Ik heb een raar probleem met een nieuwe pc (ongeveer 2 weken oud).
Sinds een paar dagen maakt deze tijdens het opstarten van Windows een raar piepend geluid.
Proces is dus als volgt:
-Ik druk de PC aan
-PC gaat goed door de CMOS, geen piepgeluiden of iets raars
-Zodra het Windows 7 laadscherm tevoorschijn komt, rare piep uit de interne speaker van de PC
-Zodra het inlogscherm van windows verschijnt houdt de piep op
Het gaat om een PC met de volgende specs:
Moederbord: Gigabyte GA-A55M-DS2 Socket FM1
CPU: AMD a6-3650
Memory: 2x4GB Kingston Valueram 1333MHZ
Harddisk: Western Digital Blue 500GB
Zoals gezegd komt de piep uit de interne speaker(die op het moederbord aangesloten zit).
Ik heb uiteraard al research gedaan. In de handleiding van het moederbord staat niks over deze piep, en ook op internet kan ik weinig vinden. Als ik zoek op 'beep during windows startup' of iets dergelijks, kom ik vaak problemen tegen met moederborden die niet door de CMOS komen e.d., maar niks over dit 'probleem'.
De PC werkt verder overigens perfect, maar de piep is wel enigszins irritant, en ik wil wel zeker weten of het geen schade kan opleveren aan de PC.
Sinds een paar dagen maakt deze tijdens het opstarten van Windows een raar piepend geluid.
Proces is dus als volgt:
-Ik druk de PC aan
-PC gaat goed door de CMOS, geen piepgeluiden of iets raars
-Zodra het Windows 7 laadscherm tevoorschijn komt, rare piep uit de interne speaker van de PC
-Zodra het inlogscherm van windows verschijnt houdt de piep op
Het gaat om een PC met de volgende specs:
Moederbord: Gigabyte GA-A55M-DS2 Socket FM1
CPU: AMD a6-3650
Memory: 2x4GB Kingston Valueram 1333MHZ
Harddisk: Western Digital Blue 500GB
Zoals gezegd komt de piep uit de interne speaker(die op het moederbord aangesloten zit).
Ik heb uiteraard al research gedaan. In de handleiding van het moederbord staat niks over deze piep, en ook op internet kan ik weinig vinden. Als ik zoek op 'beep during windows startup' of iets dergelijks, kom ik vaak problemen tegen met moederborden die niet door de CMOS komen e.d., maar niks over dit 'probleem'.
De PC werkt verder overigens perfect, maar de piep is wel enigszins irritant, en ik wil wel zeker weten of het geen schade kan opleveren aan de PC.