pagina: 1