[wordpress] gallery codex

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:40
Ik heb eenprobleem met de standaard [gallery] in wordpress.
De gallery zelf wordt netjes aangemaakt, maar ondanks de settings laat de gallery na het aanklikken van een thumb alleen maar 300x174 plaatjes zien. (gemiddeld)
Hij overruled de formaatsettings dus.

Gisteravond 3 uur in css en scripts lopen peuteren maar niets te vinden.

Waar worden deze scripts aangeroepen? De settings van een gallery dus.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Normaliter pakt hij altijd de thumbnails. Wat heb je staan onder: Instellingen -> Media -> Thumbnail ?
Standaard hoort hier te staan: Breed: 150px; Hoogte: 150px en het vinkje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
yep dat staat er ook.

Dus dat klopt ook allemaal netjes, maar de 'uitvergrote' versie is een gegenereerde 300x174 px afbeelding, ipv het formaat dat ik er aan toeken in de gallery settings. (bij tabblad gallerij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43

Zoefff

❤ 

Gebeurt het ook met afbeeldingen die je nieuw upload? Want voor zover ik weet genereert Wordpress niet standaard nieuwe thumbs als je formaten of andere opties aanpast. Daarvoor zijn overigens wel plugins te vinden zoals regenerate thumbnails.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Zoefff schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:52:
Gebeurt het ook met afbeeldingen die je nieuw upload? Want voor zover ik weet genereert Wordpress niet standaard nieuwe thumbs als je formaten of andere opties aanpast. Daarvoor zijn overigens wel plugins te vinden zoals regenerate thumbnails.
Ik zou inderdaad beginnen met dat. Gewoon een nieuwe pagina maken, nieuwe afbeeldingen uploaden en dan een nieuwe gallery plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
de image settings worden gewoon geweigerd in de gallery

http://www.cinepaq.nl/?portfolio=kleurvoorbeelden-2

Ik heb nu in instellingen > media, de medium image waarde verwijderd, en opnieuw geupload. De gallery laat nu de plaatjes zien in de resolutie dat ik ze upload. Maar wens ik ze kleiner weer te geven, dan weigert hij dat dus weer.

offtopic:
iemand enig idee waar die idiote tooltip hover wordt gegenereerd trouwens? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Bij mij worden ze goed getoond?

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/jhpa49foh/klein.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dit klopt toch ook?
De gallery tonen is het probleem ook niet. Op het moment dat je de foto opent ging (gaat) het mis.

En de tooltip als je nu hovert... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
paQ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:02:
Dit klopt toch ook?
De gallery tonen is het probleem ook niet. Op het moment dat je de foto opent ging (gaat) het mis.

En de tooltip als je nu hovert... :')
De foto's zien er goed uit bij mij ...

De tooltip text is inderdaad wat te groot naar mijn mening. Deze moet je zo kunnen aanpassen in je style.css
code:
1
2
3
4
<dd id="caption949" class="gallery-caption">
<span class="imagecaption">Lichtblauw</span>
<br>
</dd>

even zoeken naar gallery-caption of imagecaption en daar met de font grootte spelen of wellicht toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
no find none nie.... :'(

in deze theme editor komt alleen een stylesheet voor, voor een eigen gallery, maar dat is een andere class.

Die ik gebruik is de standaard WP gallery (includes/media.php) en daar kunnen classes worden aangehaald, maar ik vind nergens iets terug of een link naar iets wat die idioot grote overs veroorzaakt.
Er klopt toch al niets, want probleem 1 blijft bestaan. (het formaat kan niet gewijzigd worden, tenzij ik zelf een ander formaat upload)
zit er dik in dat het in het zelfde script ergens misloopt, maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
paQ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:03:
no find none nie.... :'(

in deze theme editor komt alleen een stylesheet voor, voor een eigen gallery, maar dat is een andere class.

Die ik gebruik is de standaard WP gallery (includes/media.php) en daar kunnen classes worden aangehaald, maar ik vind nergens iets terug of een link naar iets wat die idioot grote overs veroorzaakt.
Er klopt toch al niets, want probleem 1 blijft bestaan. (het formaat kan niet gewijzigd worden, tenzij ik zelf een ander formaat upload)
zit er dik in dat het in het zelfde script ergens misloopt, maar het is zoeken naar een speld in een hooiberg....
De reden dat je iets niet kan vinden, kan ook simpelweg beteken dat het niet bestaat of is weggehaald.
Heb je de class al eens toegevoegd aan de stylesheet zelf met een code?
code:
1
.imagecaption {font-size: small}

--- edit ---

Als je de H3 veranderd in de stylesheet wordt de imagecaption kleiner
Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/7vlnt98kh/image.png

[ Voor 24% gewijzigd door Loadichus op 21-08-2012 15:44 . Reden: extra info + afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
de style toevoegen haalt niets uit.
de h3 class wel :) thanks

(nu wel effe nog een dingetje handmatig aanpassen waar die ook in wordt gebruikt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
paQ schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:22:
de style toevoegen haalt niets uit.
de h3 class wel :) thanks

(nu wel effe nog een dingetje handmatig aanpassen waar die ook in wordt gebruikt :P )
Je hebt nu wel een referentie kader, even in je HTML zoeken waar die H3 precies wordt aangeroepen.
Pagina: 1