Negatieve Ping-tijden

Pagina: 1
Acties:

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:42

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Nu zit ik al een half jaar te etteren met een verbinding naar mijn Usenet-SP die niet helemaal 100 is. Afgaand op het verzoek om eens wat pingtijden van een stabiele server neer te zetten (thanks t.net) heb ik het volgende geconstateerd:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/24834079/pongping.png

Dit is op ziggo.nl, google.nl, t.net, ajax.nl (advies van de USP, daar kijkt toch niemand :')), nu.nl enz. enz.

Omdat alles op de server aanwezig was en ik consequent dezelfde blocks mis op mijn PC ben ik benieuwd of de negatieve pingtijden (volgens mij is dat gewoon serieus fucked up en niet 'grappig' of een easteregg) invloed hierop kunnen hebben.

Iedereen krijgt bestand X volledig binnen, deze staat volledig op de servers maar ik niet. Ik ben toch echt benieuwd wat de oorzaak kan zijn.

Wat verder onderzoek leert mij dat dit met de TSC-per-core in mijn acht/vier cores tellende FX-8120 te maken heeft. Maar dat is al sinds... 2005 oid zo. Dit loopt per core maar omdat niet alle cores synchroon lopen gaat dit uit balans raken. Dit beïnvloedt kennelijk mijn netwerkverkeer. Dit zou kunnen opgelost worden met een driver/patch maar die kan ik nergens vinden bij AMD.

Dus nu tl;dr: Kan het probleem met negatieve pingtijden de oorzaak zijn dat ik consequent dezelfde blocks mis bij sommige articles op een usenetserver die verder iedereen wél binnen kan halen? En zo nee ben ik toch benieuwd of er andere oorzaken kunnen zijn. Het zit me gewoon niet lekker dat dit zo loopt. Helaas is het andere systeem in huis een AMD van dezelfde generatie en kan ik het niet testen.

offtopic:
Ik heb mijn topic hier neer gezet omdat het netwerkalgemeen is en de oorzaak niet per definitie ligt bij Ziggo, maar dit is natuurlijk nog maar de vraag. Als dit bij Ziggo zelf ligt dan mag hij naar IH en misschien moet hij wel in Core...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt eerder alsof de klok in je pc fucked is.

1e hit in google: http://wiki.ljackson.us/Negative_Ping_Time

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2012 01:38 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Goed, ik ben voor een oplossing wezen zoeken maar van AMD gaat het niet komen gok ik zo.

http://support.amd.com/us...46342f&ItemID=153&lang=us

"This driver is for Windows XP only." :'( Hoewel hij wel prima installeerd maakt het zoals verwacht niks uit.

Iemand een oplossing voor W7? Dit is imho toch wel slecht van AMD. Erg slecht.

En alles wat ik met google vind wijst ongeveer naar hetzelfde :X

Helaas heb ik in W7 ook geen boot.ini dus de /usepmtimer kan ik ook niet gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door Nox op 20-08-2012 02:39 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je hebt daar bcdedit voor nodig.

http://www.techrepublic.c...ion-data-editor-tool/1709

[ Voor 67% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2012 02:53 ]

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11 11:18
NoxiuZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 02:22:
Goed, ik ben voor een oplossing wezen zoeken maar van AMD gaat het niet komen gok ik zo.

http://support.amd.com/us...46342f&ItemID=153&lang=us

"This driver is for Windows XP only." :'( Hoewel hij wel prima installeerd maakt het zoals verwacht niks uit.

Iemand een oplossing voor W7? Dit is imho toch wel slecht van AMD. Erg slecht.

En alles wat ik met google vind wijst ongeveer naar hetzelfde :X

Helaas heb ik in W7 ook geen boot.ini dus de /usepmtimer kan ik ook niet gebruiken.
Ik heb precies hetzelfde gehad een lange tijd terug met een 4200+ (x2). Destijds op XP ook opgelost op die manier... hij kwam zelfs met windows updates mee.

Wellicht eens via windows updates kijken of die daar mee komt? kan een optionele zijn

ohja sinds dien geen amd meer voor mij... vond dit toch wel idioot bedacht :P

[ Voor 4% gewijzigd door KennieNL op 20-08-2012 10:27 ]

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Update/schop:

Was van plan W8 te installeren, dit ook maar gelijk gedaan. En warempel; problem solved blijkbaar:

Ping statistics for 31.22.80.140:
Packets: Sent = 54, Received = 54, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 19ms, Average = 10ms

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Check dat vooral nog een keer nadat 'ie een tijdje aan staat.

Pagina: 1