intel boot agent

Pagina: 1
Acties:

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 19:56
hallo,

ik heb pas een computer gehad, een hp compaq dc7900, nu stond daar windows xp op.
ik wil er graag windows 7 opzetten, dus ik een dvd met windows 7 erin, en probeer te booten,
dat ging niet, ik kon niet kiezen waarvandaan de pc moet opstarten.
dus ik heb de harde schijf eruit gehaald, met een andere computer die harde schijf geformatteerd en in 2 partities verdeeld, op 1 partitie heb ik de installatie bestanden geïnstalleerd, en de ander is leeg gelaten,

dus nu heb ik de harde schijf weer terug gedaan en geprobeerd op te starten,
nu krijg ik dus een melding dat die harde schijf geen goed opstart station is, en ik zag ook nog heel kort iets voorbij komen van intel boot agent.

dus ik zoeken naar wat intel boot agent is, maar ik kan niet vinden hoe ik het eraf kan halen.

iemand enig idee hoe ik de pc aan de praat kan krijgen..

alvast bedankt

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Quas schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:55:

dus ik zoeken naar wat intel boot agent is, maar ik kan niet vinden hoe ik het eraf kan halen.
Je weet zeker dat je gezocht hebt?
http://www.intel.com/p/en...lights/network/bootagent/

Dat is om via de netwerkadapter te booten, niet vanaf CD/DVD.

Je zult in het BIOS de bootvolgorde moeten aanpassen, hoe je daar in komt hangt van het type/merk af, meestal doe je het door direct na het aanzetten te drukken op de toets DEL, ESC, F2 of een andere functietoets.
Kwestie van proberen danwel zoeken naar handleiding.

• Quas
dat heb ik geprobeerd, maar de boot volgorde aanpassen in de bios werkt niet, die intel boot ding houd zijn eigen boot volgorde aan, en daarom kan ik alleen vanaf een goedgekeurde harde schijf opstarten

Verwijderd

Quas schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:02:
dat heb ik geprobeerd, maar de boot volgorde aanpassen in de bios werkt niet, die intel boot ding houd zijn eigen boot volgorde aan, en daarom kan ik alleen vanaf een goedgekeurde harde schijf opstarten
Die intel boot agent word getriggerd door het BIOS als er geen andere bootable devices zijn, dus geen
  1. Floppy disk drive
  2. Optical drive (DVD, CD-ROM)
  3. Hard drive
  4. USB device
http://h10010.www1.hp.com...us&dlc=en&product=3784889

hoe kom je trouwens bij dat verhaal van een goedgekeurde harde schijf?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 13:08 ]

• Quas
dat denk ik omdat hij het eerst wel deed maar nu niet meer, ik krijg nu de melding:
Non-System disk or disk error
replace and strike any key when ready

en als ik wil kiezen waar de pc vandaan wil opstarten krijg random 2 verschillende schermen,
bij scherm 1 kan ik uit alles kiezen maar hij gaat alsnog vannaf de harde schijf opstarten,
bij het andere scherm kan ik alleen maar de harde schijf kiezen,

Verwijderd

BIOS update al geprobeerd?

• Quas
ik heb op de hp site naar een bios voor deze pc lopen zoeken maar ik kon niet duidelijk vinden welke bios download ik moet hebben voor deze pc

het is een hp compaq dc7900 Small Form Factor
KP721AV
E840@3.00ghz

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Typisch HP zou ik zeggen. Die hebben niet graag dat de klanten de computer veranderen.

Normaal gesproken staat de recovery op een verborgen partitie op de HD. Kan best zijn dat een alternatieve boot voor de dvd drive gewoon niet aanwezig is in de bios. Maar misschien is het ergens goed verstopt. Goed zoeken in de bios naar die optie is dan het enige advies dat ik je kan geven.

Het kan ook zijn dat je bij de format de verborgen partitie hebt overgeslagen (is immers verborgen) waardoor de zaken ook niet lekker lopen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik mij goed herinner kun jij tijdens het tonen van het HP Logo op F9 drukken om in een boot menu te komen, hier kun je dan de optical met Windows 7 DVD selecteren. Daarnaast als je de gehele hardeschijf compleet leeg haalt, ook de partities verwijderd, dan zou het systeem standaard al van de DVD moeten opstarten.

Overigens maak je wel gebruik van een juist Windows 7 installatie medium? Een orginele DVD of een image van MSDN of Technet of is het een crappy minder legaal geval, als het deze laatste is zorg dan eerst voor een juist image van de installatie media.
Reepje schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:34:
Typisch HP zou ik zeggen. Die hebben niet graag dat de klanten de computer veranderen.

Normaal gesproken staat de recovery op een verborgen partitie op de HD. Kan best zijn dat een alternatieve boot voor de dvd drive gewoon niet aanwezig is in de bios. Maar misschien is het ergens goed verstopt. Goed zoeken in de bios naar die optie is dan het enige advies dat ik je kan geven.

Het kan ook zijn dat je bij de format de verborgen partitie hebt overgeslagen (is immers verborgen) waardoor de zaken ook niet lekker lopen.
Sorry, maar dit is inmiddels grote onzin. Ook in HP systemen kun je de bootvolorde prima instellen zeker in de DC7700, DC7800 en DC7900 series. :)

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 19-08-2012 13:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Nou dan weet ik niet hoe jij zoekt, hp.com > drivers/support > dc7900 SFF > windows7 -> BIOS

dan kom je dus hier http://h20000.www2.hp.com...kId=135&swEnvOID=1093#120

/handjevasthouden

• Quas
ik zocht op het type nummer, en als er dan drie staan, welke moet je dan nemen,

ik moet zo werken en volgende week heb ik geen tijd, dus bedankt voor julie hulp ik ga volgende week verder proberen

• Quas
ik heb het opgelost,

er zat een jumper niet goed.

bedankt, er kan een slotje op

[ Voor 66% gewijzigd door Quas op 20-08-2012 14:47 ]

Pagina: 1