Betrouwbaarste printer - Student

Pagina: 1
Acties:

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-01 10:17
Ik heb reeds aan een paar mensen advies gevraagd naar printers, en er is niemand die mij een printer kan aanwijzen die gewoon werkt. Of heb ik met de verkeerde mensen gesproken? Daarom even deze post.

Momenteel bezit ik een Epson Stylus DX7400, en ik ben hier niet tevreden van: Ik moet constant de inkt vervangen, ik heb steeds lijntjes wanneer ik iets afdruk, soms begint die ook gewoon raar te doen. Bijkomend vind ik de scanner ook moeilijk om mee te werken.
Ik wil er wel bij zeggen dat ik al veel geprobeerd heb om spuitkopjes te reinigen, ik de originele cardriches gebruik etc.

Ik wil zowiezo een nieuwe printer, gezien deze verbonden moet zijn aan een netwerk. Ik moet anders steeds mijn computer aan laten staan.

Verreist:
- Netwerkprinter (Met netwerkkabel)
- Scanner inclusief
- Betrouwbaar
- zwart-wit

Groot pluspunt:
- Netwerkprinter (Met Wifi)
- Duplex printer
- Kleur
- Goedkope cardriches
- Kan veel printer zonder iets aan te vullen (grote lade, zuinig met cardrich)

Onbelangrijk:
- Printkwaliteit (Is natuurlijk mooi meegenomen, maar zo lang tekst goed leesbaar is, is dat voldoende)
- Uiterlijk
- Merk

Liever 30 euro ipv 200 maar ik wil dus tot 200 gaan. Ik koop graag iets dat kwaliteit is. Ik heb geen idee of ik naar een laserprinter of inkjet moet zoeken, of welke merken betrouwbaar zijn. Als jullie me een beetje op weg kunnen helpen, wil ik gerust zelf verder 1 uitzoeken. Ik ben even ten einde raad. 1 iemand raadde me de HP 6500 aan, deze had een lade voor de scanner, zodat hij pagina na pagina automatisch kon scannen en in een PDF'je steken. Dat sprak me erg aan, iemand ervaring met deze printer?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
GilH schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:29:
ik heb steeds lijntjes wanneer ik iets afdruk
Even onderaan de kop kijken (het ding dat heen-en-weer over het papier gaat). Dikke kans dat daar een haartje / wat stof onder hangt dat door de (dan nog) natte inkt sleept en de strepen achterlaat.

Ik zou gewoon voor een goedkoop (HP als 't aan mij ligt, maar boeie) laserprintertje gaan. Print lekker snel, zwart/wit en cpp is lager dan bij inktjet.

offtopic:
Het is cartridge ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 19-08-2012 19:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• GilH
Ik bedoel lijntjes die hij niet print, die hij overslaat precies. Wit laat dus.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
De Officejet 6500A is in principe leuk printertje. Wil je wifi en duplex, dan zal je voor de veel duurdere Plus moeten gaan, de normale versie heeft alleen netwerkaansluiting.
Verder stelt het scannen naar PDF niks voor, dat gaat via een HP scan applicatie op je computer. Wil je rechtstreeks naar een netwerkshare printen, dan zit je bij HP al meteen in de OfficeJet Pro series te denken.

Ik heb een tijdje terug mijn ouders zo'n ding kado gegeven toen ze me vroegen of ik nog inkt had liggen voor hun PSC 2105. Heb er nog steeds geen spijt van. De starter cartridges waren redelijk snel leeg (nog sneller dan de printer berekend had :X), maar de 920XL cartridges die er nu in zitten doen het al weer een poosje. Ik heb voor een klant een keer uitgerekend wanneer het verstandiger is om een OfficeJet Pro 8500A te nemen ipv een 6500A, omslagpunt qua printkosten lag om en nabij de 12.000 pagina's.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kijk eens naar samsung, mooie printers et een webinterface = makkelijk

productreview: Samsung CLP-325W review door InfinityEye

en een multifunctional
pricewatch: Samsung SCX-3405W

• _JGC_
Persoonlijk vind ik die instap-kleurenlasers nogal duur qua verbruik. De toners zijn aan de prijs (1500 pagina's voor 40 euro is voor laser gewoon duur), de image drum is na 24000 slagen aan zijn eind en kost ruim 100 euro (een pagina met 1 pixel kleur geeft je met een beetje pech al 4 slagen van de image drum).

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 18:07
Het vervangen van de cartridges zal in het geval van die printer heel weinig verbetering brengen in strepen op de afdruk aangezien die printer als ik mij niet vergis een losse printkop heeft, die zitten niet op de cartridge zoals bijvoorbeeld bij vele HP printers het geval is... dus als je de cartridge vervangt vervang je ook echt alleen het inktreservoir en niet de kop.

Je zou bij 123inkt eens kunnen kijken naar een reinigingsset cartridges, dat zijn cartridges gevuld met een oplosmiddel die de printkop reinigt. Onlangs nog gebruikt op een compleet verstopte canon printer... doet het nu weer als nieuw!

http://www.123inkt.nl/Eps...ge-zwart-i9762-t1424.html

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:53
ik raad canon aan.

deze cardridgees hebben geen spuitkop (zoals hp), hierdoor zijn de cardrigde een stuk voordeliger

via 123inkt kun je ook het huismerk aanschaffen (iets van 3,50 voor een zwarte cardridge).
ik maakte hiermee tussen 500 en 700 prints van mijn collegesheets op de economische stand met maar 1 cardridge. daarnaast nog 500 vel papier van de appie, hema of bruna voor 3 euro per pak. Zodoende heb je een printje voor nog geen eurocent.

tip voor het uitzoeken van een printer/scanner. kijk eerst of het model wel goedkope cardridges heeft. toen ik keek hadden de twee goedkoopste instapmodellen duurdere cardridges dan het 3e en het topmodel. (prijsverschil tussen instap en topmodel printer was destijds 50 euro, dus zeker het overwegen waard).

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
ik heb hier een hp 7510, die was met een inruilactie lekker goedkoop. Navulbaar met 123 inkt cartridges. PRima kwaliteit naar mijn idee. Is wel een beetje een inktslurper maar dat is imho elke inktjet.

Ook deze HP heeft gewoon losse cartridges, en een aparte kop. Die kop kan er evt wel uit om te reinigen, maar om cartridges te wisselen hoeft dat dus niet.

Wat FIFO hierboven zegt klopt dus niet :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 13:19
Net iets duurder dan je max. budget, maar toch een goede investering (erg goedkoop in inkt, software onafhankelijke standalone functies, scan-document-feeder, duplex, etc.)

http://tweakers.net/price...-in-one-%28cm750a%29.html

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
All-in-one meuk is niet betrouwbaar...
Voor de betrouwbaarheid koop je een HP Deskjet met parallel poort :) (die van 10 jaar oud)

Print ALTIJD. Ook als de inkt op is, al komt er dan niets op je papier.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 20-08-2012 17:35 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:09
jeroen3 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:33:
All-in-one meuk is niet betrouwbaar...
U must be so smart!

waar haal je die info vandaan?

Wij hebben een Print/fax/scan/kopieer combinatie van Brother, dat ding doet nou al 5 jaar trouwe kantoordienst, minstens 20 blaadjes per dag (werkdagen dan :) )

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

_JGC_ schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:58:
Persoonlijk vind ik die instap-kleurenlasers nogal duur qua verbruik. De toners zijn aan de prijs (1500 pagina's voor 40 euro is voor laser gewoon duur), de image drum is na 24000 slagen aan zijn eind en kost ruim 100 euro (een pagina met 1 pixel kleur geeft je met een beetje pech al 4 slagen van de image drum).
Dan lijkt een zwart-wit laserprinter me nog steeds een betere keuze. Mijn ervaring is dat ze veel betrouwbaarder zijn. Geen gedoe met uitgedroogde koppen, inkt die opeens op is, pagina's die moeten drogen, of allemaal gloven krijgen omdat ze te nat zijn van de 3 lagen inkt die er op zitten.

Laserprinter is uiteindelijk goedkoper, de tekst is veel scherper, en je print is bestand tegen vocht. Als je toch een keer kleur nodig hebt kan je gewoon naar de repro-service van je universiteit/school.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ervaring helaas. Alle printers die meer kunnen dan printen laten de gebruiker eerst 5 minuten wachten op zogenaamd "printer onderhoud" om vervolgens te zeggen dat de gele inkt op is en helemaal op slot slaat. Zelfs voor zwart-wit afdrukjes en scannen naar usb. Maar dan moet de wifi uiteraard wel eerst werken.

Ook het "niets doen" is voor printers fataal, dat het op een kantoor prima werkt snap ik wel. Hij doet het immers (bijna) elke dag. Bij een student zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Overigens is een printer met kabel (powerline/repeater-brige) veel gemakkelijker. Wifi is doorgaans geen succes. Al kan ik daar over de nieuwste modellen van minder dan een jaar oud niet over oordelen. Maar ik neem aan dat er niets veranderd is. Anders hadden er wel software updates op de websites gestaan van alle misbaksels die ik terug heb moeten brengen.

Dus als je gaat voor een betrouwbare printer, dan koop je een wat oudere printer met een parallel poort, veel zijn ook met usb uitgevoerd. En dan kan je altijd printen zolang er inkt is. Dubbelzijdig moet je mogelijk handmatig doen. Werkt altijd, geen gekloot met wifi of "geel is op, dus alle inkt is op".

*ik heb het dus niet zo op all-in-one consumenten printers*

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

brilsmurfffje schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:07:
kijk eens naar samsung, mooie printers et een webinterface = makkelijk

productreview: Samsung CLP-325W review door InfinityEye

en een multifunctional
pricewatch: Samsung SCX-3405W
^^^ Met stom. Heb jier zo'n CLP-325W staan en da's een prima printertje. Nergens problemen mee :)
Enige waar je even op moet leten is dat je niet de universal printer driver installeert, maar de andere driver (d'r zijn d'r twee op de site namelijk). Dat scheelt een hoop troubles :)

Verder zou ik sowieso voor en simpele kleurenlaser gaan. Kleur print je misschien weliswaar incidenteel, maar voor afstudeerverslagen is het maar wat makkelijk. En fotokwaliteit is ook prima te noemen.
Bovendien: als je echt bulk wilt en het snel moet hebben, kun je altijd nog naar de copyshop op de hoek of de repro op school. Da's vaak nog goedkoper per afdruk ook, en ze kunnen meteen inbinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier een Samsung 325W en een voorloper gebruikt, ik vond het ondingen, ze zijn allebij kaduuk nu iig, allebij binnen een jaar. Draadloos was ook zoooo veel gezeik, instellen voelde als een crime.. Hij was cheap dat wel :)

specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Draadloos werkt niet altijd even goed nee, dat klopt. Maar een netwerkinterface is wel erg handig. Ook geen gedonder met USB kabels die te kort zijn enzo, en UTP ligt meestal toch wel ergens te slingeren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _JGC_
Heb hier sinds december 2010 een Officejet Pro 8500A Plus. Een maand of 2 geleden heb ik het zwarte instappatroon vervangen, de kleuren zijn nog altijd de instappatronen. Qua printen gebruik ik dat ding misschien 1x per week even een paar blaadjes en eens in het kwartaal gaat de hele administratie van dat kwartaal door de scanner zodat de boekhouder ook een kopie krijgt.

Niet elke inkjet droogt op als je hem een poosje niet gebruikt dus. Ik heb hier nog een sloop-8500 staan waar ik voor een andere 8500 al het microspatieringslint heb geleend, als een van mijn kleurenpatronen leeg is pak ik daar gewoon eentje uit.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59
Wat ik altijd een handige vind is http://www.printer.com. Gelijk een overzicht van wat de kosten zijn over meerdere jaren bij bepaald gebruik en je kan goed filteren op wat je wensen zijn met betrekking tot aansluitingen en mogelijkheden.

Overigens zou ik zelf altijd voor laserprinter gaan, het is misschien wat duurder maar zoveel praktischer in gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door Shinji op 20-08-2012 22:25 ]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 13:19
@jeroen3: blijf jij even lekker in het jaar 2000 hangen :+

Heb van't voorjaar juist mijn trouwe HP Deskjet 930c moeten begraven. Deze MFP was voor mij de perfecte vervanger anno 2012 (incl. gratis 3 jaar garantie actie).

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:07
jeroen3 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:50:
Ervaring helaas. Alle printers die meer kunnen dan printen laten de gebruiker eerst 5 minuten wachten op zogenaamd "printer onderhoud" om vervolgens te zeggen dat de gele inkt op is en helemaal op slot slaat. Zelfs voor zwart-wit afdrukjes en scannen naar usb. Maar dan moet de wifi uiteraard wel eerst werken.

Ook het "niets doen" is voor printers fataal, dat het op een kantoor prima werkt snap ik wel. Hij doet het immers (bijna) elke dag. Bij een student zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Overigens is een printer met kabel (powerline/repeater-brige) veel gemakkelijker. Wifi is doorgaans geen succes. Al kan ik daar over de nieuwste modellen van minder dan een jaar oud niet over oordelen. Maar ik neem aan dat er niets veranderd is. Anders hadden er wel software updates op de websites gestaan van alle misbaksels die ik terug heb moeten brengen.

Dus als je gaat voor een betrouwbare printer, dan koop je een wat oudere printer met een parallel poort, veel zijn ook met usb uitgevoerd. En dan kan je altijd printen zolang er inkt is. Dubbelzijdig moet je mogelijk handmatig doen. Werkt altijd, geen gekloot met wifi of "geel is op, dus alle inkt is op".

*ik heb het dus niet zo op all-in-one consumenten printers*
De 7510 print gewoon vrolijk door als de inkt op raakt. Gelukkig wel, want de vervangende cartridges van 123inkt moet je zelf even voorzien van de oude chippies. Het 123inkt bakje is doorzichtig én navulbaar, dus je kan gewoon zien wanneer je moet bijvullen. En je hoeft alleen 1x op de printer op OK te klikken en 1x op je pc, daarna zeurt ie niet meer over lage inktnivo's.

Waar je wel gelijk in hebt is de opstarttijd. Dat duurt eventjes (30 seconden of zo). 5 minuten is gechargeerd, als je staat te wachten duurt alles langer.
Met een All-in-One kan je wel standalone een kopietje maken of een foto uitprinten met een sdcard, wat toch weer sneller is dan eerst je pc opstarten. Ik gebruik dat best vaak. En niet eerst naar de scanner rennen, papier eronder, naar beneden rennen, scanknop indrukken, zien dat het papier niet goed ligt, naar boven rennen, etc...Bij deze serie kan je gewoon op het display van de printer een voorbeeldscan zien, en dan uiteindelijk scannen, het document wordt keurig op de gekozen computer gedeponeerd in my documents.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• GilH
Alvast bedankt voor de reacties. Het ziet er naar uit dat jullie ook niet met volle enthousiasme printers ervaren. Mijn voorkeur gaat naar de HP OfficeJet 6500A Wifi, gewoon door de lage prijs voor de cartridge en deze features: ADF, zowel wifi als bekabeld netwerk. De meeste mensen zijn hier wel tevreden over, en deze valt binnen mijn budget. Ik ga wel nog even op zoek naar een winkel want er zijn blijkbaar verschillende versies (de een al recenter als de ander), misschien wacht ik nog voor eventuele back-to-school acties.

Ik sta nog altijd open voor andere suggesties! Ik ga nog niet direct over tot aankoop. Ik koop maar eind September, wanneer ik hem nodig heb.
Pagina: 1