Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Alhoewel ik emigrant ben, heb ik toch nog sterke links met Nederland, en wil daarom ook mijn steentje bijdragen door te stemmen.

Alhoewel de huidige politiek me soms meer het gevoel geeft dat ik een grote kei wil hebben en die wil gooien ipv bijdragen :p

Twee jaar terug hadden we een apart topic hierover: Stemmen voor expat-Tweakers: hoe, waarom en op wat?, tijd voor een update, mede gezien de vraag in Shineless in "[Poll] Op welke partij ga jij stemmen, en waarom? Deel 2".

Hoe?

- Expats, dwz degenen die echt geemigreerd zijn en uitgeschreven zijn uit de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA): zie deze link van de Gemeente Den Haag. Dit had voor 1 augustus moeten gebeuren, dus al te laat voor deze verkiezingen!

- Voor hen die tijdelijk in het buitenland verblijven: zie deze link, ook bij de Gemeente Den Haag. Men kan of zelf per post stemmen vanuit het buitenland, of iemand machtigen om voor u te stemmen in Nederland.

Ik ben een echte expat en stem per post, en heb net de stembescheiden binnen gehad. Er staat geen specifieke eerdere datum vermeld, dus ik neem aan dat het gewoon binnen moet zijn op de 12e september.

Waarop

Dat is een stuk moeilijker deze keer. Mijn politieke voorkeur licht in het centrum-progressieve deel, waardoor ik meestal bij D66 uitkom. Maar D66 is imo de laatste tijd niet erg sterk bezig. Ik ben er nog niet uit, Groen-Links spreekt me niet aan, PvdA een beetje maar ook zwak geacteerd in de laatste periode. Conservatieve en confessionele partijen zijn voor mij een no-go area, waarmee VVD/CDA/CU/SGP/PVV en SP al direct afvallen. Pfff.

Waarom

Eigenlijk heb ik dat al aan het begin aangegeven: ik voel me verbonden met Nederland, wil er nog best wel terugkeren (al acht ik dat niet zo waarschijnlijk door de afbraak van het onderzoeks- en innovatieklimaat door de kruideniersmentaliteit van de recente regeringen), en wil bijdragen aan het politieke proces door te stemmen. Al maken de politici het me niet makkelijk... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 19-08-2012 17:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Ik heb me op tijd geregistreerd en ben ten tijde van de verkiezingen in NL, dus heb de pas naar mijn ouders laten sturen. Het registreren als in het buitenland wonende kiezer ging erg soepel.

Waarop? Ik weet het niet. Ik stem gewoonlijk op basis van de net voor de VS in het nieuws zijnde stelregel:
a just society is a society that if you knew everything about it, you'd be willing to enter it in a random place
.
Vooralsnog is dat duidelijk niet het geval in NL. Vooral voor de armeren, voor allochtonen en werklozen is de Nederlandse samenleving verdomd hard. Vandaar dat ik over het algemeen links stem, gewoonlijk op de PvdA, maar ik ben wat teleurgesteld in hun opstelling de afgelopen twee jaar. Als reactie dacht ik daarom aan D66. Na invullen van kieskompas en stemwijzer valt me op dat die lui toch economisch gezien rechtser zijn dan ik mij realiseerde, te rechts zelfs naar mijn smaak. Nu twijfel ik dus tussen toch maar PvdA, of misschien Groen Links. Omdat Groen Links echter zo klein wordt ben ik bang dat dat misschien een weggegooide stem blijkt.

Waarom: waarom stem ik überhaupt? Omdat ik niet van plan ben eeuwig in het buitenland te verblijven en omdat het zo verschrikkelijk makkelijk is je te realiseren dat er imo geen geldig excuus is om het niet te doen.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Het stembiljet is ingevuld, de envelop ligt klaar, alleen nog naar het postbureau. Was nog wel even zoeken naar een rode pen, wat een onzin dat dit nog verplicht is.

Dit topic is een stuk minder populair dan het 2010 topic; is men verkiezingsmoe? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn ouders zouden wel willen stemmen vanuit Frankrijk, maar toen ik deze info zelf opzocht was het allang voorbij 4 augustus, de laatste termijn om je nog aan te melden in het buitenland bij het verkiezingsbureau in Den Haag. En dat terwijl de verkiezingen pas op 12 september zijn. Dus waarom men 5 weken van te voren de deadline hanteert qua inschrijving? :? Het zal zo zijn reden hebben, maar onbekend maakt ook onbemind. Menig NL'er in het buitenland zou wel willen stemmen als men eenmaal weet hoe eenvoudig de aanmeldingsprocedure is. Maar het wordt ook niet actief gepromoot om zo maar te zeggen. Wel Postbus51 spotjes met we gaan weer naar de stembus, duidelijk gericht op burgers in NL. Maar het kan er niet vanaf: en voor Nederlandse burgers buiten NL: ga naar www.stemmenvanuithetbuitenland.nl (ik noem maar wat)

Daarnaast zal het menigeen, eenmaal in het buitenland, maar weinig meer interesseren wat er in NL gebeurt. Zo reageerden mijn ouders in elk geval wel. Maar toen ik ze inlichtte hoe eenvoudig de aanmeldingsprocedure is, tja, toen had men er opeens wel oren naar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
persoonlijk vind ik dat als je geëmigreerd bent naar een ander land, dat je dan hier geen stemrecht meer zou mogen hebben. Alleen voor mensen die tijdelijk werken in het buitenland zou een uitzondering gemaakt moeten worden.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Wikipedia: Kiesrecht
In moderne democratieën is het kiesrecht een van de belangrijkste rechten die verbonden zijn aan het staatsburgerschap. Het kan slechts in uitzonderlijke gevallen ontnomen worden; de meest voorkomende redenen voor ontneming van het kiesrecht zijn een zware gerechtelijke veroordeling, veelal tijdens het uitzitten van een gevangenisstraf, of mentale onbekwaamheid.
Je wilt emigratie aan dat rijtje toevoegen? En wanneer ben je geemigreerd? Ik heb voorlopig geen plannen terug te gaan naar Nederland, maar dat kan ook zo weer veranderen. Zolang iemand zijn staatsburgerschap heeft, heet die persoon stemrecht, en terecht. Wil je immigranten stemrecht geven in Nederland?

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 01-09-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
gambieter schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:15:
Wikipedia: Kiesrecht

[...]

Je wilt emigratie aan dat rijtje toevoegen? En wanneer ben je geemigreerd? Ik heb voorlopig geen plannen terug te gaan naar Nederland, maar dat kan ook zo weer veranderen. Zolang iemand zijn staatsburgerschap heeft, heet die persoon stemrecht, en terecht. Wil je immigranten stemrecht geven in Nederland?
Misschien wil ik dat inderdaad. Het is puur mijn mening, maar als ons land niet goed genoeg is, dan behoor je ook de verkiezingen niet te kunnen beinvloeden.
Immigranten zouden ook kiesrecht mogen hebben, zolang ze dan maar geen kiesrecht in land van herkomst hebben. Keuzes maken.
Ik erger me aan immigranten die zich drukker maken om land van herkomst dan om hun leven in nederland (bij rampen / oorlogen kan ik me dit nog voorstellen), dus ik erger me ook aan nederlanders die elders gaan wonen, maar toch veel met nederland bezig blijven.

Het is puur mijn mening hoor en een mening kan je niet in een wet gieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Quacka schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:31:
Misschien wil ik dat inderdaad. Het is puur mijn mening, maar als ons land niet goed genoeg is, dan behoor je ook de verkiezingen niet te kunnen beinvloeden.
Dat is een negatieve uitleg van emigratie, en eentje die veelal niet opgaat. Als iemand een mooie baan kan krijgen in het buitenland, er nieuwe ervaringen op kan doen, een liefde volgt, etc? Een emigrant is niet automatisch een gelukszoeker of opportunist, of iemand die weg wil vanwege reden X of Y.

De uitdrukking kort door de bocht lijkt me hier van toepassing.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 01-09-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
gambieter schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:48:
[...]

Dat is een negatieve uitleg van emigratie, en eentje die veelal niet opgaat. Als iemand een mooie baan kan krijgen in het buitenland, er nieuwe ervaringen op kan doen, een liefde volgt, etc? Een emigrant is niet automatisch een gelukszoeker of opportunist, of iemand die weg wil vanwege reden X of Y.

De uitdrukking kort door de bocht lijkt me hier van toepassing.
Het kort door de bocht noemen is ook wat kort door de bocht.
Dat jij, vanuit jouw achtergrond, het niet met mij eens bent is natuurlijk logisch.
Als iemand een mooie baan in het buitenland kan krijgen, dan kunnen er nadelen aan zitten. Je kiest er toch zelf voor om je geld elders te verdienen? Je betaalt dan ook geen belastingen in Nederland.
Ik begrijp gewoon niet waarom je je met onze verkiezingen wilt bemoeien, als je geëmigreerd bent. Emigratie is en blijft een keuze. Om welke reden dan ook.
Zodra je weer in Nederland gaat wonen, mag je ook weer stemmen. Logisch natuurlijk.

Voor mensen die in Nederlandse dienst in het buitenland verblijven horen wel mogelijkheden te zijn. Dit is natuurlijk een hele andere groep mensen. Die doen iets voor nederland, of gaan er werken omdat hun werkgever dat wil. Ik denk dat deze mensen vaak ook Nederlandse belastingen betalen en in NL pensioen opbouwen.

Natuurlijk zie ik ook wel praktische problemen, want je krijgt twijfelgevallen of mensen nu wel of niet echt geëmigreerd zijn. Dat is ook waarom ik niet direct voor een wetswijziging pleit. (naast dat er eerst wat politieke discussie of gevoerd zou moeten worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Tja, zo kun je betrokkenheid bij en binding met het land waar je staatsburger van bent, ook exclusief negatief uitleggen, door het "bemoeien" te noemen, een negativiteit die trouwens in je hele redenering doorstraalt. Gelukkig hebben verschillende politieke partijen een positievere insteek door deze betrokkenheid te waarderen en de procedure makkelijker en toegankelijker te willen maken.

Maar goed, voor een dergelijke discussie is dit topic dan ook niet bedoeld, als je die metadiscussie wilt voeren moet je maar een apart topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
gambieter schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:55:
Maar goed, voor een dergelijke discussie is dit topic dan ook niet bedoeld, als je die metadiscussie wilt voeren moet je maar een apart topic openen.
Ja, ik weet hoe jij handelt als je een discussie niet leuk vindt. (mag ik zeker weer niet zeggen? :| )

Het is ontopic:
"Stemmen vanuit het buitenland: waarom"
En ik besef dat jij de titel niet zo hebt bedoeld, maar ik lees het dus wel zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Quacka schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:22:
[...]

Ja, ik weet hoe jij handelt als je een discussie niet leuk vindt.
Dan gaat hij altijd met het servies gooien, drama is dat... :N

Maar de discussie die je aanslingerde is hier wel offtopic, die zou eventueel in een ander topic kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:46:
Dan gaat hij altijd met het servies gooien, drama is dat... :N
offtopic:
De scherven zijn van mee-geemigreerd servies, daar heeft men op het hoofdkwartier geen last van :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Mijn stem is in ieder geval weer onderweg!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/527202_480399975317962_1573880364_n.jpg

Omtrent de discussie of je wel of niet zo moeten mogen stemmen vanuit het buitenland, het antwoord daarop moet volgens mij zijn dat als je de intentie hebt om ooit weer terug te gaan naar NL dat je dan altijd de gelegenheid moet kunnen krijgen om je stem uit te brengen. Ik zie mezelf binnen nu en een jaar of 15 echt wel weer in NL wonen, ook al ben ik nu al 6 jaar weg. Maar als ik tegen die tijd terugkom wil ik ook graag dat de boel nog overeind staat.
en daarom is het dus van het grootste belang om op Markie Mark te stemmen en niet op varkensboer Emiel >:) ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, gewoon dit topic gemist. Mijn rode enveloppe is ook al onderweg naar NL/reeds gearriveerd. Ik vind het wel lastig om alle verkiezingsprogrammas in perspectief te plaatsen. Ik mis de NLse context (in de zin van de dagelijkse beslommeringen) om mijn keuze te makklijk te maken. Ik heb moeite om de overheersende themas uit de verkiezingsstrijd te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Mijn stem is inmiddels ook onderweg! Gelukkig kon onze post (die van mijn vrouw en mezelf) naar Washington waardoor het er niet ontzettend lang over ging doen met de post. Als het van hier uit naar Nederland had gemoeten had ik al veel eerder een keuze moeten maken.

Ik vind het heel belangrijk om als Nederlander die al enige jaren in het buitenland woont, toch nog de betrokkenheid met mijn vaderland te houden door mijn stem uit te brengen. Ook ik sluit niet uit dat we ooit nog eens terug gaan verhuizen, en dan wil ik graag terug naar het fijne Nederland dat ik achtergelaten heb.

Over betrokken gesproken. Eelco Keij van D66 (positie 25) bij ons in de stad (Berkeley, Californie) een lezing heeft gegeven over o.a het dubbel paspoort en wat de gevolgen zijn voor expats. Tof dat er een Nederlands politicus is die zich bezig houdt met de belangen van Expats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Quacka schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:07:

Als iemand een mooie baan in het buitenland kan krijgen, dan kunnen er nadelen aan zitten. Je kiest er toch zelf voor om je geld elders te verdienen? Je betaalt dan ook geen belastingen in Nederland.
Ik heb veel moeite gedaan om in NL een goede baan in mijn vakgebied te vinden na mijn studie. De keuze was voor mij of hier een uitkering trekken of in het buitenland aan de slag. Ik heb dan maar voor de baan in het buitenland gekozen, maar wil daar eigenlijk niet mijn stemrecht voor opgeven.
Ik begrijp gewoon niet waarom je je met onze verkiezingen wilt bemoeien, als je geëmigreerd bent. Emigratie is en blijft een keuze. Om welke reden dan ook.
Zodra je weer in Nederland gaat wonen, mag je ook weer stemmen. Logisch natuurlijk.
Dat vind ik een beetje kortzichtig. Dingen als pensioenopbouw, de AOW waar ik nog steeds aan meebetaal vinden gewoon in NL plaats. De politieke beslissingen die daarover genomen worden raken mij net zo hard als ze jou raken.
Voor mensen die in Nederlandse dienst in het buitenland verblijven horen wel mogelijkheden te zijn. Dit is natuurlijk een hele andere groep mensen. Die doen iets voor nederland, of gaan er werken omdat hun werkgever dat wil. Ik denk dat deze mensen vaak ook Nederlandse belastingen betalen en in NL pensioen opbouwen.
Je brengt een wel heel kunstmatig onderscheid aan. Mensen die buiten NL wonen betalen nl wel belasting in het buitenland, maar maken daar ook van de voorzieningen gebruik. Ze kosten de NL staat dus ook geen geld itt mensen die hier wonen. En what about mensen die in NL voor een buitenlands bedrijf werken? Ze betalen hier misschien wel belasting, maar mede dankzij hen verdwijnt in NL gemaakte winst naar het buitenland. Moeten hun stemmen dan misschien maar voor de helft meetellen oid?

In de huidige wereld is alles met alles verbonden, krampachtig proberen alles in hokjes per natiestaat in te delen werkt imo alleen maar averechts.

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:32

Qwerty-273

Meukposter

kamstra schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:20:
Omtrent de discussie of je wel of niet zo moeten mogen stemmen vanuit het buitenland, het antwoord daarop moet volgens mij zijn dat als je de intentie hebt om ooit weer terug te gaan naar NL dat je dan altijd de gelegenheid moet kunnen krijgen om je stem uit te brengen.
Ik zou eerder zeggen: zolang je je verbonden voelt met je nationaliteit "Nederlander" dat je moet stemmen als expat. Pas op het moment dat je geen verbondenheid meer voelt, dan moet je niet meer stemmen en kan je ook beter je nationaliteit omwisselen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Aanloop, kick.

Ik krijg net een email van de Gemeente Den Haag: men wil een test gaan uitvoeren met een nieuw stembiljet:
Een knelpunt bij het stemmen uit het buitenland is dat u uw stembescheiden soms niet op tijd ontvangt om ze tijdig terug te kunnen sturen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties spant zich in om dit op te lossen. Doel is te komen tot een stembiljet dat eerder of via e-mail kan worden toegezonden. Als het stembiljet eerder in uw bezit is, heeft u meer tijd om de door u uitgebrachte stem terug te zenden.
Het is van groot belang dat er getest wordt of u als kiezer overweg kunt met het nieuwe stembiljet en er geldig mee kunt stemmen. Daarom doet het ministerie een dringend beroep op u om mee te doen aan een test.
Wat gaan ze doen?
Als u deelneemt aan de test ontvangt u een e-mail met een testbiljet en uitleg over hoe u met het testbiljet een stem kunt uitbrengen. Om die teststem uit te brengen, wordt u verzocht het testbiljet te printen. Het testbiljet bevat alleen fictieve partijen en kandidaten. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, stuurt u het biljet zo spoedig mogelijk in een eigen envelop en gefrankeerd naar Nederland.
Ze kunnen geen vergoeding geven voor de frankering, maar doen een beroep op mijn vaderlandsliefde om dat uit eigen zak bij te dragen ;)

Voor hen die geinteresseerd zijn, de website is http://www.teststembiljet.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:45

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hoe gaat dat stemmen nu dan? Is dat kosteloos?

En hoe willen ze testen of je stem is uitgebracht en aangekomen? Je krijgt geen bevestiging, dus als je stem kwijt raakt, weet niemand dat. Lijkt me niet echt zekerheid bieden.

(Ik vind wel dat deze lijst veel leuker is dan de echte! Ik wil op de Planetenpartij stemmen! Of Lijst Smaak, of Het Verschil, ze hebben gave namen gekozen :))

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Ardana schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:28:
Hoe gaat dat stemmen nu dan? Is dat kosteloos?
Nee, maar nu wordt er gevraagd of ik geld wil spenderen aan het verbeteren van het proces ;)
En hoe willen ze testen of je stem is uitgebracht en aangekomen? Je krijgt geen bevestiging, dus als je stem kwijt raakt, weet niemand dat. Lijkt me niet echt zekerheid bieden.
Klopt, er is geen zekerheid. Nu ook niet.
(Ik vind wel dat deze lijst veel leuker is dan de echte! Ik wil op de Planetenpartij stemmen! Of Lijst Smaak, of Het Verschil, ze hebben gave namen gekozen :))
_o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmm, heb dat mailtje ook binnengekregen zie ik, eens ff doorlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Een nieuwe uitnodig voor de Europese Parlementsverkiezingen is bij mij op 6 December in de inbox binnen gekomen:
Op donderdag 22 mei 2014 zijn er weer Europese Parlementsverkiezingen. Nederlanders die in het buitenland wonen kunnen ook hun stem uitbrengen. Stemmen kan alleen wanneer u zich bij de gemeente Den Haag als kiezer registreert. Voor elke verkiezing voor de Tweede Kamer en het Europese Parlement moet u zich opnieuw registreren, ook als u zich voor eerdere verkiezingen al heeft geregistreerd.

Uw registratieverzoek moet uiterlijk 10 april 2014 zijn ontvangen bij de gemeente Den Haag of een Nederlandse ambasssade of consulaat.
Ik zal het invullen en het hier bij de ambassade inleveren. Ik heb er geen vertrouwen in dat het via de reguliere post in NL arriveerd. En via de ambassade scheelt weer een postzegel :)F

Test het nieuwe stembiljet.

Waarom:
Dit jaar zal ik zeker stemmen. Sinds +/-1998 valt het me bij terugkeer meer en meer tegen hoe verder Nederlanders zich achter de dijken proberen te verschuilen. Bepaalde politieke partijen zijn mijns inziens hier hoofdschuldige aan. Dus voor mij als expat die belang heeft bij een Nederland die zijn blik naar buiten richt is het belangrijk om te stemmen op een partij die dit ondersteunt.

Waarop:
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heben de partijen hun kijk op Europa nog niet officieel kenbaar gemaakt. Enige zekerheidje op het moment lijkt de PVV. Die staat geloof ik de terugkeer naar de plaggenhut voor. Dus die valt af. Ik wacht met spanning af op de programma's van de VVD, PvdA, CDA, Groen Links en D66. Dit zijn waarschijnlijk de enige partijen die met serieuze uitvoerbare plannen komen voor het EP.

Verder ben ik benieuwd of sterke Parlementariers als Sophie in 't Veld en Marietje Schaake weer op de lijst staan. Goede vertegenwoordigers voor al wat te maken heeft met ICT. En wie gaat Neelie vervangen? Toch niet Van Baalen? Of neemt Nederland het serieus en zetten ze er een krachtig person neer. Timmermans is geloof ik geliefd in NL vanwege zijn talenkennis (total geen unicum binnen de Europese instellingen, maar wel handig).

Anyways, ga jij ook stemmen?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Heb me reeds aangemeld, dus wacht stembiljet rustig af :)

Waarop ik ga stemmen, geen idee, volgens mij heb ik de vorige keer op die NL klokkenluider in t EP gestemd, ben zijn naam even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

van Buitenen heette hij geloof ik. Is later gaan werken voor OLAF _O-

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:32

Qwerty-273

Meukposter

De Europese Parlementsverkiezingen zijn zo niet sexy - en een echt ondergesneeuwd kindje. De nationale politiek "leeft" in dat opzicht veel meer. Ben benieuwd hoe hoog de opkomst zal zijn, in het algemeen en onder de expats.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1