sony CMT-CPZ3 pickup aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10-2025
hallo mede tweakers,

mijn opa ( ja mijn opa :P) heeft de sony CMT-CPZ3 gekocht, omdat zijn oude set kapot is gegaan.
nu heeft hij nog heel veel platen thuis liggen die hij graag beluisterd met een platenspeler.
de verkoper in de winkel heeft tegen hem gezegd dat deze er niet op aangesloten kan worden.
na het apparaat bekeken te hebben zag ik dat er idd geen tulp aansluitingen op zitten, maar er zit op de voorkant onder een klepje wel een een analoog in 3,5mm jack aansluiting.

nu bij mijn vraag aangekomen:
kan ik de pickup/platenspeler waar de wel bekende rood en witte tulp (M) aansluiten aanzitten, aansluiten op de analoog in 3,5mm jack (F) met behulp van een verloopkabel 3,5mm jack (M) - 2x tulp (F)

ik hoop dat hier een oplossing voor te vinden is.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 18:14

FeaR

In GoT we trust

Wat voor platenspeler is het? Als het er eentje is zonder ingebouwde versterker gaat het niet werken. Dan zal er nog een phono-versterker tussen moeten. Verder zou het dan wel moeten werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• master-arjan
daar ben ik eerlijk gezegd vergeten naar te kijken, maar hij had hiervoor een sony CHC-P33D en daar ging hij rechtstreeks op

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01

DjVe

Hatsaflats!

Dat maakt niet uit. Je hebt twee soorten manieren om een platenspeler aan te sluiten: met een niet versterkte aansluiting, waardoor de set de ingang extra moet versterken ter compensatie (dit noemen ze dan een phono ingang). Of de platenspeler is al versterkt en geeft bij wijze hetzelfde signaal af als een CD speler, die kan je op elke normale ingang duwen :)

• master-arjan
ok, ik wilde morge nog eve buurte bij hem en dan zal ik gelijk kijken welke het is.
en aan welke prijs moet ik denken als ik zo'n phono versterker wil halen?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

• master-arjan
ik ben langs geweest en het is de sony PS-J10

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Dan heb je een Phono voorversterker nodig: http://www.docs.sony.com/release/PSJ10.PDF

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan zal het geluid wel flink verbeteren als de vorige ook zonder versterker aan was gesloten...

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik heb even de handleiding van die platenspeler bekeken. Een voorversterker is al ingebouwd, aan en uit te zetten met een schakelaar op de onderzijde van de platenspeler. Er is dus alleen een adapterkabel nodig.

• master-arjan
dank u, daar zal mijn wel geliefde opa blij mee zijn

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2025
Is die jack geen koptelefoon UITgang?

Edit:
Onder het klepje zit inderdaad een jack ingang :) Een tulp -> jack kabel zou kunnen. Alleen kan ik niet vinden dat er een voorversterker ingebouwd zit. Dus ik dnek dat je nog een losse Phono voorversterker rmoet kopen.

[ Voor 75% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 22-08-2012 11:32 ]

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Alleen kan ik niet vinden dat er een voorversterker ingebouwd zit.
Dan moet je de handleiding er nog eens bij pakken, pagina 8. Duidelijker dan dat wordt het niet. :)

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:04
Sorry, maar uit een jack IN, zoals in de OP vermeld, lijkt me niet dat daar audio UIT komt?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

GeertH schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:24:
Sorry, maar uit een jack IN, zoals in de OP vermeld, lijkt me niet dat daar audio UIT komt?
Je voert via die ingang toch audio het apparaat in? Dat moet er gebeuren en dat gaat ook gewoon werken. Een audio uitgang heb je nodig als je iets als een hoofdtelefoon aan wilt sluiten, maar aangezien je met een platenspeler het geluid in de Sony wil krijgen zal het zo wel gaan. De uitgang zit dan ook op de platenspeler.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 09:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

FeaR schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:17:
Dan zal het geluid wel flink verbeteren als de vorige ook zonder versterker aan was gesloten...
Veel receivers hebben een phono-ingang hè ;)
GeertH schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:24:
Die redenering moet je me even uitleggen, want ik snap niet hoe je dat kunt denken :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 17:03
volgens mij is er wat verwarring, de jack aansluiting zit op de nieuwe stereo installatie, het signaal komt uit de oude (reeds aanwezige) platenspeler.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Compizfox schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 17:54:
[...]
Veel receivers hebben een phono-ingang hè ;)
Zal je toch tegenvallen op hoe veel modellen ze die ingang tegenwoordig weglaten aangezien er nog maar weinig vraag naar is.

Maar dan nog was dat niet het punt. Op de vorige set van TS zij opa (Sony CHC-P33D) zat ook geen Phono Ingang en vandaar dat ik de reactie maakte dat het geluid dan beter zou worden als de platenspeler ook geen ingebouwde versterker zou hebben. Echter heeft de platenspeler dat wel en gaat het dus niet op. Een receiver met phono-ingang is nooit ter sprake geweest.

• master-arjan
ik ben woensdag naar mn opa geweest met alleen een verloop kabeltje 3,5mm jack (M) - 2x tulp (F)
deze heb ik op de analoog in ingang die zich op de voorzijde bevind aangesloten.
plaatje aan hem gevraagd om uit te proberen en....jawel hij deed het.
Pagina: 1