Aangezien mijn Macbook het na 6 jaar heeft opgegeven, moet ik op zoek gaan naar een nieuwe laptop. Ik was gewend aan Mac OS X, maar mijn budget laat op dit moment geen nieuwe Macbook toe. Ik heb er niet veel verstand van, maar wil wel graag een goede laptop aanschaffen. Hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen.
- Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik gebruik mijn laptop heel erg veel. Ik heb hem nodig voor mijn studie (bedrijfseconomie), en buiten studietijd gebruik ik hem voor het downloaden van films. Gamen doe ik niet erg veel. Verder speel ik veel poker, en daarvoor gebruik ik het programma Pokerstars. Ik heb de gewoonte om te internetten, film te kijken en te pokeren tegelijk op mijn laptop, dus de laptop moet dit gemakkelijk aankunnen. - Wat mag je laptop gaan kosten?
Ongeveer 500-600 euro. - Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja, ik moet hem iedere dag meeslepen naar de universiteit en in het weekend naar huis. Ik hoop dus ook op een accuduur van zo'n 3 uur. Verder wil ik dus ook niet dat hij té zwaar is. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb al even zitten kijken, en toen kwam ik uit op de ASUS K53 TK-SX023V. Ik neem aan dat er wel betere laptops op de markt zijn, dus ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen