Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPC internet en netwerk regelmatig plat

Pagina: 1
Acties:

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 15:00
Mijn netwerkopstelling is als volgt:

Router UPC (Cisco EPC3925)
Desktop hackintosh met OSX ML
Laptop met windows 7
Htpc met linux (draait sinds twee weken)
Een android telefoon met CM9

In de afgelopen drie maanden knalt mijn Internet of beter gezegd hele netwerk op z'n gat. Dit doet zich volstrek a select voor. Als het zich voordoet ligt het hele modem plat. Er is niks te zien aan knipperende ledjes oid. Als test of de verbinding eruit ligt doe ik dit via mijn telefoon. Ik luister of er een kiestoon is. Deze is ook absent als de storing zich voordoet. Ook het wifisignaal wordt onderbroken (zowel op telefoon als laptop zichtbaar). En het bedrade deel van het netwerk kan niet richting elkaar pingen.

Allereerst heb ik bij UPC geklaagd over een haperende verbinding. Zij hebben hierop het modem vervangen (had eerst een Thompson). Maar het probleem doet zich ook op het nieuwe Cisco modem voor. Al kan ik de symptomen niet meer goed met elkaar vergelijken. De swap is overigens door een monteur uitgevoerd die ook de lijn heeft doorgemeten. Hij vond wel dat ik hoge signaalwaarde had, maar dat zou de oorzaak niet mogen zijn, aldus de monteur. Omdat de problemen zich voor bleven doen heb ik nogmaals gebeld met de helpdesk. De medewerker vond mijn signalen wel buitensporig hoog en stuurde een zogenoemde netwerk monteur. Hij deelde de mening van de helpdeskmedewerker en heeft de signalen bijgesteld. Volgens deze monteur komen de signalen nu binnen zoals het hoort. Helaas bood dit nog steeds geen soelaas. Dus wederom gebeld. Dinsdag gaat een monteur de bekabeling buiten doormeten.

Mijn abonnement bij UPC heb ik al enige jaren. De problemen dede zich eerder niet voor. Wel ben ik de hele winter in het buitenland geweest. Ik kan dus niet precies zeggen wanneer het probleem nou echt is begonnen. Ondertussen worden steeds meer zaken uitgesloten. De waarden waarmee het signaal binnen komen zijn hartstikke mooi aldus de netwerkmonteur. Bij de helpdesk van UPC heb ik al meerdere malen gevraagd of ik zelf het op de gat gaan van de modem zou kunnen veroorzaken. Zelf weet ik niet of bijvoorbeeld mijn hackintosh een raar pakket uitzend. Het lijkt me niet waarschijnlijk, maar ik wil ook kritisch kijken naar het netwerk aan mijn kant. De bekabeling binnen heb ik overigens geïnspecteerd en die is niet zichtbaar beschadigd.

Ik ben benieuwd of de monteur dinsdag iets vind. Graag hoor ik lezers in dit forum of zij vergelijkbare problemen hebben ervaren en hoe deze bij hun zijn opgelost. Vraag ik me af of er een manier is om mijn eigen netwerk op de fouten te controleren. Volgens mij is het een relatief simpel netwerk met enkel clients en een kabelmodem die functioneert als dhcpserver (heb ook al geprobeerd alle ips hard in te stellen).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je geen kiestoon hebt, ligt het probleem duidelijk niet aan de LAN kant van de modem, bespaar jezelf dus moeite om te kijken naar je PCs. Wel kan het in de coaxbekabeling bij jou binnenhuis liggen, maar dat lijkt me ook sterk gezien er een netwerkmonteur geweest is die dat allemaal nagelopen heeft.

Wat dan wel? Lijkt me iets in netwerk UPC. Ik vraag me dan ook af hoe zinnig het is dat ze specifiek bij jou een monteur sturen. Heb je buren met UPC? Probeer anders als het raak is na te gaan of zij op exact zelfde moment ook uitval hebben. Noteer tijdstippen en huisnummers waarop je zeker weet dat anderen er ook uitgelegen hebbben.

Oslik blyat! Oslik!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

Ik heb dit ook vaak, ik weet niet of mijn modem helemaal lampjesloos wordt, maar ik weet wel dat mijn router ineens een WAN IP krijgt in de 192.168.100.x range en ik zon 5 minuten moet wachten voordat hij weer een normaal IP krijgt. Dit gebeurd met regelmaat. Mijn modem is ook een Cisco, maar wij hebben wel een aparte modem voor de telefonie ernaast.

Omdat ik een aparte router gebruik, blijft mijn interne netwerk dus wel gewoon up.

Ik zal bij de volgende faal eens 2 verdiepingen naar beneden rennen, om te kijken of ook mijn modem echt helemaal "uit" staat.

[ Voor 37% gewijzigd door BioHazard op 20-08-2012 09:20 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jij hebt iets anders dan TS. Bij jou valt de externe verbinding weg, maar blijft de router zelf werken (aangezien je erbij kunt om te constateren dan 192.168.100.x. Waarschijnlijk zou je als je gaat rennen zien dat power brandt, maar DS of US aan het knipperen is omdat hij geen DOCSIS lock meer heeft. Dat kun je trouwens in dezelfde GUI waar je het IP constateert ook zien.

Bij TS gaat de hele router op z'n gat waaroor hij er niet bij kan en alle connectivity tussen apparaten op z'n LAN wegvalt.

Trouwens, deze gezien?
UPC Internet vragen & problemen topic deel II

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 20-08-2012 10:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

dion_b schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:53:
Jij hebt iets anders dan TS. Bij jou valt de externe verbinding weg, maar blijft de router zelf werken (aangezien je erbij kunt om te constateren dan 192.168.100.x. Waarschijnlijk zou je als je gaat rennen zien dat power brandt, maar DS of US aan het knipperen is omdat hij geen DOCSIS lock meer heeft. Dat kun je trouwens in dezelfde GUI waar je het IP constateert ook zien.

Bij TS gaat de hele router op z'n gat waaroor hij er niet bij kan en alle connectivity tussen apparaten op z'n LAN wegvalt.

Trouwens, deze gezien?
UPC Internet vragen & problemen topic deel II
Ik heb een aparte Netgear router achter mijn modem. Dus vandaar dat ik dat kan constateren.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-11 15:34
Ik had dat probleem met de thompson toen bleek het door de draadloze gedeelte te gebeuren, UPC wilde dit probleem echter niet erkennen. Heb het toen opgelost door een router van me zelf er nog eens achter te zetten en het draadloze gedeelte van de thompson uit te zetten.

Wat het draadloze gedeelte te maken had met het volledig wegvallen van de modem is mij nog steeds een raadsel, maar heb nu iig geen problemen meer.

Misschien dat je zoiets ook even als test kan doen om te kijken of het dan blijft werken.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BioHazard schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:49:
[...]

Ik heb een aparte Netgear router achter mijn modem. Dus vandaar dat ik dat kan constateren.
Nee, dan nog blijft het anders. Bij de TS gaat de LAN plat, als dat bij jou ook zo zou zijn zou je gewoon niet in de modem kunnen, losse router of niet.

Oslik blyat! Oslik!

• Orcie
Dank voor de reacties. Ik ben er nu ook wel gerust op dat het probleem echt buiten ligt. De monteur is geweest, hij heeft een printplaat in de wijkcentrale vervangen. Hij denkt dat het daarmee is opgelost. Ik zal over een paar dagen laten weten of het probleem nog steeds bestaat.

• Orcie
Helaas het lag er net weer uit precies op dezelfde manier. Hoe veel vertrouwen ik er ook in had het heeft niet geleid tot de oplossing. Morgen weer de helpdesk bellen. Ik wil meer inzicht krijgen in wanneer het eruit ligt. Wat is een goede manier om dat te loggen? Ik dacht zelf aan een ping cmd naar een logfile, maar ik kan me voorstellen dat er minder intensieve mogelijkheden zijn?

EDIT: De helpdesk zegt dat alles nu is gecontroleerd en dat de oorzaak van de storing ligt in een firmware probleem met de cisco modems. Een maand geleden zeiden ze dat het nog een week zou duren voordat die firmware werd uitgerold. Na die week werd dat een na een maand. En nu moet ik weer twee weken wachten op de firmware fix. Heerlijk!

EDIT2: Toch even kleine ervaring van deze morgen. Ik zet vanmorgen mijn htpc (ubuntu 11.10 aan). Hij klapt eruit. Nu reboot ik de htpc net weer klapt ie weer. Toeval of toch oorzaak? Iemand een idee hoe ik dit test. Htpc gebruikt wake on lan.

[ Voor 44% gewijzigd door Orcie op 22-08-2012 08:58 ]

Pagina: 1