Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi! :)

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie 3D Smart TV. Na een stevige zoektocht ben ik uitgekomen bij twee types waar ik nog tussen twijfel: de LG 42LM660S en de Samsung UE40ES6800. Ze zijn ongeveer even duur volgens de pricewatch, en de tech specs verschillen niet al te veel.

De LG 42LM660S
Afbeeldingslocatie: http://www.melinaticaret.com.tr/static/images/productimage-picture-lg-42lm660s-led-cinema-3d-smart-tv52811.jpg
Waarom wil ik deze in plaats van de Samsung?
- Prachtig bezelloos design
- Perfecte maat voor mij (42 inch, de Samsung 'maar' 40)
- Schijnt met LG Magic Remote makkelijker en met minder frustratie te bedienen te zijn dan de Samsung met z'n Smart Touch Remote

De Samsung UE40ES6800
Afbeeldingslocatie: http://images.samsung.com/is/image/samsung/uk_UE40ES6800UXXU_018_Front?$L2-Gallery$
Waarom wil ik deze in plaats van de LG?
- Komt beter uit de test bij o.a. de consumentenbond (de precieze redenen daarvoor weet ik niet, ik ben geen lid)
- Veel meer apps beschikbaar
- De kleuren zijn mooier (volgens de verkopert in electronicawinkel, maar door hun demo's ben ik daar nog niet helemaal van overtuigd)
- Dual core
- Onderdelen goedkoper te vervangen

Ik ben niet zo'n gamer, dus van de gameprestaties laat ik mijn keuze niet afhangen. Graag hoor ik jullie kijk op dit dilemma, en eventueel jullie pro's en cons van een of beide tv's/merken!
Alvast bedankt!

Groetjes Sabina

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 16:31 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Ik zou zelf voor de Samsung gaan. Over het algemeen heeft Samsung het betere beeld van de 2 merken.
Voor de rest zullen de 2 merken elkaar niet zo veel ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Het beeld is persoonlijk, ik vindt de LG IPS panelen beter als de Samsung vanwege dat ik de Samsung's te veel Saturation vindt hebben.

Maar aan de andere kant als ik deze 2 modellen vergelijk en over lees dan kies ik ook voor de Samsung.
Design vindt ik alleen niet mooi van de Samsung.
En volgens mij is Samsung een stuk verder met het " smart gedeelte " als LG.

Aan de andere kant het zijn beide super goeie TV's en het hangt / staat ook in je woonkamer.
Als het aan mij had gelegen had ik een Plasma gehad van Pioneer :), maar de vrouw wou liever een " Design toestel "

Concessies, je kan niet altijd EN dit hebben EN dat.
En alles tegenwoordig is al zoveel beter als 3/4 jaar geleden !

[ Voor 31% gewijzigd door Mektheb op 19-08-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie mening! Ik ben inderdaad ook minder enthousiast over het design van de Samsung.

En wat betreft het 'verder met het smart gedeelte' bij Samsung: Wat merk je daar precies van, behalve het aantal apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 16:29:
Bedankt voor jullie mening! Ik ben inderdaad ook minder enthousiast over het design van de Samsung.

En wat betreft het 'verder met het smart gedeelte' bij Samsung: Wat merk je daar precies van, behalve het aantal apps?
Het naar mijn mening net wat beter werkt, maar de vraag is natuurlijk ook bij een TV vindt je het nodig om veel apps te gaan gebruiken op je TV ?.

Dat het allemaal kan tegenwoordig apps 3d etc, maar brengt het voor jezelf toegevoegde waarde ?, ik vindt het belangerijkste hoe het TV kijken is en of het Design me aanspreekt en of de TV zelf gewoon films kan afspelen van bijvoorbeeld een USB stick.
( 3D kijken bijvoorbeeld zit ook op mijn eigen TV, maar ik heb het nog nooit gebruikt, het heeft voor mij echt geen waarde )

Dat er een APP op kan van Thuisbezorgt.nl zou mij verder echt een zorg zijn, daar heb je tegenwoordig al een Smartphone / Tablet etc voor.
Maar dat is mijn mening.

[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 19-08-2012 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik wel met je eens. Ik zou misschien uitzendinggemist-achtige apps gebruiken, en misschien eens een spelletje als er echt niks op tv is. Ik zal ook niet uitgebreid erop gaan browsen, dat werkt natuurlijk veel beter op andere devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 16:49:
Dat ben ik wel met je eens. Ik zou misschien uitzendinggemist-achtige apps gebruiken, en misschien eens een spelletje als er echt niks op tv is. Ik zal ook niet uitgebreid erop gaan browsen, dat werkt natuurlijk veel beter op andere devices.
Dan ben je beter uit met een goede mediaspeler. Ik denk alleen dat het op de totale prijs niet veel uitmaakt. Zelf heb ik een Sony van 450 euro (40 inch, 102 cm) met een mediaspeler en home cinema setje kom je dan ook rond de prijs van deze toestellen uit.

Als 3D niet heel belangrijk voor je is kan je ook naar zo'n set gaan kijken. Qua geluidsbeleving is het sowieso aan te raden niet het standaard geluid van de tv te gebruken, maar in iedergeval een soundbar.

Op mijn verlanglijst staat de ES8000, alle plussen in het design van jouw 2 keuzes in 1 tv, helaas is de prijs ook 2 keer zo hoog :X

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Laten we niet op de zaken vooruit lopen, het gaat nu over een TV voor het zelfde geld hebben ze een B&W Set staan ;).

Ik denk dat het belangrijker voor de TS is dat ze der eigen + en - punten voor zich gaat nemen en daaruit kiezen wat ze wil en het beste bij der past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is 3D juist wel een vereiste. Ik was er in de winkel gelijk weg van, net als in de bioscoop trouwens. En ik heb hier al een best leuke set staan voor het geluid, dus dat komt goed ;)

En wat betreft die 8000: Jaaahhhh, die zou ik ook wel willen! Ik heb alleen het dikke prijsverschil er niet voor over, ik ben maar een studentje!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:00:
En wat betreft die 8000: Jaaahhhh, die zou ik ook wel willen! Ik heb alleen het dikke prijsverschil er niet voor over, ik ben maar een studentje!
Een studentje met straks een duurdere tv thuis dan wij hier hebben met een gezin met 2 werkenden :P

Maar ik zou voor de LG gaan als ik zo wat reviews snel bekijk en jouw reacties lees. Ik meen trouwens dat je bij de consumentenbond voor een klein bedrag een test kon kopen, dat kan je nog overwegen. Of even iemand zoeken met een abonnement (bibliotheek misschien, hier liggen ze bij de openbare bibliotheek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gelukkig spaarzaam voor een studentje ;) Waar baseer je je LG-advies op als ik vragen mag?

Enneh: de bibliotheek! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Thanks, goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide tv's ook in de winkel bekeken (wel het grotere model van jouw tv), ik vond de apps er leuker uitzien (qua indeling) en ik vind zo'n dunne rand ook mooi.

Het verschil in kleuren enzo zie ik zelf nooit zo goed, dus het is meer design en dat hele app gebeuren waarvoor ik voor LG zou gaan.

Ik meen wel dat ik de afstandsbediening wat minder mooi vond (werking was wel prima).

Volgens mij gebruken ze ook beiden dezelfde 3D technologie. Afijn, beiden prima keuzes.

Ik heb zelf geen 3D, interesseert me ook niet zoveel, maar op mijn werk is er nu een promotie video gemaakt waarin ik zit en dat is in youtube 3d gezet, althans ik kan het bekijken en heb dan een 3d knop. Ben nog altijd benieuwd hoe ik in 3D overkom.

Misschien moet ik ook maar weer eens een winkel binnenlopen en daar gewoon dat filmpje gaan testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwam dit nog voor je tegen:

Samsung boven 40 inch beste keuze
In alle categorieën boven de 40 inch vindt de Consumentenbond de Samsung televisie de beste keuze. Uit de Consumentenbond-test komen de D7000 en D8000 series van Samsung als beste uit de bus. De Consumentenbond testte ook de opvolgende modellen van deze twee succesvolle Samsung tv-series, de ES7000 en ES8000. Ook over deze modellen is de Consumentenbond lovend. Het oordeelt zelfs dat de tv-toestellen uit de Samsung ES7000- en ES8000-serie de beste beeldkwaliteit bieden. Alle genoemde Samsung tv-modellen beschikken over het interactieve internettelevisieplatform Smart Hub TV en worden hierdoor ook wel slimme televisies genoemd. De ES-serie van Samsung is niet alleen met de afstandsbediening te bedienen. Men kan ook met gebaren en spraak het tv-toestel bedienen. Via de D- en de ES-serie kan men ook naar 3D kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Klopt Samsung loopt met de meeste snufjes voor op andere merken :), alleen neem ik altijd de mening van de Consumentenbond met een enorme korrel zout.

Als ze me op Tweakers zouden vertellen dat ze de 2 getest hebben en dan de Samsung beter is dan zou ik er zelf pas waarde aan hechten.
Maar nogmaals denk ik het ook persoonlijk is, en ik ben helemaal geen Samsung basher of LG lover, ik heb toevallig een LG en een Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verdorie, ze zeggen niks over 'mijn' type! Maar goed, over het algemeen zijn Samsung-tv's volgens de consumentenbond dus het beste.

Argh, ze lijken zo veel op elkaar. Momenteel neig ik naar de LG, omdat ze allebei op hetzelfde neer komen maar de LG 2 inch groter is en geen bezel heeft, voor dezelfde prijs. Dan maar wat minder apps.

Wel vraag ik me nog af wat je merkt van het verschil tussen een single en dual core!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:31:
Verdorie, ze zeggen niks over 'mijn' type! Maar goed, over het algemeen zijn Samsung-tv's volgens de consumentenbond dus het beste.

Argh, ze lijken zo veel op elkaar. Momenteel neig ik naar de LG, omdat ze allebei op hetzelfde neer komen maar de LG 2 inch groter is en geen bezel heeft, voor dezelfde prijs. Dan maar wat minder apps.

Wel vraag ik me nog af wat je merkt van het verschil tussen een single en dual core!
Daar merk je volgens mij helemaal (of bijna) niks van, waarschijnlijk gewoon een marketingpraatje.
Waarom zou je trouwens een dual core willen in je TV, om zwaar rekenwerk mee te verrichten? :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik render altijd 3D op m'n tv!

Nee oke, ik zou niet weten waarom die dual core hard nodig zou zijn. Maar ik heb ook nog nooit een Smart TV gekocht, dus advies vragen kan geen kwaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nogal veel verschil tussen de schermen, namelijk actieve 3d vs passieve 3d, ga eens naar een winkel en kijk wat je fijner vind.

Ik hoor trouwens behoorlijk wat mensen met issues die een ES 6800 heeft met clouding / bleeding.

Ik zou voor persoonlijk de LG kiezen, door de passieve 3d en wanneer 3d niet zo boeiend is zou ik voor de Sony HX 850 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Mektheb schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 16:17:
Het beeld is persoonlijk, ik vindt de LG IPS panelen beter als de Samsung vanwege dat ik de Samsung's te veel Saturation vindt hebben.
Beeld is inderdaad persoonlijk.
LG gebruikt een IPS paneel en Samsung een eigen fabrikant. Een feit blijft dat Samsung een veel dieper zwart kan produceren dan LG. Daarnaast zijn de kijkhoeken van LG weer wat beter.

Samsung heeft inderdaad gesatureerdere kleuren. Het diepere zwarte zet dit in vergelijking met LG alleen nog maar verder aan.

LG gebruikt passief 3D. Voordeel hiervan is een lichte goedkope bril. Nadeel hiervan zijn fijne horizontale lijntjes door het polarisatie filter. Dit zorgt voor een minder egaal beeld. Zelfs in de bioscoop is dit polarisatie filter nog zichtbaar. Er zijn genoeg mensen die dit onzin vinden maar ik heb dit met mijn eigen ogen gezien.

Samsung gebruikt een actief 3D systeem. Nadeel is een dure en zware bril. Voordeel is het egale beeld.

Overigens in de bioscoop wordt naast passief door polarisatie en actief nog een derde 3D systeem gebruikt. Dit is het Dolby 3D. Dit heb ik laatst mogen aanschouwen in een Bioscoop. Dolby 3D is ook passief en werkt d.m.v filtering op golflengtes.

Dit is een goedkoper systeem dan actief maar duurder dan standaard passief door polarisatie. Persoonlijk vind ik Dolby 3D de beste van de 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eerder voor passief gaan. Ook omdat je dan niet zo'n zwaar ding op je neus hebt, en geen ellende met snoeren of batterijen. Ik vernam ook dat passief na een tijdje minder vermoeiend is voor je ogen dan actief. Dat het dan niet meer full HD is vind ik dan niet zo'n catastrofe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Kijk even goed naar die consumentenbond test toestand....
ik heb een hekel aan die testen van hun door hun manier manier van beoordelen.
geluid nemen ze bijvoorbeeld mee voor 10% (oude test, ik weet niet precies wat ze nu doen) maar ik heb het geluid van mijn tv nooit aan (daar heb ik een onkyo 609 voor;))
Kijk ook naar de situatie: een heel scherp en lichtgevend paneel is handiger als je tv tussen je bank en je raam staat (je kijkt richting het licht en dan heb je echt wel een aardige lichtbron nodig...)
Ik ben absoluut fanboy van Samsung en ga waarschijnlijk de 46ES8000 halen binnenkort:)
Kijk ook even op samsung.nl voor de acties, bij een paar modellen krijg je de galaxy tab erbij (terugkerende actie).
Als je van acties gebruik maakt moet je wel zeker zijn dat je een nederlands model koopt overigens (let dus op bij webshops!!!!!!!)
Succes met je keuze!

CORRECTIE: http://www.samsung.com/nl/promotion/index.html
betreft de ES7000 en ES8000 serie waar je de tab 7.0 bij krijgt. zie link voor meer acties

[ Voor 8% gewijzigd door DRuw op 20-08-2012 10:09 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee precies, de Consumentenbond zal niet de slechtste televisies in de top 5 hebben, maar uiteindelijk is de beste keuze toch zeer afhankelijk van persoonlijke situatie en smaak! Ik heb de test nog niet gelezen though.

Die 7000- en 8000-serie vind ik inderdaad prachtig! Jammer dat ze net wat meer kosten dan wat ik eraan wil uitgeven. En het nut van tablets als je al een smartphone hebt (Galaxy S3 in mijn geval) heb ik persoonlijk nooit zo begrepen :D Dus daar zal ik geen tv op uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 22:12:
Ik zou eerder voor passief gaan. Ook omdat je dan niet zo'n zwaar ding op je neus hebt, en geen ellende met snoeren of batterijen. Ik vernam ook dat passief na een tijdje minder vermoeiend is voor je ogen dan actief. Dat het dan niet meer full HD is vind ik dan niet zo'n catastrofe!
Polarisatie 3D zoals de LG vind net zo vermoeiend voor de ogen als actief 3D van Samsung. Het Dolby 3D was duidelijk minder vermoeiend voor de ogen.

Als ik een keuze moet maken voor 3D, zou het denk ik toch actief worden. Het uiteindelijk plaatje vind ik belangrijkst en die vind ik bij actief 3D toch prettiger. Actief 3D op een LCD/LED TV heeft overigens wel enigzins last van Ghosting/Crosstalk. Plasma heeft er eigenlijk geen last van. Ik weet niet zeker in hoeverre passief 3D hier last van heeft. Je kunt wel rustig stellen; hoe duurder de TV (bij gelijke diagonaal), hoe minder crosstalk er zal zijn

Overigens 3D thuis is op zijn best in een volledig verduisterde kamer. Je ogen (en dus hersenen) worden dan niet afgeleid door allerlei andere dingen in je kamer die het 3D effect kunnen verminderen. Wanneer je ogen zien waar de TV staat (door lampen die branden bijvoorbeeld), zullen je proberen het 3D beeld te compenseren omdat je weet waar de voorkant van je TV is en dat daar werkelijk het beeld geproduceerd wordt.

3D is leuk maar niet voor thuis en zeker niet op een TV. 3D beeld komt het best tot z'n recht als je in ruimte zit waar je volledig omringt bent door het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:08:
Nee precies, de Consumentenbond zal niet de slechtste televisies in de top 5 hebben, maar uiteindelijk is de beste keuze toch zeer afhankelijk van persoonlijke situatie en smaak! Ik heb de test nog niet gelezen though.
Nou, ik weet het niet meer. Ik ben toevallig op zoek naar een nieuwe stofzuiger en zat naar de beste koop van de consumentengids van 2012 te kijken (juni editie, heb ik toevallig op internet gevonden). De beste koop / keuze van de redactie bevalt echt iedereen heel slecht lees ik nu in de reacties. Overal binnen een jaar kapot.

Ik vertrouwde eerst op de consumentenbond, maar na dit gezien te hebben toch een stuk minder. Bij stofzuigers nemen ze ook voor 10% mee in de score wat het energieverbruik is en ook nog eens een fiks percentage hoe je kan stofzuigen op laminaat wat we niet hebben hier. Dus ik zou de consumentenbond maar skippen, dat gaat voor een tv niet de kant op die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

my point exactly...
je kunt beter naar gebruikersreviews kijken (en dan wel de mensen die de moeite hebben genomen om meer te schrijven dan "hij doet het prima")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Jullie zijn een lekker stelletje bij elkaar zeg. Ik zeg net bij de review dat ik ga voor een Samsung 6710S. Idem als de 6800 alleen dan singlecore. Maar DDDAAAMMMNNN wat is die LG mooi!!

En zoals hieronder al gemeld wordt. Wat moet je met de twitter app. als je je telefoon in je hand hebt. Waarom browsen als je je mobiel hebt. Wat leuk is met anderen Youtube filmpjes kijken en de vakantie fotos en films bekijken. Dan maken beide Smart zaken niet heel veel verschil. Rest dus het volgende:

Meer zwart van Samsung en feller kleur tegen grotere inkijk hoeken van het IPS scherm van LG
3D..kom op wie gebruikt dat meer dan af en toe.. beide goed Samsung misschien ietsje beter maar actief dus meer gedoe. EEENNN LG heeft twee spelers fullscreen samen gamen. Is ook wel vet in combo met PS3.

Maar het design.. puur persoonlijk maar de LG is echt een beauty!!!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad niet naar de consumentenbond geluisterd: de LG is besteld! Om de redenen die ik eerder noemde. Ik zal een foto posten zodra hij is binnengekomen, en mijn eerste ervaringen delen :) Ik verwacht hem vrijdag of zaterdag.

Inderdaad, ik vind hem ook echt prachtig. Het design is bezelloos, maar wel is het zo dat je achter het glas nog een zwarte rand van ongeveer een centimeter hebt om het getoonde beeld heen, dat laten niet alle afbeeldingen op Google en de site van LG zien.

De één vindt het 2D-beeld van de Samsung mooier door de levendigheid, de ander van dat van de LG omdat ze dat van de Samsung onnatuurlijk vinden. Al lijkt de pro-Samsunggroep net wat groter te zijn, ik verwacht niet dat ik me ga ergeren aan de net iets minder levendige kleurweergave van de LG!

Iedereen bedankt voor de reacties! :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 21:00 . Reden: Spelfout, argh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MorgothG schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:04:
Wat leuk is met anderen Youtube filmpjes kijken en de vakantie fotos en films bekijken. Dan maken beide Smart zaken niet heel veel verschil.
Youtube kijken doe ik via de mediaspeler, maar eigenlijk nooit filmpjes van mijzelf en vakantie dingen. Ik heb zoveel leuke kanalen, bijv. het lowlands 2012 kanaal met concerten (van de organisatie , dus geen opnames van het publiek) en ga zo maar door.

Het probleem met youtube is alleen dat als je het op de tv hebt je opeens een hele avond youtube zit te kijken en dat terwijl je misschien een film ofzo wilde gaan kijken.

Ik was gisteren toevallig bij een BCC en een Mediamarkt en ben ook bij de tv's gaan kijken, ik vind ze allemaal op elkaar lijken eigenlijk, vind het alleen wat vreemd dat ze nu weer zilver worden terwijl het toch weer zwart was geworden, dat wisselen is wel erg irritant omdat je andere apparatuur misschien zwart of juist zilver is en dan past het niet mooi bij elkaar. Maarja, ik word gewoon oud.

Ben benieuwd naar de ervaringen als hij straks bezorgd wordt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Weet iemand waar die LG te bewonderen is in Utrecht-City ?
Staat deze toevallig bij de mediamarkt ?

Wil mijn Loewe Aconda (en alles wat ervoor hangt ook vervangen)

- Nieuwe tv (liefst 3d - passief schijnt beter te zijn ??)
- Nieuwe av-receiver die 3d snapt - huidige komt tot s-video en upscale naar component en 7.1dts - Yamaha v657)
- Nieuwe bray 3d (gewone oude dvd-speler)
- Misschien nieuwe mediaspeler - Popcorn-hour C200 trekt geen bray over ethernet omdat de beloofde snelheid niet gehaald wordt - netwerkcomponenten en nas zijn allemaal gigabit.

Momenteel loopt al het spul via de av-receiver. Enige videokabel naar mijn tv is die naar de av-receiver. Ik neem aan dat ik niet zomaar 3d beeld door de eerste-de-beste av-receiver kan sturen of boeit dat niet.. Heb nog geen budget maar ik ben bang dat ik met 1500 a 2000 rekening moet gaan houden

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

De LM660? Die staat als het goed in de MM ja.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In elke electronicazaak waar ik tijdens mijn zoektocht geweest ben stond hij. Media Markt, Block, zelfs de Staples en het lokale witgoedwinkeltje in 't durp.

Overigens is de tv nog niet geleverd. Reden: Besteld bij Max ICT. Ik heb de vernietigende reviews over die webshop domweg pas gelezen nadat ik besteld had, dus het kan nog wel even gaan duren. Ondanks dat ik hem maandag rond de middag besteld heb en de verwachte levertijd op 1-3 werkdagen stond en er zogenaamd 55 in voorraad waren. De tv moet uit Duitsland komen, de verwachte levertijd staat nu op 'onbekend' en de pakketdienst die het op zich neemt staat ook niet al te snel bekend als ik de klantervaringen mag geloven. Arrghh, ik wil 'm nú hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Maxict neemt het niet zo met hun levertijden op hun website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik zal niet de eerste zijn die '1-3 werkdagen' had moeten interpreteren als 'ca. 2 weken'. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Zuur zeg.

Dacht even dat je met vernietigende reviews het over de LG had ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neenee, dat zeker niet! Heb het even aangepast voor de duidelijkheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Net even zitten kijken naar av-receivers met 3d ondersteuning - geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen maar zal wel met het soort hdmi-signaal te maken hebben:

http://tweakers.net/price...Ux7vhvsm6CtPX8I-Q118zz_Ag

Neig naar de yamaha hoewel deze wel een stuk duurder is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

dat ze een 3D signaal kunnen doorzetten van je br naar je tv (mits ze het beiden ondersteunen), niets meer of minder:)

edit: mooie thread hijack trouwens;)

[ Voor 18% gewijzigd door DRuw op 24-08-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:25
@Saaaaab Ik heb afgelopen week ook gekozen voor de LG 42LM660S ben er erg blij mee, mijn vorige tv was ook een LG. Ik moet nu alleen wel heel erg wennen aan hoe goed het beeld is, dat ik soms iets te kritisch ben als ik geen HD kanalen aan het kijken ben :D. Daarnaast heb ik heb hem opgehangen aan de muur, met dezelfde beugels die ik 7 jaar geleden had gekocht bij mijn oude LG. De Tv staat nu echt super strak :D.

Laat even weten als je hem hebt ontvangen en wat je ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heee inbedrijf, leuk om te lezen dat de tv je zo goed bevalt! Altijd fijn om extra bevestiging te krijgen dat ik een goede koop heb gedaan 8)

Ik heb nu een (tijdelijk?) eenvoudig Ikea-bevestigingsbeugeltje. Het lijkt me ook fijn om zo'n draaibare beugel te hebben, zodat ik de tv altijd naar me toe kan draaien. Alleen jammer dat dat met zo'n beugel eigenlijk altijd betekent dat hij nooit goed plat tegen de muur aan kan. Dat is dan wel weer zonde van het strakke design. Aangezien je het over 'beugels' hebt neem ik aan dat jij een vaste hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Ik heb inderdaad een vaste beugel, dit is voor mij voldoende. Vanavond ga ik even wat testjes draaien met mijn boxeebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11

Wvr

ik heb toevallig net bij scheer en foppen deze tv's naast elkaar gezien, en ik zag niet echt heel veel verscheel (qua beeld dan)behalve de prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Wvr op 24-08-2012 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

DRuw schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:28:
dat ze een 3D signaal kunnen doorzetten van je br naar je tv (mits ze het beiden ondersteunen), niets meer of minder:)

edit: mooie thread hijack trouwens;)
Ja srry - niet heel chique - was i.e.i. ook op zoek naar 3d tv dus begon wel redelijk ontopic :o Merkte het zelf ook al op

[ Voor 3% gewijzigd door shades op 24-08-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
shades schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 14:05:
- Popcorn-hour C200 trekt geen bray over ethernet omdat de beloofde snelheid niet gehaald wordt - netwerkcomponenten en nas zijn allemaal gigabit.
Dat is de grootste onzin. Juist de C-200 (met de Sigma 8643 chip) is erg geschikt om Blu-Ray te streamen.
Je moet dan de instellingen een goed nakijken. Zet de gigabit instelling op je C-200 sowiezo uit. Dat geeft alleen maar problemen. Voor Blu-Ray is niet meer dan 80 mbit/s nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:33:
Ik heb nu een (tijdelijk?) eenvoudig Ikea-bevestigingsbeugeltje. Het lijkt me ook fijn om zo'n draaibare beugel te hebben, zodat ik de tv altijd naar me toe kan draaien. Alleen jammer dat dat met zo'n beugel eigenlijk altijd betekent dat hij nooit goed plat tegen de muur aan kan. Dat is dan wel weer zonde van het strakke design. Aangezien je het over 'beugels' hebt neem ik aan dat jij een vaste hebt?
Heb je deze?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936/

Werkt dat een beetje goed? Ik zoek ook beugels en ben al overal gaan kijken, maar ben dan minimaal 90 euro kwijt en dat vind ik ook wat zonde.

Verder vraag ik me af hoe je uberhaupt nog een dvd speler gaat gebruiken , die kan ik toch niet rechtop aan de muur hangen? In de winkel hadden ze het over een 3 meter lange hdmi kabel ,maar die was ook weer minimaal 30 euro.

Ik wil mijn tv aan het voeteneinde van het bed en de dvd / home cinema set in een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:05:
[...]

Nou, ik weet het niet meer. Ik ben toevallig op zoek naar een nieuwe stofzuiger en zat naar de beste koop van de consumentengids van 2012 te kijken (juni editie, heb ik toevallig op internet gevonden). De beste koop / keuze van de redactie bevalt echt iedereen heel slecht lees ik nu in de reacties. Overal binnen een jaar kapot.

Ik vertrouwde eerst op de consumentenbond, maar na dit gezien te hebben toch een stuk minder. Bij stofzuigers nemen ze ook voor 10% mee in de score wat het energieverbruik is en ook nog eens een fiks percentage hoe je kan stofzuigen op laminaat wat we niet hebben hier. Dus ik zou de consumentenbond maar skippen, dat gaat voor een tv niet de kant op die je wilt.
De consumentenbond en techniek :')
Zolang die gasten in een computertest zelfbouwmachines, Medions en Apple's gebroederlijk naast elkaar testen, haak ik af. Ze zijn maar voor 1 ding goed en da's achter je gaan staan als je een conflict hebt oid.
shades schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:22:
Net even zitten kijken naar av-receivers met 3d ondersteuning - geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen maar zal wel met het soort hdmi-signaal te maken hebben:

http://tweakers.net/price...Ux7vhvsm6CtPX8I-Q118zz_Ag

Neig naar de yamaha hoewel deze wel een stuk duurder is..
3D ondersteuning voor een receiver heeft zowel met het signaal als met de kabels te maken. Zie Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface Je hebt minimaal HDMI 1.4 nodig om 3d compatible te zijn. Heeft te maken met de snelheid van de datadoorvoer en de Hz / resolutieverhoudingen die mogelijk zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 21:43:
[...]

Heb je deze?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936/

Werkt dat een beetje goed? Ik zoek ook beugels en ben al overal gaan kijken, maar ben dan minimaal 90 euro kwijt en dat vind ik ook wat zonde.
Zodra ik de tv éindelijk binnen heb laat ik het weten. Ik hoop maandag, maar dat zal wel niet als ik op de shopreviews af ga. 90 euro is inderdaad overdreven voor zoiets, zeker als blijkt dat dit ding van 20 euro ook gewoon werkt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Even terugkomende op de LG die Sabina wil hebben.

Voor mijn huiskamer zou 47" beter passen. Helaas is dat wel weer een stuk duurder. Nu snap ik niet helemaal waar de prijsverschillen vandaan komen in deze lijst:

http://tweakers.net/price...6852;306859;306924;312110

Enige wat ik kan ontdekken is de frequentie maar de frequentie van wat (ben platte-televisie-noob aangezien ik nog steeds met een buis films kijk - daar was 100Hz noodzakelijk maar voor lcd - is toch aan of uit totdat het gewijzigd wordt :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij is binnen hoor! De 42LM660s. Ziehier een snelle telefoonfoto. Kijk 'm glimmen:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/15q9i82.jpg

Wat een prachtig ding is het toch _/-\o_ Als hij eenmaal staat is hij toch weer een stuk mooier (en groter!) dan in de winkel.

Ik ben niet al te kritisch, maar ik heb helemaal niks gemerkt van dat het zwart niet helemaal zwart is, of clouding o.i.d. Het beeld is naar mijn mening helemaal goed.

Zoals je ziet staat hij op het voetje. Dat heb ik expres gedaan. Toen het Ikea-ophangsysteem eraan ging, waarmee ik dacht er wel even goedkoop vanaf te komen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936/), kwam ik erachter dat de rail er ongeveer een halve centimeter bovenuit komt. Dat vond ik toch wel erg lullig, dus hij ging er weer vanaf. Ik weet niet hoe het zit met andere maten van deze tv, maar voor de 42" raad ik het Ikea-ophangsysteem dus af.

Maar ik merk dat ik hem toch vaak draai. Ik ben nu op zoek naar een zo goedkoop mogelijke wandbeugel die zowel horizontaal als verticaal kan kantelen. Dat verticaal is belangrijk: hij staat namelijk op een hoogte waarbij mijn ooghoogte ongeveer bij het LG-logo zit. Bij mijn vorige tv was dat geen probleem, maar ik merk dat bij het 3D kijken de verticale kijkhoek erg gevoelig is. 3D komt niet uit de verf op deze manier. Als ik erbij ga staan weer wel.

Nog iets wat me opviel: Als ik een filmpje wil kijken in 3D World om het 3D-effect te bewonderen moest ik het filmpje al snel 5 minuten laten bufferen om hem volledig in goede kwaliteit te kijken. Anders worden enkele hi-res beelden afgewisseld door vele beelden met lage resolutie waardoor het 3D-effect verdwijnt, en de volgende blokkerige ellende:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2h3wzmv.jpg
Conclusie: je hebt een echt goeie internetverbinding nodig voor 3D World. Die ik blijkbaar niet heb :+

Verder props voor de Magic Remote. Heel goed te besturen. Tekst invoeren duurt natuurlijk een stuk langer dan met een fysiek toetsenbord (en waarom zijn de schermtoetsenborden niet QWERTY?), maar het is opvallend snel gepiept. En ik wissel vaak van afstandsbediening, ik gebruik ze eigenlijk samen. De Magic Remote heeft nu eenmaal niet zoveel functies als de andere afstandsbediening.

Nu moet ik nog even Googlen naar een goeie CI+-module voor mijn Ziggo Smartcard. En uitzoeken hoe ik er 3D-films werkend op krijg vanaf mijn externe harddisk.

Ik kopieer dit bericht ook even naar het ervaringentopic. Dat is waar hij meer thuishoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 20:16

lohost

iemand had al localhost :-(

Dank voor de update. Ik overweeg ook de LG en dit helpt er zeker bij. Nu nog een goede prijs vinden, want MediaMarkt Utrecht is me te duur.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:12:
Zoals je ziet staat hij op het voetje. Dat heb ik expres gedaan. Toen het Ikea-ophangsysteem eraan ging, waarmee ik dacht er wel even goedkoop vanaf te komen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90147936/), kwam ik erachter dat de rail er ongeveer een halve centimeter bovenuit komt. Dat vond ik toch wel erg lullig, dus hij ging er weer vanaf. Ik weet niet hoe het zit met andere maten van deze tv, maar voor de 42" raad ik het Ikea-ophangsysteem dus af.
Dank je hiervoor, dan neem ik hem niet.

CI+ module is trouwens echt een must, dat is superhandig. Ik wil nooit meer zonder. Enige nadeel is dat je van Ziggo zenders niet zelf mag sorteren, maar voor de rest niets dan lof.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Favorietenlijstje aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat ik jullie kon helpen :)

Ik heb deze beugel gevonden en aangeschaft! Veel goedkoper dan de andere draai- en kantelbeugels die ik tot aan nu heb gevonden, en hij hangt er al een half uur zonder af te breken :+

Afbeeldingslocatie: http://www.orbiter-g.net/ProductImages/TVS-HQ-FSB10B.jpg

Heb je interesse, zie o.a.:
pricewatch unsorted: HQ Flatscreen muurbeugel (32-42" 45 kg) zwart (TVS-HQ-FSB10B)

Edit: Die is overigens wel voor tv's tot 42" staat er. Maar hij is universeel en gaat tot VESA 400x400.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 18:52 . Reden: Taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Heb je toevallig al iets gedaan met DLNA. Ik ben namelijk benieuwd welke codes allemaal in de praktijk ondersteund worden en hoe goed streamen vanaf een NAS bijvoorbeeld werkt?

Werken apps zoals uitzending gemist e.d. makkelijk en snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ziet er goed uit Saaaaab ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank dank :*)

Enne Markiew, ik heb (nog) niet zoveel kaas gegeten van DLNA en dergelijke. Ik ben nog niet bezig geweest met live video streaming van pc naar tv e.d.. Ik gebruik de goeie ouwe externe HD om films op te kijken! Maar hopelijk heb je hier wat aan:

Ik heb Nero MediaHome geprobeerd om bestanden te sturen van pc naar tv. Ik heb het tot nu toe alleen even getest met wat fotootjes om te kijken of het werkt, en dat deed het gewoon zoals het (volgens mij in ieder geval) zou moeten doen! Map(pen) selecteren op de pc die je wilt delen, mediaserver starten met een klik, Nero verschijnt op de tv en je kan het zo openen.

Ik wil er wel even bij zeggen dat het filesharen i.m.o. misschien iets te makkelijk gaat. Ik krijg automatisch ook allerlei foto's van andere computers te zien die deze wifi gebruiken. Mocht jij huisgenoten hebben met niet goed beveiligde eh... privé-content op hun computer, dan zou je dat wel eens tegen kunnen komen. En de hele inhoud van mijn eigen pc staat er in één keer in, ook foto's waarvan ik geen idee heb uit welke diep begraven map hij het moet hebben gevist. Maar deze dingen kun je ongetwijfeld uitzetten als je wat handiger bent dan ik :+

Mocht dit alles niks met DLNA te maken hebben, mijn excuses! Like I said, ik ben een zwaar... gemiddelde gebruiker 8)7

Wat betreft uitzendinggemist en dergelijke: dat werkt bij mij perfect! En ik heb niet eens zo'n sterke internetverbinding. Al uren gekeken, snelle laadtijden en nog geen enkele hapering tegengekomen. Wel heb je 3 apps voor gemiste programma's, 'Uitzending gemist' voor Nederland 1, 2 en 3, 'RTL gemist' voor.. jawel: RTL. En 'SBS6' voor SBS6, Veronica en Net5. Dat had handiger gekund uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gebruik Ps3 media server :), is een stuk sneller ook !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Bedankt @Saaaaab. Klinkt goed.

Ik ben ook heel hard aan het twijfelen tussen de ES6800 en de LM660S. Hierbij heb ik het idee dat ik actieve 3D fijner vind. In de bios vind ik het namelijk helemaal niets terwijl ik bij de MM een stukje van een active film zag en die geweldig vond.

Bovendien las ik iets over minder contrast in LG tv en heb ik het idee dat Samsung beter geaccepteerd/gebruikt is/wordt onder de tweakers. Dus meer support en custom zaken.

Toch gaat mijn gevoel uit naar de LG.....

.....aaaahhhhgggg keuzes. Moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp je dilemma maar al te goed! Sterkte ;)

• markiew
Ik denk dat het de LG wordt. Valt het jou op dat de rood waarden bij tv kijken niet echt rood zijn? Is dit storend?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mij nou echt totaal niet opgevallen nee. Ik hoor het ook voor het eerst! Dus storend is het voor mij blijkbaar niet :+ Maar vanavond als ik thuis ben zal ik er eens op gaan letten!

• markiew
Okidoki, hoor het graag. Ik denk dat ik dit weekend even bij MM of Saturn ga kijken. Ben namelijk ook benieuwd naar de spiegeling van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij een verlate reactie! Sorry, ik had er gisteravond totaal niet meer aan gedacht. Maar goed, ik heb zojuist even gekeken. The red seems pretty red to me :P Ik kan er echt niks anders van maken, ik heb er niks op aan te merken! En wat betreft de spiegeling: die is wel aanwezig ja. Overdag moet ik sowieso de gordijnen dicht doen. Gelukkig kijk ik meestal wat later op de avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Dat biedt perspectief. Ik begin echt enthousiast te worden....snel maar bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doooeeeen! Maareh, de spiegeling, wordt dat geen knelpunt voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Ik ga eerst nog even kijken in de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
De spiegeling is er wel degelijk, ik heb er zelf geen last van als ik tv kijk. Daarnaast merkte ik op dat de kleuren beter werden naarmate ik de tv meer gebruik. Maar dit kan natuurlijk optisch bedrog zijn omdat je er aan gewend raakt :D Ik ben nog steeds super blij met de tv.
Pagina: 1