Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:57
Hallo iedereen,

In verband het beginnen van een nieuwe opleiding zou ik graag een nieuwe laptop willen aanschaffen, omdat mijn oude laptop (acer 7730) te warm wordt, te groot is (17") en uit elkaar begint te vallen (beeldscherm stuk, toetsen vallen er af en dergelijke.

de laptop gaat gebruikt worden voor word etc. internetten, af en toe een spelletje op amateur niveau Battlefield 3 en Tropico 4 voor de lol.

Een aantal eisen die ik stel aan deze laptop zijn:

Processor: I5 3e gen OF I7 3e gen
Ram-geheugen: Min. 4
Hardeschijfcapaciteit: Min. 500 GB
Beeldschermgrootte: 14" of 15" inch
GPU-model (Graphic Card): Battlefield 3 moet kunnen spelen op low.
Aantal usb: Min. 3
HDMI poort: Ja
Gewicht: Max. 2,5

Pré
Bluetooth
USB.3

Natuurlijk heb ik al rond gekeken en heb ik al het een en ander op een rijtje staan maar weet nog niet welke de beste keuze zou zijn voor mij.

van daar de vraag welke van onderstaande laptops zou je mij aanraden?

Lenovo Thinkpad E530
http://tweakers.net/price...0-(nzqa3mh).html#tab:info
is iets over mijn budget maar vind het wel tof dat er een 16 GB opstart ssd in zit. voor wat dat waard is.

Asus A55VD-SX029V
http://tweakers.net/price...55vd-sx029v.html#tab:info
de Videokaart (GeForce 610M) schijnt ondanks zijn 2 gb geheugen niet zo goed te zijn.

Toshiba Satellite L850-14L
pricewatch: Toshiba Satellite L850-14L
Nog niets negatiefs over tegen gekomen (lichter 2,3 kg & 6 gb geheugen)

verder vraag ik me af hoe deze bedrijven bekend staan met hun service (service bijkopen) reparatie etc.

Als iemand me zou kunnen helpen! Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

De 610 videokaart is nog slechter dan de igpu. Deze zou ik niet nemen als ik jou was, als je tenminste niet naar een battelfield-slideshow wilt kijken...
Zo te zien is je budget net wat te rekken. Zeker als service voor jou belangrijk is zou ik voor de inspiron 15r se van dell gaan. Service staat goed bekend en deze laptop is met de goede kortingen in Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 voor ongeveer 670 te koop. Deze heeft dan 8gb ram, ivy bridge i5 processor, 1tb harde schijf en hd7730m videokaart, die veel sterker is dan de gt630m die in je andere opties zit. Met wat tweaks kan deze bf3 wel op medium aan. Zowel voor service als voor prestaties lijkt me dit de beste prijs/kwaliteit hebben voor jouw wensen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 459694 op 19-08-2012 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
wow dat zijn inderdaad veel betere specs dan de laptops die ik had uitgezocht. ben er blij mee, ga hem morgen bestellen. en het overschrijdt mijn budget maar met een paar euro. trouwens geloven jullie in het kopen van extra service voor 3 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
zorg wel dat je de kortingsbonnen goed toepast. Schijnen vaak wat verwarrend te zijn.

Die dell is inderdaad het beste voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee jaar heb je sowieso, drie jaar lijkt mij een beetje geldverspilling mits je er voorzichtig mee omgaat. Ook heb je dacht ik nog langer recht op garantie als onderdeel van consumentenrechten. Je mag toch wel verwachten dat een laptop 3 jaar lang probleemloos meegaat? Als jij dat ook vindt, heb je de consumentenrechten aan je kant. Niet doen dus die garantie, kost alleen maar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Oke bedankt, ik dacht dat ik maar 1 jaar had omdat bij de laptop zelf het volgende stond "1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service". (oohw heb ik niet nodig, Dit is volgende dag reparatie service bij je thuis ) Maar het is zeker wettelijk verplicht om 2 jaar garantie te geven. of zit ik nu fout?

Kortingsbonnen al even getest en het werkte, Morgen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met in home krijg je de service alleen sneller, garantie is europees al 2 jaar en de nederlandse wet vreidt dat zelfs uit tot de levensduur die je redelijk mag verwachten. Bijvoorveeld een wasmachine kun je dus na een jaar of 8 nog garantie op eisen.
Vergeet niet eerst de kortingsbonnen toe te passen, dan je mandje op te slaan in je dell account en dan via een andere browser met shopkorting naar de dell site te gaan, in te loggen en je mandje te bestellen. Zo gaat dat vrij zeker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Anoniem: 459694 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:02:
Bijvoorveeld een wasmachine kun je dus na een jaar of 8 nog garantie op eisen.
Van een Nvidia videokaart kun je eisen dat ze na 16 jaar het ding kosteloos repareren. Zeker nadat Nvidia heeft toegegeven verkeerd te hebben geproduceerd. Van de wet moeten ze dat specifieke probleem zelfs kosteloos repareren.
Pagina: 1