HD4870x2 koelen; hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04-2025
Ik wilde eigenlijk de accelero xtreme kopen (~50 euro) maar die wordt niet meer gemaakt, en 2e hands wordt hij ook nergens aangeboden.

Zijn er alternatieven? Deze kaart wordt ~95 graden onder druk, met de standaard ventilator op 100%, en de accelero beloofde ~65 graden (55 met fan op 100%) die bovendien een flink stuk stiller zou zijn.

Als ik een spelletje ofzo spel kan ik iemand die naast me staat soms letterlijk niet verstaan, zo luid is dat ding.

Iemand heeft dit een keer opgenomen zie ik net; YouTube: HD4870X2 fan at full speed

Dus iemand ideeën? Budget ligt rond de 50 euro, als het duurder uit zou vallen kan ik beter een nieuwe kaart kopen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je de standaardkoeler al een keer schoon gemaakt, en van nieuwe koelpasta voorzien?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Crankyslap
Ja, dat doe ik zo'n 4 keer per jaar. Help altijd een beetje qua hitte, maar natuurlijk niet qua geluid ;) Die fan maakt gewoon te veel herrie. 95 graden kan de kaart 'wel hebben', daar is 'ie voor gemaakt. Het geluid is waar ik last van heb.

http://www.conrad.nl/ce/n...om-force/0413064&ref=list HD4870 staat er tussen, maar 4870x2 niet.. zal wel niet passen dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Crankyslap op 19-08-2012 22:16 ]

Verwijderd

op 50% wordt je in dat filmpje al gek. Kun je er geen watercoolertje op zetten ipv deze zeer slecht ontworpen/aangestuurde fans. Toen ik dat filmpje hoorde, dacht ik wel meteen aan een softwarematige fout, gezien de stappen welke niet genomen worden.

Het lijkt nu een 3 standen schakelaar en dan 95graden?... Ik zou hem RMA sturen ,aangezien de temp de megalimiet raakt en het geluid hoogst hinderlijk.....als een klein stofzuigertje...;Welke in jouw geval niks zuigt qua warmte...
gr.rich

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
WC loop een idee??

gekgenoeg maakt mijn Asus ENGTX280 bijna geen/beetje geluid, echt gewoon niet eens opvallend/merkbaar terwijl die wel uit dezelfde tijd komen :S

[ Voor 96% gewijzigd door w4v3g0d op 19-08-2012 23:43 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is alleen een dure oplossing. Kan ie beter een andere kaart kopen.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
PilatuS schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:43:
[...]

Is alleen een dure oplossing. Kan ie beter een andere kaart kopen.
true, alhoewel, je kan een soort van bouwpakketje bij EKWB bestellen, daar zit alles in wat je nodig hebt voor een basis tot een uber-uitgebreidde loop, als je dan zo'n kitje aanschaft, hoef je alleen de blokken te vervangen ALS DAT NODIG IS!

als hij dan gewoon die zooi een beetje OC'ed en dan over een jaar/2 jaar een nieuwe kaart + WB koopt, dan ben je gewoon over het algemeen goedkoper uit, eigenlijk is een Custom WC loop een investering, die hoef je eigenlijk maar 1 keer aan te schaffen over een lange tijd! (mits je alles een beetje onderhoud ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door w4v3g0d op 19-08-2012 23:46 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 16:40

OMD

Maar wat kost een WC set voor een dual graphics kaart?
Kan je dan niet beter een nieuwe kaart kopen?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Crankyslap
WC is gewoon te duur. Als ik het geld had, zou ik 't kopen; maar nee.

Dit is dan wel weer interessant: YouTube: 4870x2 cooling mod

Zou dit ook echt werken? En zo ja, hoe doe ik dit?

Als ik het goed begrijp:

-2 gaten snijden in de behuizing van de kaart zodat er een opening is boven de twee heatsinks
-Hier gewoon 2 losse ventilatortjes op plaatsen

Maar hoe zorg je er dan voor dat die ventilatortjes goed vast zitten? En ik heb geen aansluitingen meer vrij op mijn mobo voor venti's, is het mogelijk deze uit te breiden? Met een kabeltje dat je er in doet, en dat dat kabeltje dan aan het uiteinde weer 3 of 5 aansluitingen heeft voor venti's.

Ja lekker duidelijke uitleg weer crankyslap, goed gedaan jongen!

• Kokmeister
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08-2025
De stock cooler maakt inderdaad te veel herrie. Ik had er twee heatsinks + ventilators op geplaatst. Een heatsink zit aan de onderkant van de kaart dus je bent wel meteen 3 slots kwijt.

Initieel waren mijn memory temps te hoog (boven de 100 graden), nadat ik de memory heatsinks erop geplakt had werd dit weer beter.

Ik heb de sinds een tijd een andere videokaart, dus als je wil kun je mijn koelers en videokaart wel overnemen voor een leuk prijsje.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2nk78no.jpg

• Crankyslap
Wat voor maffe koeler is dat? Zie ik nou goed dat dat 1 ventilator met 2 van die koel'platen'
(weet de technische term niet) is? Is die voor de 4870x2 gemaakt of was 't mazzel dat 'ie precies paste?

Hoeveel scheelde het qua temperatuur en herrie? Ben je misschien ook bereid alleen de koelers te verkopen? Zo ja, wat wil je er voor? En zo nee; wat kost 't hele pakket?

Questions, questions.

[ Voor 3% gewijzigd door Crankyslap op 20-08-2012 01:24 ]

• Crankyslap
Ben toch wat skeptisch over of dat nou past.. en hoe wordt de bridge dan gekoeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Crankyslap op 20-08-2012 02:49 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 16:44
Heb hier precies hetzelfde probleem met deze kaart.
Vooral met dit weer word hij te warm, en maakt ie een hoop lawaai. Dat lawaai maakt ie overigens altijd al.

Ga morgen eens proberen om de plastic behuizing eraf te halen, en er tweetal of drietal loss fans op te zetten.
Als ik dat zo lees en zie moet dat een hele verbetering kwa temp en geluid.

Zucht...

• Crankyslap
Ben benieuwd, anton!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Dat topic waar D-Three mee aan kwam goed gelezen?
Originally Posted by xz3rorom3o

Clears perfectly. If there is a clearance issue with the MOBO you can turn the heatsink 90 deg. and still mount it. Got both for $40 shipped.

Just ordered the coolers. This card was the only thing left that I was concerned about noise-wise in my new build. Thank you so much!
Schijnt dus wel te passen.

specs

• Crankyslap
Wel gelezen ja, maar dat is met een 4850x2, ik heb een 4870x2. Dus of het lukt net wel, of net niet. Oftewel: Of ik verspil 60 euro, of niet :P

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Zelf heb ik ook een HD4870x2 (TOP).
Werd 105C onder load en 65C idle ongeveer.
Onder load stond de fan op een slordige 5000 toeren, veel te hard dus inderdaad.
Zelf heb ik voor weinig geld een waterloop gemaakt met een full cover waterblock.
Allemaal van 2e hands spullen, en zo opgezet dat er eventueel nog eens een andere videokaart aangehangen kan worden. Is wel lekker koel en stil.
Temps zijn nu 40C idle 60C load (Stress)

Verder is inderdaad de accelero het best naar mijn weten.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
YouTube: 4870x2 cooling mod

Simpele en goedkope oplossing :D

specs

• Crankyslap
Die had ik zelf ook gelinkt een stukje hierboven, had alleen nog wel wat vragen :P
MetalMarty schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 03:25:
Zelf heb ik ook een HD4870x2 (TOP).
Werd 105C onder load en 65C idle ongeveer.
Onder load stond de fan op een slordige 5000 toeren, veel te hard dus inderdaad.
Zelf heb ik voor weinig geld een waterloop gemaakt met een full cover waterblock.
Allemaal van 2e hands spullen, en zo opgezet dat er eventueel nog eens een andere videokaart aangehangen kan worden. Is wel lekker koel en stil.
Temps zijn nu 40C idle 60C load (Stress)

Verder is inderdaad de accelero het best naar mijn weten.
Hoeveel is 'weinig geld' ? En welke onderdelen heb ik dan precies nodig voor werkende GPU watercooling?

[ Voor 3% gewijzigd door Crankyslap op 20-08-2012 12:25 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Crankyslap schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:24:

Hoeveel is 'weinig geld' ? En welke onderdelen heb ik dan precies nodig voor werkende GPU watercooling?
Een gpu blocken/full cover block een radiator slangen fittingen hoseclamps en een resevoir/t-line en een pomp zijn de minimale onderdelen voor een gpu waterloop.
Hoeft niet veel te kosten gewoon 2 lose blokken en dan heatsinks op het vram en op de vrm's dan een kleine rad 120mm kan de load wel aan alleen verwacht geen super temps met zo'n kleine rad of je moet een hele dikke kiezen.

V&A kan je aardig op weg helpen als het binnen een budget moet.
Ook de sale en uitverkoop secties van highflow freezinghardware en aquatunning goed in de gatten houden.

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat het erg knap zou zijn als je in de buurt komt van de 100 euro. Ik denk dat zelfs dat erg lastig gaat worden. Wil je het doet met nieuwe spullen kom je denk ik makkelijk aan 200 euro of meer.

Als je dat geld zou gaan uitgeven doe het dan gelijk goed en geef meer uit voor een goede set die ook de CPU mee koelt.

• maarten12100
Of je doet het inderdaad als die gozer op het forum maar dan met deze pricewatch: Zalman CNPS7000C-AlCu
Zijn samen 30 eu

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb via V&A en het forum een CPU blockje (D-tek FuZion V1) over kunnen kopen voor €15,- en een Full Cover block (Koolance Vid-487x2) voor €25,-
Cpu blockje werkt op verschillende intel en amd sockets, kan je dus ook behouden bij eventuele upgrade.
Zelf had ik nog het een en ander liggen aan spullen.
Maar wat je naar mijn weten nodig hebt zijn slangen, slangpilaren, reservoir, radiator, fans en pomp.
Ik zou denk ik als ik alles gekocht had, ongeveer uit zijn gekomen op €100/€120,-

[ Voor 3% gewijzigd door MetalMarty op 20-08-2012 20:07 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 06:52
Crankyslap schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 03:18:
Wel gelezen ja, maar dat is met een 4850x2, ik heb een 4870x2. Dus of het lukt net wel, of net niet. Oftewel: Of ik verspil 60 euro, of niet :P
Bah, details! Je bent een tweaker of niet ;) :P Maar ik weet dus inderdaad ook niet of het gaat passen. Persoonlijk zou ik geen gaten zagen in het bestaande koelblok tenzij je zeker weet dat je de kaart niet meer gaat verkopen. Die fans vastzetten is simpel, gewoon met schroeven. Of lijmen.

Ik zou er persoonlijk zeker niet te veel geld meer in stoppen. Wie weet houdt die kaart er bijvoorbeeld binnen een paar maanden mee op. Dan is is het wat zonde om een duur full cover blok te kopen en deze dan met veel verlies te verkopen. Tenzij je dan opnieuwe een 4870x2 zou kopen ;) Of koop gewoon deze: http://www.2dehands.be/co...r-onderdelen%2F3d-kaarten

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

maarten12100 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:50:
Of je doet het inderdaad als die gozer op het forum maar dan met deze pricewatch: Zalman CNPS7000C-AlCu
Zijn samen 30 eu
En hoe ga je dat precies op een HD 4870X2 monteren?

• PilatuS
  • Niet online
3XPER7 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:10:
[...]

Waarschijnlijk moet er een stukje af maar dan zal het passen.

• maarten12100
3XPER7 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:10:
[...]

Je fantasie gebruiken om ze te mounten >:)
Aangezien deze met een clip schroef systeem werken gewoon nieuwe gaatjes in de clip en inbusjes op de backplate en klaar.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

PilatuS schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:31:
[...]

Precies, er moet een stukje af. Dat is dan :w garantie. Plus, er zit geen 92 mm tussen de middelpunten van beide GPU's. Dus je zult dan ook een stukje van de fans af moeten halen. Als je dat verkeerd doet kun je zo'n fan gelijk weggooien.

Verder moet je het zelf maar weten hoor. Of je kiest ervoor om te wachten tot na deze hittegolf en de zomer als de boel weer wat afkoelt (over kamertemperaturen wordt namelijk geen woord gerept). Als je het nog redelijk 'op safe' wil spelen moet je maar serieus kijken naar wat Cranky hierboven voorstelde.

• PilatuS
  • Niet online
Garantie op een HD4870X2 ? Volgens mij is die kaart al even op de markt dus is er van garantie geen sprake. Als je niet weet wat je doet moet je er niet aan beginnen. Als je wel weet wat je doet kan het een prima oplossing zijn.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

PilatuS schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:09:
Garantie op een HD4870X2 ? Volgens mij is die kaart al even op de markt dus is er van garantie geen sprake. Als je niet weet wat je doet moet je er niet aan beginnen. Als je wel weet wat je doet kan het een prima oplossing zijn.
Op de koelertjes, dat zou ook gewoon zonde zijn. Dat de garantie op een HD 4870X2 inmiddels wel verlopen is hoef je mij niet te vertellen hoor.

• PilatuS
  • Niet online
Tuurlijk is de garantie van die koelers dan weg. Niet dat ik denk dat het iets uitmaakt want als die dingen kapot gaan is het na een aantal jaren als de fans het begeven. Verder kan er toch niets aan kapot.

Van alle oplossingen vind ik dit zo'n beetje het beste idee.

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wat ik dus zei, er is geen ruimte voor 2 van die koelers zonder aan de fanblades te hoeven schaven. Als je daar niet voorzichtig genoeg bent en je breekt zo'n blade af, kun je die beter niet laten draaien.

• PilatuS
  • Niet online
En ik zei, als je niet weet wat je doet moet je er niet aan beginnen.

• maarten12100
3XPER7 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:29:
Wat ik dus zei, er is geen ruimte voor 2 van die koelers zonder aan de fanblades te hoeven schaven. Als je daar niet voorzichtig genoeg bent en je breekt zo'n blade af, kun je die beter niet laten draaien.
Vervang je de fans gewoon voor 80mm modelen of je plakt er 2 120mm fans bovenop.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 06:52
PilatuS schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:31:
[...]

Nah, ik denk het niet. Nog even gekeken en twee VF900's zullen inderdaad niet passen omdat de gpu's dichter bij elkaar staan dan bij de 4850x2. En twee CNPS7000C-AlCu's wil je zeker al niet monteren, dat zijn cpu-coolers! Om te beginnen is de mounting al anders (al daar valt eventueel wel een mouw aan te passen) maar die kregen wegen 750 gram per stuk. Je wil toch echt geen 1,5 kg aan jouw videokaart hangen? ;) Of je moet al allerlei verstevigingen voorzien.

De goedkoopste oplossing is inderdaad er grotere fans op kleven/plaatsen :) Al is de oplossing van Kokmeister ook wel leuk met die twee verschillende gpu-coolers. Al zou ik dan wel nog een fan voorzien in de buurt van die memory heatsinks.

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb nog wel een ander idee. Neem 2 CPU koelers die niet al te lomp zijn. Bijvoorbeeld iets met een heatsink zoals een stock AMD koeler dat heeft. Alleen die monteren is een echt tweakers klusje. Qua fans zijn er dan nog een hoop mogelijkheden.

• Crankyslap
Ik heb 2 CPU koelers over.

http://i.imgur.com/wJbCN.jpg
http://i.imgur.com/RcGGN.jpg

Het gewicht zal niet zo'n probleem zijn, daar verzin ik wel wat op.. maar hoe ga ik ze vastmaken zodat het koelblok ook echt tegen de GPU's aandrukt? Lijmen vind ik niet zo'n tof idee.. krijg ik 't ook niet meer los mocht dit niet werken.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02 17:18

yzx

Epic mod :P

Tie wraps many many tie wraps?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Crankyslap
lol, meer dan een ghetto mod is deze kaart niet meer waard denk ik. 'echte' koelers worden niet meer verkocht onder de 50 euri dus dan maar creatief worden.

Zouden elastiekjes houden? En dan echt een HOOP elastiekjes.. of brand dat door?

• maarten12100
Crankyslap schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:39:
lol, meer dan een ghetto mod is deze kaart niet meer waard denk ik. 'echte' koelers worden niet meer verkocht onder de 50 euri dus dan maar creatief worden.

Zouden elastiekjes houden? En dan echt een HOOP elastiekjes.. of brand dat door?
Gewoon tieraps zijn supersterk en werken snel.
Elastiekjes word een rotzooi ookal zullen ze niet doorbranden maar dan kan je nog beter gewoon een stukje draad gebruiken...

• Crankyslap
Ik kan er eigenlijk helemaal geen dingen omheen doen zoals een tiewrap, want dan kan de kaart niet meer in het PCIe slot :P Ook horizontaal kan er niets over want dan is de opening in de kast (zodat je de dvi stekker er in kan doen) geblokkeert.

• maarten12100
Crankyslap schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:41:
Ik kan er eigenlijk helemaal geen dingen omheen doen zoals een tiewrap, want dan kan de kaart niet meer in het PCIe slot :P Ook horizontaal kan er niets over want dan is de opening in de kast (zodat je de dvi stekker er in kan doen) geblokkeert.
Tierap door het mounting hole van de ander chip en vice versa op de plaaten waar hij niet om de kaart heen kan.

• Crankyslap
De tiewrap paste niet door die holes heen, maar iets anders dan een tiewrap misschien wel.. 's even kijken

• maarten12100
Crankyslap schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:54:
De tiewrap paste niet door die holes heen, maar iets anders dan een tiewrap misschien wel.. 's even kijken
Vreemd aangezien de dunne strip van de tierap vrij smal is je hebt wel het dunne gedeelte geprobeerd op de videokaart te hebben en de kop aan de achterkant toch?

• Crankyslap
De tiewraps die ik heb zijn te kort, qua dikte past 'ie er idd goed doorheen. Ik doe 't maar gewoon met touwtjes denk ik ;/ Dit wordt steeds debieler :D

• yzx

yzx

tijd voor wat nieuws en minder debiel?

Verwijderd

Je hebt het over een kaart met een verbruik van 300 ~ Watt. Die warmte moet ook afgevoerd worden. De koeler is een niet echt al te beste oplossing van AMD, maar wat wil je met een beperkte ruimte en 300W dat gekoeld worden moet. Je bent dan nog beter af met 2 losse kaarten dan een X2 variant.

Het beste is een full cover waterblock en een klein pompje + single radiator. Met full cover moet je ook de VRM's kunnen dekken, want die zijn belangrijker dan de GPU's.

Wil je er geen geld aan besteden dan moet je de originele koeler hacken, fan eraf, plastic kap eraf, en vervangen met 2 eigen fans.

Ik heb de kaart zelf ook nog liggen hier maar een HD6870 presteert er iets onder, en verbruik 2x zo minder als een X2 variant. De keuze is dus al snel gemaakt. De aanschaf van 2 losse heatsinks kan je in principe met bijleg al een leuke vervangende kaart voor terughalen.

• yzx

yzx

Ik heb nog wel een spare 6870 te koop :+

Ff wat google werk zie ik dat sommige een 80mm op elke GPU kern hebben gezet

Verwijderd

Heb weleens een leuke mod gezien van een 3870x2 , daar zaten twee normale Arctic Accelero koelers aan waarbij er een ondersteboven stond ,zodat de ene koeler boven de kaart zat en de ander er onder ..Zal wel een aanpassing gedaan zijn aan een koeler. Die koelers zijn vrij flexibel en koelen goed , beetje buigen of inkorten zodat ze passen kunnen ze best hebben :) .

Heb nog een 3870 die passief gekoeld wordt door zo een accelero , heerlijke kaart :)

• Crankyslap
Ok mijn übermod heeft niet gewerkt, kreeg geen beeld. Geen idee waarom. Stock koeler er weer op gezet en heb weer beeld, maar kaart wordt nog heter dan eerst :P PC viel er gewoon door uit. Zal wel iets gemold hebben :D Of misschien moet de koelpasta vervangen worden, is niet veel van over.

Ik ga toch maar 2 gaten in de cover van de stock cooler maken, en zal daar dan maar 2 fans op zetten. Maybe dat dat nog helpt dan. Heb er echter niet de juiste tools voor.. denk ik. Tenzij dat met een heat gun kan maar dan gaat 't plastic smelten denk ik, straks help ik de hele cover naar de eeuwige jachtvelden. Iemand hier die weet of dat kan? Geen zin om naar de gamma te lopen voor een figuurzaag :P

[ Voor 4% gewijzigd door Crankyslap op 24-08-2012 19:46 ]

• yzx

yzx

Stainley mes en warm plastiek moet wel lukken

• Crankyslap
Volgens mij ligt het niet aan de kaart dat de pc uitviel.. maar aan het moederbord. PC start nu helemaal niet meer op :P fans draaien wel, maar krijg geen beeld meer. Dit geld voor zowel de 4870x2 als een gloednieuwe 7850, dus dan denk ik mobo kaduuk. Vraag me alleen af hoe dat kan.. kan een PCIe slotje stukgaan als een kaart te warm wordt of iets in die richting? :9

• yzx

yzx

:+ mss heb je ergens kortsluiting gemaakt door de DIY kunsten

EDIT: je hebt een 7850 en loopt te kloojen met een 4870x2? :P

[ Voor 34% gewijzigd door yzx op 24-08-2012 21:07 ]

• Crankyslap
Dat kan toch nooit ^^ Een PCI-E stekkertje kan er ook maar op een manier in toch :P

EDIT: De 7850 is van m'n zus :9 Hoop dat die 't nog doet.. anders is 't byebye 225 euri! Zou dat kunnen? Een GPU in een kaduuk mobo stoppen, en dat die GPU dan ook het loodje legt? Dat zou wel zuur zijn, zo rijk ben ik niet xD

EDIT2: Andere voeding geprobeerd, zelfde probleem. PC start gewoon niet meer. Morgen nieuwe mobo halen of hebben jullie nog ideeën? Ik kan aan de HD4870x2 horen dat ie zichzelf de hele tijd opnieuw opstart. CPU fan etc. blijven gewoon draaien zonder in te kakken maar 't lijkt er hoe dan ook op dat de pc zichzelf constant opnieuw opstart. Helaas geen onboard vga om dat te proberen :+

[ Voor 96% gewijzigd door Crankyslap op 24-08-2012 22:24 ]

Verwijderd

Geen idee waar mijn post is gebleven, Maar probeer eens het roostertje van de uitlaat van je koeler te slijpen. Die dingen creëren enorm veel ruis.

Scheelde enorm veel bij mij HD3870. Zowel in geluid als temperatuur.

Verwijderd

Reset je bios eens. :)

Wat betreft je HD4870x2, je moet letten op die VRM's, die zijn nog belangrijker dan je GPU's aangezien die zichzelf kunnen uitschakelen bij oververhitting, VRM's kunnen dat niet, die branden gewoon door.

Qua koeling: Een waterblock lijkt me het beste. Er zijn verschillende blocks voor de HD4870x2 verkrijgbaar, zit er nu zelf ook al naar te zoeken want een OC poging kietelt 8)7 Gekgenoeg kan je met een beetje OC al gauw 400 watt trekken uit je PSU, niet echt bevorderlijk ofzo :+

• yzx

yzx

Koop gewoon een nieuwe kaart :+ dat ding gaat je geld kosten

• Crankyslap
Haha ach ja, beetje klooien is altijd leuk. Zolang de videokaart van mn zus 't nog doet vind ik het niet erg :P

Ik ga denk ik maar 'n nieuw mobo kopen, en dan binnenkort nog een HD7850, zelfs de royal king versie is toch nog 'maar' 200 euri. Bestel ik bij het mobo meteen een reepje ddr2 gehugen mee, kan ik m'n koelings-fratsen op een oud am2 mobo met single core processor proberen. Verlies ik op z'n hoogst nog een voeding, of de kaart zelf :P Want ik ben wel van plan die kaart nog koel/stil te krijgen; now it's personal!

Verwijderd

Even lekker ghetto modden.. heb er altijd een oud computertje voor liggen.. oud pentium 4 bakje.. hele stapel HDD's eraan hangen.. koelen met een blikje en wat water.. Of een droger slang naar buiten om koude lucht aan te zuigen.. stofzuiger gebruiken om te koelen.. en dan unreal tournament enzo spelen.. tot er iets stukloopt of oververhit etc..

Lekker kloten :D Lijkt me wel een leuke uitdaging zon x2 kaart..

• Crankyslap
Dat ding koste 600 euri toen ik hem kocht en hij heeft het nooit fatsoenlijk gedaan, 'leuk' is dus wat overdreven :P

Ik overweeg een 6870 kaart te nemen ipv de 7850 want die is 100 euro goedkoper... maar is dat een slimme zet? Sneller dan de 4870x2 is 'ie niet volgens mij... maar toch ook niet langzamer? En dan heb ik iig eindelijk een fatsoenlijke kaart zonder al die herrie, mits ik de dual fan versie neem. En ook DX11/meer tesselation/Eyefinity/minder stroomverbruik/kleinere kaart. Denk dat dat de beste zet is.

[ Voor 12% gewijzigd door Crankyslap op 25-08-2012 03:25 ]

• yzx

yzx

4870 is ong 50% van een 6870 dus zal je ongeveer op dezelfde performance komen

• Crankyslap
Is een 2e-h 6870 zonder bon nog 107 euro waard? Nieuwprijs is 150 euri.

• yzx

yzx

Dunno heb er met bon en die gaan voor minder er uit :P maar ben nog aan denken als ik het bot aanneem

• Crankyslap
Verkoop dan aan mij, met bon, voor 107 :D Mits 't de dual-fan versie is ^^
Pagina: 1