Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe gamelaptop voor €1150,- max

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste allemaal ik heb een aantal configuraties gemaakt van laptops om op te gamen voor €1150,- exclusief garanties nu was ik benieuwd naar meningen over de configuratie maar ook de kwaliteit van de merken gebruikt.

BTO P-Book 17CL45-GT650 - High Performance 3D - Ivy Bridge
- Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Geen -- Kies hieronder
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Harddisk (2e) Geen 2e harddisk -- Kies hieronder
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-3610QM (2,3Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 2230 300Mbit

bij notebooktotaal voor €1076,- bij xnotebooks voor €1005,- 1 jaar minder garantie.
bij alternate hebben ze ook nog het huismerk met verschillende configuraties ik weet niet of iemand daar ervaringen mee heeft ?

XNOTEBOOKS® TURBINE IV17-GTX660 / HD4000 Optimus

Beeldscherm / videokaart
17.3" HD+ / Full HD NVIDIA GTX660 Optimus Technologie 2GB DDR5 * Direct X11 *
Gratis brightpixel garantie, normaal € 75,-
Glanzend of ontspiegeld
FULL HD (1920 x 1080) GLANS HIGH CONTRAST scherm
Processor
Intel Core i7 - 3610QM Quad Core (2.3GHz -3.3GHz) 6MB cache (Ivy Bridge) 45 Watt
Koeling
Freeze (Hoogste koelprestaties)
Geheugen
8GB DDR3-1600 ( 2 x 4GB )
Harddisk / SSD
500 GB HYBRID (HDD/SSD Combo) 7200rpm Sata-300 32Mb cache + 4 GB SSD
(SSD Snelheid in combinatie met hoge opslag capaciteit)
Opticals
DVD±ReWriter ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )
Toetsenbord
Toetsenbord QWERTY * NEDERLANDS * (US International)
Wireless
Intel WiFi 150Mbps (N 135) + Bluetooth 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)
Garantie uitbreidingen
2 jaar carry in

bij xnotebooks voor €1146

en dan de dell

Processor 3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3610QM (6M Cache, up to 3.30 GHz)
Besturingssysteem Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
Beeldscherm 44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating
Geheugen1 8GB1 DDR3 SDRAM at 1600MHz
Harde schijf 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Optisch station 8X DVD+/-RW station
Videokaart 2 GB nVidia GeForce GT 650M 130W
Geadverteerd systeemgewicht 3.28 kg.

voor €1099,-

ik zouw jullie willen vragen om jullie gedachtes over de samenstelling/prijs/qualiteit van deze laptops te delen en eventueel verbeteringen/aanpassingen en nieuwe ideen of andere laptop aanbevelingen met de zelfde setup toe te voegen.

Arthur

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
BTO en XNotebooks maken volgens mij beide gebruik van Clevo barebones. Die schijnen niet echt bekend te staan om hun bouwkwaliteit. (correct me if i'm wrong)
met een budget van 1100 E zou ik voor een lenovo y580 gaan (met een GTX 660m) of voor een asus n56 (GT 650m) en een ssd in bouwen met caddy.

van die dell weet ik niet zoveel.

[ Voor 5% gewijzigd door Flox0r op 20-08-2012 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
de laptops waar jij mij naar verwijst zijn helaas 15.6 inch laptops en ik ben op zoek naar een 17 inch

Verwijderd

De clevo's zijn inderdaad erg slecht gebouwd. bron 1, bron 2, bron 3, bron 4. En als dat nog niet genoeg was: de CPU klokt standaard terug onder load. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de inrpiron 17R, die zelfs met een omgevingstemperatuur van 27° de boel fatsoenlijk gekoeld houd. Aldus notebookcheck.

Volgens mij heb je 2 opties. pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1023V. Of de inspiron voor ~€800 met Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. De asus is iets beter, maar de inspiron is een paar honderd goedkoper. De inspiron kan je bovendien overclocken tot het niveau van de GTX 660m.

Verwijderd

Ik heb zelf de Dell alleen dan de €999,- euro variant met 6GB geheugen. Met alle kortingstrucs heb je die voor €804,- Zelf ben ik zeer tevreden over de Dell. Ik heb er nog niet veel op gegamed. Alleen LoL en Shogun 2. Beide gaan gewoon Full HD op High/Ultra settings zonder problemen. Geen last van terugclockende processorsoren of video kaarten. Zelfs niet afgelopen weekend. Persoonlijk vind ik het matte scherm een verademing, nagenoeg geen reflecties meer :)

De behuizing van de Inspiron 17r SE is nogal plastic. Het voelt niet aan als de meest stevige laptop maar voor mij persoonlijk is dat geen probleem. Hij gaat toch niet dagelijks de deur uit. Verder vind ik de accutijd matig. Die ligt ongeveer rond de 3 uur in energy saving mode terwijl ik internet/office/ films kijk in de trein.

Voor mij persoonlijk was de Inspiron de beste optie. Een stuk goedkoper dan de concurrentie zonder concessies te hoeven doen op prestaties. Aangezien de Laptop niet dagelijks buiten de deur komt zijn de matige accuduur en mindere stevigheid voor mij verwaarloosbaar.

Verwijderd

Topicstarter
kan je ook een SSD in een inspiron plaatsen zonder dat de garantie vervalt ? of kan je dit dan ergens laten doen ?

en wat voor scherm is het beste ik speel nu op een scherm met glans 1600x900

dell bied

44 cm(17.3") witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating of 44 cm (17.3") 3D High Definition+(1920 x 1080) LED met TrueLife op een duurdere maar met kortingsbonnen nog onder de €1100,-

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 17:40 ]

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11 22:49
Je kan prima zelf een SSD in de Inspiron bijplaatsen.

De €999 versie heeft 6GB RAM en 1x 750GB harddisk.
De €1099 versie heeft 8GB RAM en 2x 750GB harddisks.
De €1299 versie heeft 8GB RAM, 2x 750GB harddisks, een 32GB mSATA SSD en een BluRay speler. Daarnaast is het scherm geschikt gemaakt voor 3D. Dit is de prijs mij persoonlijk niet waard.

Je hebt hier een aantal opties (in mijn ogen dan).

1. Je kan de 1099 versie nemen, één van de 750GB hardeschijven vervangen door een SSD. Maar dan betaal je 100 euro meer voor 2GB RAM en een hardeschijf die je niet gebruikt.
2. Je kan de 1099 versie nemen, de dvdspeler vervangen door een caddy en daar de SSD in plaatsen als 3e schijf.
3. Je kan de 999 versie nemen en het lege slot vullen met een SSD. Eventueel kan je het ene latje 2GB RAM vervangen voor één met 4GB RAM waardoor je ook op de 8GB RAM in totaal komt.

Ik ga binnenkort zelf voor optie 3 + extra RAM. Zoals Darkstone al vermeldde, kan je met kortingsbonnen (10%), de EPP truck(5%) en Shopkorting(7%?) een flinke hoeveelheid korting verzamelen (zie het Waardebonnen topic dat hierboven is gelinkt). Daarnaast heeft de Inspiron een GT650m met GDDR5 RAM, waar de Asus een GT650m met GDDR3 RAM gebruikt. De GDDR5 versie is naar verluid beter over te clocken, tot bijna het niveau van de GTX660m.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

2GB vervangen voor 4GB is een beetje loos.. Leg dan 2 tientjes extra neer en ga voor 12GB: pricewatch: Corsair CMSO8GX3M1A1333C9.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak me ook meer zorgen over de qualiteit van het beeldscherm ik las dat deze van slechte qualiteit was op het forum of heeft dit te maken met eerdere versies?

Verwijderd

Heeft te maken met oudere versies. In de BTO's, en eigenlijk alles wat geen dell (niet meer, een paar maanden terug nog wel) of asus is vind je matte chi-mei panelen. Daar is nogal kritiek op vanwege de (imo te) agressieve AG coating. De N76 en inspiron gebruiken een LG paneel, daar heb ik nog geen klachten over gehoord, en is een prima (maar niet uitzonderlijk) paneel. Of in mijn woordenboek: gemiddeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 18:35 ]

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
Het valt me op dat veel mensen een inspiron aanraden, maar ik lees in de titel van deze topic het woord: gamelaptop. Een inspiron is gedacht voor huis-tuin en keuken dingen zoals internetten en word en af en toe een spelletje.

De spellen kun je vaak op low of medium spelen en daarom is een inspiron ongeschikt voor de spellen.

Houd er ook rekening mee dat een medium laptop videokaart overeen komt met een low desktop videokaart qua performance.

Neem je een high-end videokaart in een laptop dan heeft die dezelfde performance als de mid-range videokaart voor de desktops.

De top van de laptop komt overeen met het hoogste van de mid-range of begin van de high-end van de dekstops.

Dus voordat je om advies vraagt heb ik een vraag aan TS: wat ga je er allemaal mee doen?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Verwijderd

De inspiron bevat de snelste grafische kaart die je in het segment kan vinden. alleen de Y580 is sneller, maar in het 15.6 segment (en sowieso scheelt het tussen de GT 650m GDDR5 en 660m niet zo veel.)

Ondanks dat het de inspiron naam draait is het de opvolger van de oude XPS 17. Al vind ik het kwalitatief niet helemaal vergelijkbaar. In dat segment hebben we nu echter de N76.

Verwijderd

Topicstarter
Als je kijkt naar de specs van de dell en de specs van een BTO van 1100 euro dan zie ik het verschil niet echt. Alleen dan de 300 euro meer. En een gamelaptop maximaal 1100 euro kom ik helaas niet uit op alienware. Of is een die Asus bv de 300 euro wel waard te ten opzichte van de dell? Bij de dell houd ik nog geld over voor een SSD en meer geheugen namelijk.

Verwijderd

Ik vind een SSD min of meer een must. Als je bij de inspiron wel het budget hebt om een SSD te nemen en bij de N76 niet, dan lijkt mij de keuze al gemaakt. Houd er wel rekening mee dat de inspiron slechts 100mbit ethernet bevat. Anno 2012 kan dat echt niet meer.

Verwijderd

Als je er andere dingen met je netwerk doet dan internet ja. De meeste mensen komen toch met hun internetverbinding niet aan de 100mbit. Het maakt alleen uit of je wat met nassen gaat doen, en dan nog moet je met een aantal internetproviders nog maar afwachten of hun modems wel gigabit zijn.

Verwijderd

Topicstarter
In principe kun je met een 100mbit toch wel downloaden tot 3mbps? En verders gamen? Verders is de videokaard van del met DDR 5 geheugen of niet ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 20:45 ]

Verwijderd

Als je niet weet wat het is ga je er waarschijnlijk geen last van hebben. Als je een NAS hebt staan wel. Met gigabit ethernet zet je 10x zo snel bestanden van/naar je NAS, en het scheelt dell €0.02 per laptop.

Verwijderd

100Mbit heeft een limiet van 10 à 12 MB/s download. Gamen kan al met een paar Mbps, (let op: verschil MB en Mb!). De beperkende factor is bijna altijd je internetabonnement.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik er wel uit ben en het de Inspiron 17R Special Edition-laptop van €999,- wordt.
met kortingsbon en shopkorting ( ik krijg dat EEP niet rond krijg een foutmelding na het invoeren van de kortingscode als de EEP er al af is mag ze niet combineren) kom ik dan uit op €850 daarna plaats ik er 8 gig 1600hz geheugen in ( darkstone die jij linkte was een 1333hz ) voor €45 en een Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB voor €100

dan heb je een aardig beestje om te gamen voor €1000,- dacht ik zo :)

ten opzichte van de Asus heb ik dan 4 gig geheugen meer en een SSD, daarbuiten houd ik dan ook nog eens €100,- meer over.

ik heb trouwens ook gezien dat de wireles module ook accesable is in de dell dus als deze echt niet goed genoeg is kun je deze ook vervangen.

zijn er nog gedachtes over deze samenstelling ?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:02

Quad

Doof

De EPP korting moet je toepassen als je in het configuratie menu ben, dus VOORDAT je het product in je mandje hebt gestopt.
En wellicht gebruik je de verkeerde kortingscode.

Heb gisteren ook een 17R SE besteld alleen de basis versie met i5 en 6GB Ram. Komt totaal op 768,- om te betalen en als shopkorting gelukt is op ongeveer 715€.

Edit: Wordt het wel goedgekeurd door shopkorting als je het uiteindlijk in een nieuw tablad moet betalen? Want hij opent een nieuwe pagina in een nieuw tablad als je het product in het winkelmandje plaatst.

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 21-08-2012 08:50 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Iceman1987
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-11 21:04
Of je wacht op de MSI GX60. Een gamelaptop met de AMD 7970M met de AMD A10-4600M voor iets van 1000 euro. De processor is idd niet geweldig, maar als je voor het gamen gaat dan is het een zeer goed laptop qua bang for bucks.
Komt begin september uit.

Verwijderd

Over de GT60 gesproken:
http://www.anandtech.com/...wer-tangle-with-alienware
anand heeft een review. Positiever dan ik dacht. Maar ik betwijfel of de prijs in nederland goed gaat worden. zelfs als ik het dollarteken voor euro vervang kost de M17x maar iets meer met een veel snellere grafische kaart. En doorgaans is de wisselkoers niet zo gunstig.

• Iceman1987
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:49:
Over de GT60 gesproken:
http://www.anandtech.com/...wer-tangle-with-alienware
anand heeft een review. Positiever dan ik dacht. Maar ik betwijfel of de prijs in nederland goed gaat worden. zelfs als ik het dollarteken voor euro vervang kost de M17x maar iets meer met een veel snellere grafische kaart. En doorgaans is de wisselkoers niet zo gunstig.
Gelukkig een positieve review. Hebben we eindelijk een degelijk 15 inch gamelaptop.
Review gaat over de 17 inch versie, de MSI GT70 dus. Niet de MSI GT60

Maar ik bedoelde ook de MSI GX 60.
Deze is gebasseerd op de AMD 7970, en niet op een Nvidea videokaart. Hij is nog niet uit, maar in frankrijk is hij te pre-orderen voor 1050 euro. Is eigenlijk dezelfde als de MSI GT60, maar heeft een AMD videokaart en CPU.

[ Voor 4% gewijzigd door Iceman1987 op 21-08-2012 21:26 ]

Verwijderd

Iceman1987 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:20:
[...]

Gelukkig een positieve review. Hebben we eindelijk een degelijk 15 inch gamelaptop.
Review gaat over de 17 inch versie, de MSI GT70 dus. Niet de MSI GT60
Dat komt bij MSI op hetzelfde neer qua bouwkwaliteit en features.

Enne. Wat een prijzen zeg. Als ze daadwerkelijk een HD 7970m aanbieden voor €1050 dan kan de rest in het segment (zoals de Y580) wel inpakken.

• Iceman1987
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:28:
[...]
Dat komt bij MSI op hetzelfde neer qua bouwkwaliteit en features.

Enne. Wat een prijzen zeg. Als ze daadwerkelijk een HD 7970m aanbieden voor €1050 dan kan de rest in het segment (zoals de Y580) wel inpakken.
Ah zo.
Maar klopt, het word dan een laptop met veel bang for bucks. Zie deze franse webshop.

Enige probleem is de AMD processor denk ik, voor hoeverre zal het een bottleneck zijn voor de AMD 7970?

Verwijderd

De snelheid van de processor is het minder goede nieuws inderdaad. In bepaalde benchmarks scoort mijn antieke P8600 hoger. Multithreaded schiet het een stuk beter op. Maar voor games valt dat tegen. Volgens mij heb je wel een gigantische CPU bottleneck. Maar dat is afwachten op de reviews. We hebben in het verleden al gezien dat de CPU weinig uit maakt. Maar zo traag? Met zo'n beest van een GPU? Ik weet het niet.

• Iceman1987
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:44:
De snelheid van de processor is het minder goede nieuws inderdaad. In bepaalde benchmarks scoort mijn antieke P8600 hoger. Multithreaded schiet het een stuk beter op. Maar voor games valt dat tegen. Volgens mij heb je wel een gigantische CPU bottleneck. Maar dat is afwachten op de reviews. We hebben in het verleden al gezien dat de CPU weinig uit maakt. Maar zo traag? Met zo'n beest van een GPU? Ik weet het niet.
Helemaal mee eens. Maar je zou denken dat MSI daar zeker over heeft nagedacht. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze een CPU plaatsen die een bottleneck vormt voor zo'n kaart. Maar het is dus gewoon afwachten op benchmarks.

• Smurf9852
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-09 14:45
Ik heb een BTO 15 inch met AMD 7970m.
Ik kan er dit over zeggen;
De i7 processor (i7-3610QM) is echt super, gekke performance, hij runt zelfs diablo (25fps).
De bouwkwaliteit is niet geweldig, ik vind het toetsenbord echt het minpunt.
Maar voor de rest is hij prima, lekker compleet en de 7970m doet z'n werk.

Ik zou gaan voor eentje met de i7-3610QM en een 650m, hoger is echt niet nodig.
Nog een tip, neem niet alleen een 128 GB SSD maar een HDD/SSD combo of 1 SSD en 1 HDD in de dvd caddy, want ik heb echt gebrek aan ruimte!

[ Voor 26% gewijzigd door Smurf9852 op 21-08-2012 21:54 ]

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:29
Smurf9852 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:50:
Ik heb een BTO 15 inch met AMD 7970m.
Ik kan er dit over zeggen;
De i7 processor (i7-3610QM) is echt super, gekke performance, hij runt zelfs diablo (25fps).
De bouwkwaliteit is niet geweldig, ik vind het toetsenbord echt het minpunt.
Maar voor de rest is hij prima, lekker compleet en de 7970m doet z'n werk.
'zelfs diablo'? de recommaned gpu staat op een 4870. dan vind ik het niet meer dan normaal dat de laptop diablo draait.

Verwijderd

Mijn HD 4570 van 3 jaar oud draait diablo 3 nog fatsoenlijk...

• Iceman1987
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:44:
In dit reclame folder van MSI word de Alienware qua gameperformance hard afgemaakt. Het is natuurlijk de vraag of het allemaal klopt. Maar een echte bottleneck zal dan de AMD CPU dan niet zijn. Dan zouden zulke getallen nooit kunnen kloppen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:02

Quad

Doof

Mooie zaak voor Tweakers.net om deze aan te pakken dus.

Zou zelf voor de Dell met GT650M gaan, prima snelheid en kwaliteit, en niet duur als je de kortingen meepakt.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Iceman1987 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:58:
[...]

In dit reclame folder van MSI word de Alienware qua gameperformance hard afgemaakt. Het is natuurlijk de vraag of het allemaal klopt. Maar een echte bottleneck zal dan de AMD CPU dan niet zijn. Dan zouden zulke getallen nooit kunnen kloppen.
De HD7970m is sneller dan de GT 670m.. Joh. Dat wist ik nog niet :P

De gekozen alienware configuratie slaat ook als een tang op een varken. Je kan hem samenstellen met ~50% snellere GPU voor €300 minder. Wacht nu gewoon de fatsoenlijke reviewsites af.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 16:05 ]

• Iceman1987
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:05:
[...]

De HD7970m is sneller dan de GT 670m.. Joh. Dat wist ik nog niet :P

De gekozen alienware configuratie slaat ook als een tang op een varken. Je kan hem samenstellen met ~50% snellere GPU voor €300 minder. Wacht nu gewoon de fatsoenlijke reviewsites af.
Het ging mij erom dat het erop lijkt dat de CPU geen bottleneck zal vormen voor de GPU, want dat is de grootste maar van de GX60

Verwijderd

Tijd voor een analyse:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rvuBllOJaiU4aHwAgADryX21/full.png
aldus MSI.

Aldus notebookcheck:
Aangezien de cijfers voor A10 niet bekend zijn ben ik er vanuit gegaan dat die naar waarheid zijn ingevuld. Vervolgens had ik berekend hoeveel sneller de HD 7970m is van de GT 670m, en die bij de grafiek gezet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L4qyE5cJ9BDujEYQQVVPId74/full.png
Geen bottleneck.. waarom is de alienware dan bijna 2x sneller in batman? En wat dacht je dan van metro? Een enorme CPU bottleneck als je het mij vraagt. Op het moment dat je de graphics lager zet (op medium in plaats van ultra) wordt het gat veel nog veel groter.

AvP staat er niet tussen omdat er domweg geen data beschikbaar is. Dat zegt hopelijk genoeg :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 16:30 ]

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:58
Raar dat ze dan voor een AMD gekozen hebben.
Zou dit dan een deal zijn om goedkoop aan de 7970m te raken?

Verwijderd

AMD bied korting aan OEM's die een AMD CPU én GPU in dezelfde laptop gebruiken. Los daarvan is een A10 drastisch goedkoper dan een i7 (dat scheelt, gok ik, €150 a €200).
Pagina: 1