HP Mini 210-2000

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466403

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een laptop voor m'n moeder's verjaardag kopen, nu heb ik een mooie gezien voor d'r op marktplaats namelijk de HP mini 210.

Systeem informatie : HP Mini210-2000

Operating System: Windows 7 Home Premium 32-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.120401-1505)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: Hewlett-Packard
System Model: HP Mini 210-2000 o BIOS: Default System BIOS
Processor: Intel(R) Atom(TM) CPU N455 @ 1.66GHz (2 CPUs), ~1.7GHz
Memory: 2048MB RAM
Total Space: 238.3 GB
File System: NTFS
Model: Hitachi HTS725025A9A364 ATA Device

Nu mijn vraag:
Is dit een beetje geschrikt voor goed en snel internetten ? (Denk aan: folders bekijken, facebooken, hyves e.d.)
Ziet er verder erg leuk uit, en natuurlijk voor een leuk prijsje..

Mvg,

EDIT:

Zijn er verder nog tools om hem even snel te testen op fouten in het systeem? (CPU, GPU, RAM en HDD)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 466403 op 19-08-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Tsja. Het zal wel goedkoop zijn, maar houd er rekening mee dat je in principe de allertraagste kutprocessor koopt die je kan krijgen. Ik gebruik op dit moment een celeron al servertje. Dat ding viert volgende week zijn 10e verjaardag en was op dag van introductie al niet de snelste, en eigenlijk is de atom niet veel sneller dan dat bejaarde ding..

Ik denk dat dat je vraag wel beantwoord. Als de prijs goed is, ja, leuk. Maar ik zou er geen geld aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 303530 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:58:
Tsja. Het zal wel goedkoop zijn, maar houd er rekening mee dat je in principe de allertraagste kutprocessor koopt die je kan krijgen. Ik gebruik op dit moment een celeron al servertje. Dat ding viert volgende week zijn 10e verjaardag en was op dag van introductie al niet de snelste, en eigenlijk is de atom niet veel sneller dan dat bejaarde ding..

Ik denk dat dat je vraag wel beantwoord. Als de prijs goed is, ja, leuk. Maar ik zou er geen geld aan besteden.
Prijs is dus 100,- dus een leuke prijs dacht ik er al zelf wel voor..
Ze heeft helemaal niks (op een telefoon & tomtec tablet na :+ )
Ja de pc van m'n pa maar die zit zowat de hele dagen er achter, dus dacht ik dit als cadeautje te geven zodat ze ook meekomt met de rest hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patatjemet.com
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-05 08:36
koop dan een laptop met een AMD E-450 apu er in, zijn ook goedkoop maar wel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
patatjemet.com schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:01:
koop dan een laptop met een AMD E-450 apu er in, zijn ook goedkoop maar wel beter
Helaas heb ik geen 300,- deze is echt bijna max wat ik kan halen van m'n spaargeld. (Ben 16, houd daar rekening mee :+)
Ik denk zelf dat ze er blij mee is, ik ga dinsdag kijken (en misschien kopen)
Dus wil wel even weten of het wat is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-06 22:41
Ik denk dat je je moeder er voor €100,- heel erg blij mee kan maken aangezien ze volgens mij toch niet heel veel verstand heeft van de specificaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sjoerd611 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:05:
Ik denk dat je je moeder er voor €100,- heel erg blij mee kan maken aangezien ze volgens mij toch niet heel veel verstand heeft van de specificaties!
Dat dacht ik ook, als ze maar een beetje kan internetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Wat je ook koopt, zet er gewoon een schone windows installatie op. Dat doet vaak al wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een E-450 koop je denk ik niet voor 100 euri. Ik heb zelf 2 jaar geleden een HP Mini 210 nieuw gekocht voor tweehonderdzoveel euri. Kun je prima mee het internet op. Lijkt me dat je voor 100 euri niet echt een miskoop zult hebben. Desnoods met een externe monitor voor een groter scherm.

En als ie origineel is staat er een recoverypartitie op waarvanaf je de originele Windows (7 Starter) weer kunt herstellen naar een 'uit de doos' versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:20:
Een E-450 koop je denk ik niet voor 100 euri. Ik heb zelf 2 jaar geleden een HP Mini 210 nieuw gekocht voor tweehonderdzoveel euri. Kun je prima mee het internet op. Lijkt me dat je voor 100 euri niet echt een miskoop zult hebben. Desnoods met een externe monitor voor een groter scherm.

En als ie origineel is staat er een recoverypartitie op waarvanaf je de originele Windows (7 Starter) weer kunt herstellen naar een 'uit de doos' versie.
Voor 100euro kan ik het idd doen,
ik ga morgen ochtend even overleggen met m'n pa (als ie hij werkt(even bellen) (zodat m'n ma dr niet achter komt :+ )
Het is dus echt meer voor internetten, mailen en af en toe een online spelletje doen o.i.d.
Ik mag hem dus ook 'uitgebreid' testen volgens hem zodat ik weet dat hij gewoon goed is.

Weet iemand nog handige tools hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

'Origineel' staan er HP utilities op om hem te testen. Zelfs in de BIOS zitten enkele tests (o.a harde schijf). Bij opstarten Esc toets geeft je diverse opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, zal ik eens even gaan kijken dinsdag !
Pagina: 1