• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb een raar probleem met een nieuwe pc (ongeveer 2 weken oud).
Sinds een paar dagen maakt deze tijdens het opstarten van Windows een raar piepend geluid.

Proces is dus als volgt:
-Ik druk de PC aan
-PC gaat goed door de CMOS, geen piepgeluiden of iets raars
-Zodra het Windows 7 laadscherm tevoorschijn komt, rare piep uit de interne speaker van de PC
-Zodra het inlogscherm van windows verschijnt houdt de piep op

Het gaat om een PC met de volgende specs:

Moederbord: Gigabyte GA-A55M-DS2 Socket FM1
CPU: AMD a6-3650
Memory: 2x4GB Kingston Valueram 1333MHZ
Harddisk: Western Digital Blue 500GB

Zoals gezegd komt de piep uit de interne speaker(die op het moederbord aangesloten zit).

Ik heb uiteraard al research gedaan. In de handleiding van het moederbord staat niks over deze piep, en ook op internet kan ik weinig vinden. Als ik zoek op 'beep during windows startup' of iets dergelijks, kom ik vaak problemen tegen met moederborden die niet door de CMOS komen e.d., maar niks over dit 'probleem'.
De PC werkt verder overigens perfect, maar de piep is wel enigszins irritant, en ik wil wel zeker weten of het geen schade kan opleveren aan de PC.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Werkt de geluidskaart van je PC verder wel? Ik heb het vermoeden dat de geluidskaart niet goed geladen wordt, en het windows opstartgeluidje door je PC-speaker wordt vervangen.

• Schumaster
  • Nu online
De geluidskaart werkt prima verder.
Ik denk niet dat het het windows opstartgeluidje is, want hij begint te piepen zodra het windows laadscherm begint(dus direct nadat hij door de bios gekomen is)...

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Misschien iets met de videokaart...?

Deze schakelt over naar een hogere resolutie bij het laadscherm van Windows natuurlijk.
Misschien dat je daar eens op kan zoeken?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, sommige videokaarten geven ook een piep als de stroomkabel niet goed is aangesloten.

• Schumaster
  • Nu online
Admiral Freebee schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:19:
Ja, sommige videokaarten geven ook een piep als de stroomkabel niet goed is aangesloten.
Er wordt gebruik gemaakt van de onboard grafische kaart, dus deze stroomkabel is er niet ;)
Maar wellicht dat het iets met de resolutie te maken zou kunnen hebben, ik zal eens kijken. Zou voor mij niet verklaren waarom hij dit probleem de 1e week niet had, maargoed...

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
ik heb een soort gelijk probleem gehad na het vervangen van mijn videokaart, bleek dat mijn voeding niet sterk genoeg was. hoeveel watt is je voeding?

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Gewoon de interne speaker los koppelen? :p dat ding heeft toch geen verdere nut.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
Fordox schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:03:
Gewoon de interne speaker los koppelen? :p dat ding heeft toch geen verdere nut.
Inderdaad, na een tijdje begint zo'n ding echt heel erg irritant te worden

• Schumaster
  • Nu online
Heb inderdaad gewoon de interne speaker losgetrokken, en het probleem is 'opgelost'. Bedankt voor de input
Pagina: 1