Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Vroeger kon ik best enkele dagen met mijn batterij doen op mijn Samsung Galaxy S (i9000). Maar de laatste tijd wordt het steeds minder. nu is bij vaak binnen een etmaal al leeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/SC20120819-124937.png

Ik zie hier zelf geen echt gekke dingen. Wifi lijkt de grootste gebruiker te zijn, maar dat is op zich toch niet zo gek?
Ik heb wel ontdekt (via het programma 'My Data Manager') dat er toch een aantal achtergrond processen zijn die stiekem gebruik maken van wifi. Ik heb nadrukkelijk 'Background Data' altijd uit staan, maar blijkbaar trekken een hoop applicaties zich daar niets van aan. B.v. Facebook, Whatsapp (gebruik ik eigenlijk nooit meer) en Dropbox. Het meeste zit echter in 'OS Services'.

Wat valt hier nog aan te doen? Ligt het echt aan allerlei programma's die voortdurend (stiekem) wifi aanspreken en daarmee de batterij leeg trekken? Of heeft de batterij gewoon zijn langste tijd gehad? Apparaat is van April 2011, da's toch nog niet zo heel oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
WiFi hoort echt niet zó veel te verbruiken, bij vrijwel elk android toestel zijn het scherm, mobiel standby, 3G en Android systeem de grootste verbruikers. Probeer eens in je draadloze netwerk instellingen bij mobiele netwerken "Gprs/GSM only" aan te zetten. Hiermee zou in ieder geval het "mobiel standby" verbruik kunnen afnemen. Verder zul je toch even op zoek moeten naar het programma dat continu wifi gebruikt. Ook kan het dat je net op de grens van het wifi bereik zit en dat hij continu aan het zoeken is en wisselt naar 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het scherm verbruikt natuurlijk niet veel als je het over standbytijd hebt. Verder zal dit er waarschijnlijk aan liggen dat er op de achtergrond iets is wat steeds om een dataverbinding vraagt. Je kan eens systematisch wat dingen uit gaan zetten en synchronisatie van bepaalde dingen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Betekent die blauwe balk niet dat het apparaat continue in gebruik is?
Ik ga in ieder geval eerst eens een hoop applicaties er af gooien. Te beginnen met facebook met al zijn achtergrondprocessen, want die verdenk ik het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:36
nee, daarvoor moet je op het grafiekje tikken, dan krijg je een aantal balkjes tezien waaronder mobiel signaal, wifi en ingeschakeld

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik ben inmiddels wat verder gekomen: Ik heb eerst een hoop apps die ik zelden meer gebruikte er af gegooid en nu ook alle wifi verkeer achter een firewall (droidwall) gezet op een paar apps na. Het probleem bleef.
Maar het treed alleen op als ik wifi inschakel, en dan ook nog eens alleen thuis. Op het werk gaat het wel goed met wifi aan.

Ik denk dat ik de wifi instellingen hier thuis eens nader moet bekijken. Ik heb momenteel 2 toegangspunten (allebei merk Fritzbox) met hetzelfde SIDN, maar wel verschillende kanalen. Ik dacht dat dat een mooie oplossing was, maar wellicht moet ik dat eens heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik heb de boosdoener gevonden!

In de Fritzbox stond ergens een instelling genaamd 'Use radio channels optimized for 300 Mbit/s'.
Nadat ik deze uitgevinkt had was het probleem verholpen. Ik kan nu ook weer gewoon beide fritzboxen gebruiken.
Pagina: 1