Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop einde studie + veel mee slepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Aangezien mijn huidige laptop meer in de laptop tas zit dan dat ik deze gebruik (sloom, zwaar, geen accu meer) wil ik graag een andere laptop voor mijn studie Hbo V.

Wat ga je met de laptop doen?
Ik hoef nog maar anderhalf jaar te studeren. In deze anderhalf jaar moet ik echter wel een scriptie schrijven, een stage lopen en ga ik eventueel naar het buitenland voor stage. Daarnaast zal ik de laptop thuis gebruiken voor internet, muziek en eventueel (als dat mogelijk is Diablo 3, maar we hebben ook een prima computer waar dat op gespeeld kan worden...jammer genoeg niet tegelijk). Daarnaast zou het ook fijn zijn om eventueel een filmpje te kunnen kijken in de trein/bed.

Wat mag de laptop gaan kosten?
800-1200

Ben je van plan om te laptop veel mee te slepen?
Ja! Stage, school, scriptie, huis naar huis etc. Ik zat zelf te denken aan zo'n 13,3 inch laptop en moet vooral niet al te zwaar zijn. Daarnaast zou ik het fijn vinden om een paar uur aan de laptop te kunnen werken voordat ik deze moet opladen.

Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Zelf ben ik deze al tegen gekomen: pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R4002V
Deze lijkt mij zelf erg fijn en mooi. Liever geen Apple.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Die zenbook is wel een mooi ding, maar gamen gaat daar niet op lukken. Ook vind ik altijd 1080p op een 13" wat twijfelachtig, ik heb dan wel een bril maar ik vind letters toch al snel klein worden op 15", laat staan 13". wat mij wel een goede koop zou lijken voor jou is de sony vaio S15 met gt640m le videokaart. Deze sony staat vooral bekend om zijn zeer lichte gewicht. De s15 weegt bijvoorbeeld maar 2 kilo, waar andere 15 inchers toch al snel meer richting de 3 gaan. Deze 15 inch is (met studentenkorting) met een i5 processor, 320gb harde schijf, 4gb geheugen en full hd scherm te krijgen vanaf €872 euro.
De 13 inch variant is nog goedkoper, maar om de een of andere reden kan ik daar niet meer de 1600*900 scherm optie vinden...weet iemand hier meer over? Deze zou dan met deze optie op een iets lager bedrag uitkomen, maar als het 768p scherm de enige optie is, zou ik deze afschrijven. Ik zou zeker nog 2 dagen wachten, want dinsdag komt sony met zijn nieuwe tweewekelijkse aanbieding. Nu is dit een gratis blu ray writer upgrade (...okay...), maar volgende week is dat misschien wel een grotere hdd upgrade, processor upgrade of zelfs videokaart upgrade voor nop. Voor de rest van het geld kun je er een mooie ssd bij plaatsen en je optische drive vervangen door een caddy waarin je je hdd zet. Je hebt dan in je laptop een ssd voor de snelheid (office, adobe suites, OS) en een gewone harde schijf voor data opslag (dus voor films, games etc.) Voor een how-to van het plaatsen van een ssd kun je in mijn sig kijken, daar zet ik vanavond of morgen nog wel een stukje over het plaatsen van een hard drive caddy bij.

Verwijderd

De UX32VD is een prima ding. Je krijgt een perfect scherm, acceptabel gewicht, en je kan het geheugen en disk space uitbreiden.

Wat je er niet mee kan, is gamen. De koeling is simpelweg waardeloos. Als je van plan bent ermee te gamen, koop hem niet. Dan doe je een miskoop. Dan kom je inderdaad bij de S13. Goede grafische kaart, maar waardeloos scherm. Zoals helaas alles wat een beetje aantrekkelijke specs heeft.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:15:
Ook vind ik altijd 1080p op een 13" wat twijfelachtig, ik heb dan wel een bril maar ik vind letters toch al snel klein worden op 15", laat staan 13".
Dat dacht ik eerst dus ook. Totdat ik een Zenbook 11" kocht. Ik wist niet eens dat er een 1080 scherm in zat tot ik het systeem inschakelde. Wat een scherm! Zeer scherp en absoluut niet te kleine letters. Zelfs op 11".

Toch zou ik voor het typwerk liever een 16:10 scherm willen.

Verwijderd

16:10 is zeldzaam in laptops, pricewatch zegt dat de goedkoopste €2000 euro is...gewoon laten zitten dus. Als je gamen buiten beschouwing laat, heb je inderdaad met de ux32 een prima koop lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga straks even bij de media markt ofzo kijken hoe de laptop er in het echt uit ziet en dan na mijn vakantie weer even kijken of er leuke aanbiedingen zijn.
iig thanks!

Verwijderd

Ik zoek een beetje hetzelfde, toen ik naar mediamarkt was geweest vond ik die sony toch een stuk mooier dan de asus. Hopen op een goede aanbieding morgen, dan maar een sony s13p of een sony vaio Z

Verwijderd

Topicstarter
Ben net naar de media markt geweest. Wat een p**p service. Die gozer kon niks vertellen over het ding en wat het verschil met andere was. Wist geen eens het type van de zenbook die in de winkel stond. En wist in het begin geen eens wat een zenbook was! Naar een echte computerzaak gegaan en prima uitleg gehad. Twijfel nu tussen deze versie of de iets duurdere versie ivm HDD en SSD.

Ik zag daar de sony ook staan, maar vond die wat dikker.

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:40:
Ben net naar de media markt geweest. Wat een p**p service. Die gozer kon niks vertellen over het ding en wat het verschil met andere was. Wist geen eens het type van de zenbook die in de winkel stond. En wist in het begin geen eens wat een zenbook was! Naar een echte computerzaak gegaan en prima uitleg gehad. Twijfel nu tussen deze versie of de iets duurdere versie ivm HDD en SSD.

Ik zag daar de sony ook staan, maar vond die wat dikker.
Offtopic: Ik kom ook regelmatig bij media markt om gewoon rond te neuzen.
Ik ga dan ook vaak bij de laptop afdeling langs en dan hoor ik hoe mensen daar worden bedonderd waar ze bij staan omdat zo'n verkoper vaak wel een leuk verhaal heeft totdat de koper precies weet wat hij nodig heeft, maar vaak zijn dit leken en hebben ook geen zin om te googlen wat belangrijk is qua specificaties en verwachten dat zo'n mediamarkt verkoper het wel goed aan ze uit zal leggen.

Ikzelf wist voordat ik mijn laptop kocht ook niks over wat nou belangrijk is om naar te kijken, maar toen heb ik een week tijd ingestoken om er op internet over te lezen en nu weet ik tenminste wat ik koop ipv dat ik zo'n mediamarkt verkoper gaat vertrouwen want dan ga ik waarschijnlijk naar huis met een broodrooster ofzo terwijl ik voor een laptop kwam.. :P

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:40:
Twijfel nu tussen deze versie of de iets duurdere versie ivm HDD en SSD.
Welke bedoel je dan precies?

Verwijderd

Het is slimmer om voor de i5 versie te gaan. Het snelheidsverschil is imo niet erg groot, en als je echt waarde hecht aan die snellere processor, dan is de vaio Z misschien een beter idee.

Verwijderd

Maar zo'n Z is wel gelijk een stukje duurder toch

Verwijderd

Klopt. Maar als je toch al €150 uitgeeft voor een 10% snellere processor, dan kan die €200 voor een 2x zo snelle processor er vast nog wel bij ;)
Pagina: 1