Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Merk laptop

Pagina: 1
Acties:

• milan99
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-07-2018
Ik heb een vraag:

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop... Nu kan ik de diverse
Specificaties goed met elkaar vergelijken. En verschil in uiterlijk lukt het me ook wel.

Maar zou iemand mij uit kunnen leggen of een bepaald merk is aan te raden of dat bepaalde merken juist af te raden is (uit ervaringen). Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik weet anders niet het verschil tussen HP/asus/acer/Sony/etc

Alvast bedankt!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 09:06
Elk merk heeft goede en slechte reeksen gemaakt. Het beste is dus niet af te gaan van een gevoel bij een merk maar gewoon reviews te bekijken.

Eigen voorbeelden:
Ik heb redelijk wat MSI laptops gezien met gebroken scharnieren. Anderzijds schijnt de MSI Wind serie dan wel een goede bouwkwaliteit te hebben, en zou ik die wel nog durven aankopen.

Ik heb erg goede ervaring met HP laptops, maar ik heb enkel nog maar ProBooks gebruikt, terwijl ik geregeld slechte ervaringen hoor van de echt goedkope HPs.

Acer heeft echt slechte reeksen gemaakt (Diamond serie), terwijl er ondertussen ook een aantal erg degelijke reeksen op de markt geweest zijn.

Hetzelfde met Toshiba.

Dus opnieuw: gewoon kijken welke laptops voldoen aan je specificaties, daarna reviews opzoeken om de bouwkwaliteit te vergelijken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er is niet zo gek veel verschil, gezien de binnenkant allemaal uit onderdelen bestaat van andere merken. Het verschil ligt hem meer in het moederbord en de gebruikte 3rd-party hardware en de features.

Van HP & Sony kan je goeie kwaliteit verwachten, ook van de bouw van het systeem als het gaat om robuustheid.

Bij Asus is dat ook wel zo, maar dit zit ook een redelijk laag segment bij waar de behuizing verre van stevig is. Bij dit merk wisselt het dus wel. Niet alle Asus laptopts zijn dus even stevig.

Acer staat op T.net niet echt bekend als een goed merk, hoewel ik in 2006 een Acer laptop gekocht heb, heb ik die met m'n ex meegegeven, en 6 jaar na dato werkt dat ding gewoon nog perfect. Helemaal niks mis mee dus.

De fabrikanten hebben natuurlijk eigen keuze welke 3rd party hardware men gebruikt. Een Intel netwerkkaart is duurder en beter dan een Trust netwerkkaart, en dat merk je natuurlijk in de prijs. Zo ook met de grafische kaart en het geheugen er op. De harddisk, scherm, e.d.

Je kan dus niet eenvoudig zeggen dat het ene merk persee beter is dan de andere. En Acer hoeft ook niet persee bagger te zijn.

Mijn laptop is dan een Asus, dat ding doet wat ie moet doen, maar ik mis gewoon features in de bios die ik wel had verwacht. Immers zit die feature ook op m'n el cheapo netbook van Asus. HyperThreading kan gewoon niet uitgezet worden. De CPU heeft standaard features die werken, en ze stoppen er een moederbord met bios in die die functies vervolgens niet ondersteund.

Ik had waarschijnlijk meer bang voor m'n buck gehad als ik een Acer had gekocht bijvoorbeeld. Maar het is niet anders. Die laptop verlaat het huis niet, dus de kwaliteit kijkend naar stevigheid is dan miner belangrijk.

Ey!! Macarena \o/

• milan99
http://m.mediamarkt.nl/sh...5A-SX007V-333675/?l=nl_NL

Deze zie ik bijvoorbeeld bij mediamarkt staan... In mijn ogen een goede laptop, wat zouden jullie hier op aan te merken hebben dan?

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Hoi Milan,

Welkom op het forum. Om te algemene verhalen zoals hierboven te voorkomen is het zaak dat je goed antwoord geeft op deze vragen:
  • Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
  • Wat mag je laptop gaan kosten?
  • Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Alleen hiermee kunnen we specifiek een vraag voor je beantwoorden en je goed op weg helpen.

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• milan99
Ben inderdaad nieuw op het forum, maar om op je punten terug te komen...

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop zal gebruikt worden voor internet en verder tekstverwerken, er worden geen zware spellen op gespeeld!

Wat mag je laptop gaan kosten?
Budget ongeveer 500-700, wil gewoon Een leuke laptop!

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal in principe altijd thuis blijven staan en niet meegenomen worden!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen voorkeur!

Ben op zoek naar een leuke snelle laptop! Verder niet veel wensen! Maar wil voorkomen dat ik toevallig een slechte serie koop....

• Rabbiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:47
milan99 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:36:

Deze zie ik bijvoorbeeld bij mediamarkt staan... In mijn ogen een goede laptop, wat zouden jullie hier op aan te merken hebben dan?
Enige wat ik je aan zou raden is de pricewatch te bekijken hierzo. Hierin zie je namelijk dat je dezelfde laptop bij bijvoorbeeld een mycom voor een stuk minder kan krijgen (zie: http://tweakers.net/pricewatch/311711/asus-k55a-sx007v.html.

Verder is het maar net wat je budget toelaat om te kopen, voor ongeveer €100 meer heb je bij Dell (inclusief waardebonnen) de Inspiron 15SE waarbij je een 1080p scherm krijgt wat het vaak wel waard is . Doe je er dan nog eens €100 bij dan ga je richting de Asus N56 serie waarmee je weer iets meer bouwkwaliteit en videokaart krijgt.

Geef je liever minder dan €600 uit dan is de Asus die je aanhaalt een prima optie, tussen de €500 en €600 in mijn opinie één van de betere keuzes. Welke ook wel gaat voldoen aan je eisen.

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 17:14
Rabbiej schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:53:
[...]

... Doe je er dan nog eens €100 bij dan ga je richting de Asus N56 serie waarmee je weer iets meer bouwkwaliteit en videokaart krijgt.

...
Sorry, maar de N5* series hun bouwkwaliteit is ook niet wat het is.
Ik heb zelf een N53. Deze laptop krijgt voor het kleinst ding een kras in zen metaal.
Ook mag hij nu al voor de 3de maal voor de losse ventilator opgestuurd worden! Elke keer hij hersteld wordt, 5 dagen later (of minder) is ie alweer los!
En tijdens de laatste reparatie, heeft het reparatiecentrum mijn bijhorende CD gemold en voor meer krassen op de laptop gezorgd. De laptop is geforceerd geweest in de doos.

Toen ik dan contact opnam met Asus rond deze case, loste ze enkel een klein driver probleem op en kreeg ik als antwoord:
"Ik begrijp dat het probleem inmiddels is opgelost doormiddel van het downloaden van de drivers.

We zullen uw reactie onthouden en meenemen voor in de toekomst als we dit probleem weer tegen komen.
"
Niks wordt er gezegd over de krassen en kapotte CD. Toen ik hun erop aansprak was het simpelweg: "opsturen". En dit wordt dan de 3de keer...

Bouwkwaliteit bij Asus? No thanks...

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RaZ schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:30:

Van HP & Sony kan je goeie kwaliteit verwachten, ook van de bouw van het systeem als het gaat om robuustheid.
Ik heb anders zat brakke HP notebooks in m'n handen gehad, daat ik er zelf niet snel eentje zou kopen. Zelf ga ik het liefste voor MSI, die dingen hebben me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten, en voor de kleine dingetjes die dan eens defect gaan is de service (zelfs buiten de garantie) nog meer dan prima.

Ik denk dat iedereen wel goede of slechte ervaringen heeft met een merk. Ik zou daarom specifiek van het model dat jij wilt kopen reviews zoeken, zodat je op die manier een goed onderbouwde keuze kunt maken.

Verwijderd

Snobbieh schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:01:
Sorry, maar de N5* series hun bouwkwaliteit is ook niet wat het is.
De N53 serie is slecht, de N55 idem. Maar de N56 is dan weer erg goed.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:11
Belangerijk is natuurlijk de kwaliteit van het product en de afwerking, maar nog beter is de Garantie.

Mijn eigen keuzes zullen zijn.

1: Apple ( Met Apple Care of bij Dixons / Mycom met 3 jaar )
2: MSI / ASUS ( Altijd standaard 2 jaar )
3: Toshiba / HP Pro series ( Toshiba 2 jaar / HP 1 jaar )
4: Dell / Sony / Samsung ( Ook meestal 1 jaar en in het geval van Dell zou ik extra erbij nemen voor 3 jaar next day service )
en ergens op 10 komt wel Acer PB en Compaq ( al is dat HP ) en acer en pb het zelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door Mektheb op 19-08-2012 12:48 ]

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11 17:14
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:44:
[...]

De N53 serie is slecht, de N55 idem. Maar de N56 is dan weer erg goed.
Slechte koop van mij dus, en deze laptop wordt dan nog gebruikt voor school ook...
Ik begrijp vooral Asus hun houding niet naar hun klanten toe, makkelijk vanaf komen en niet echt behulpzaam zijn.
Zeer teleurstellend. Toshiba heeft het dan beter voor elkaar (werd mijn geld terug gegeven ondanks da t het productiefout was van Intel)

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
milan99 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:36:

De harde schijf is traag en het scherm heeft een lage resolutie. Nu kun je de harde schijf wel vervangen maar ik zou voor de lange termijn wel meer geld neerleggen voor een beter scherm.

• Mektheb
ChrisLNFF schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:07:
[...]

De harde schijf is traag en het scherm heeft een lage resolutie. Nu kun je de harde schijf wel vervangen maar ik zou voor de lange termijn wel meer geld neerleggen voor een beter scherm.
En dan vraag is ook, wil je er mee gamen ?, dan vallen zulke modellen al zeker af.

• milan99
Waaraan kun je de snelheid van een harde schijf aflezen?

• Mektheb
milan99 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:27:
Waaraan kun je de snelheid van een harde schijf aflezen?
Het aantal toeren :)

Verwijderd

Maar dat is vrij nutteloos. Als je een snelle laptop wilt dan neem je geen 7200rpm harde schijf, maar een SSD.

• milan99
ik game er verder niet mee... moet gewoon op internet kunnen, dingen bestellen, verder office/adobe/printen etc... vandaar dat ik niet teveel eisen heb en er ook niet overdreven veel geld aan uit wil geven...

wat zou jij adviseren dan Mektheb?

• Mektheb
Ik zelf zou een laptop nemen die ergens een beetje tussen in zit.

ik ben zelf wel gecharmeerd van het model van MSI de MSI CX640DX-699NL
Merk MSI
Type CX640DX-699NL
Eerste prijsvermelding donderdag 24 mei 2012
Technische Specificaties
CPU-type Intel Core i5 2450M
Snelheid 2,5GHz
Maximale turbo frequentie 3,1GHz
Moederbordchipset Intel Mobile HM65
Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,6"
Videochip GeForce GT540M
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
Backlight Led: Edge-lit
Opslag
Opslagcapaciteit 500GB
Hardeschijftype 5400rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Interfaces
Verbinding (USB/FW) 2x USB 2.0, 2x USB 3.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Overige specificaties
Laptop extra's Cardreader, Webcam
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium
Gewicht 2,6kg
Hoogte 36,6mm
Lengte 262mm
Breedte 380mm
Kleuren Zilver
Taal
Indeling Qwerty
Netjes 2 jaar garantie, een snelle i5 en genoeg geheugen en opslag capaciteit.
Iets duurder dan de Asus die je zelf bij Mediamarkt gezien had, maar met de MSI zou je ook nog wat Games kunnen doen stel zou je dat willen.

Wat je ook zou kunnen doen is een simpelere i5 nemen zoals bijvoorbeeld de Asus K55A-SX007V-3rd i5-3210M
Die heeft dus geen GPU.

Die komt met de volgende spec's
En die is nog goedkoper als de MSI en dan zou je er voor kunnen kiezen een Crucial M4 128GB SSD erbij te bestellen
Die zelf erin te zetten en daar je OS op te draaien en de Interne Harddisk Extern maken.

Dan zou je duurder uit zijn als de MSI en kom je op 669,00 en als je het bij Mycom besteld heb je ook 3 jaar garantie.
En dan heb je echt een snelle laptop voor al het normale Windows gebruik, Waar je zeker de aankomende jaren veel plezier van zou hebben. ( en met name de snelheid door de SSD )

Maar goed dat is mijn mening ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 19-08-2012 14:49 ]

Verwijderd

De budget MSI's zijn juist vrij slecht gebouwd. Aldus notebookcheck: http://www.notebookcheck....book-GT-520M.52171.0.html. De asus lijkt toch echt beter, terwijl die fors goedkoper is.

En als je toch al €700 gaat uitgeven. Ga dan ten minste voor iets met een goed scherm. Voor €679 heb je de inspiron 15R SE met 1080p.

Ik raad je ook eens aan de voorwaarden bij de mycom door te lezen. Het heeft echt alleen zin om daar iets te kopen wat standaard 1 jaar aanbied. Het 3e jaar is een grote wassen neus.

• Mektheb
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:11:
De budget MSI's zijn juist vrij slecht gebouwd. Aldus notebookcheck: http://www.notebookcheck....book-GT-520M.52171.0.html. De asus lijkt toch echt beter, terwijl die fors goedkoper is.

En als je toch al €700 gaat uitgeven. Ga dan ten minste voor iets met een goed scherm. Voor €679 heb je de inspiron 15R SE met 1080p.

Ik raad je ook eens aan de voorwaarden bij de mycom door te lezen. Het heeft echt alleen zin om daar iets te kopen wat standaard 1 jaar aanbied. Het 3e jaar is een grote wassen neus.
En toch heb ik het idee dat ze beter zijn dan alle standaard HP's en Acer's etc.
Namelijk de Asus modellen die erg lijken op de MSI komen uit de zelfde fabriek, Verder ben ik het wel eens over het scherm.

Maar ik zou eerder een kleiner scherm nemen ( resolutie ) met een SSD dan een laptop zonder.
Ik zou dus zelf voor de Asus + SSD combi kiezen en indeed ook liever dan de MSI.

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 19-08-2012 15:38 ]

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
milan99 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 11:46:

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)

De laptop zal in principe altijd thuis blijven staan en niet meegenomen worden!
Even een vraag tussendoor...waarom een laptop als hij altijd thuis staat en niet meegenomen wordt? Kan je dan niet beter een desktop aanschaffen/samenstellen? Voor een lagere prijs heb je betere hardware...

• milan99
De laptop wordt voor 90% thuis gebruikt, maar ook niet constant op bureau... Zal m zowel voor de tv als op bureau gebruiken voor werk... Vandaar...

• milan99
Dank je wel voor julllie hulp....

denk dat het dan de asus in combi met een ssd-harde schijft wordt...

Hebben jullie ook nog advies voor bepaalde ssd-harde schijf?

• Mektheb
milan99 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 16:24:
Dank je wel voor julllie hulp....

denk dat het dan de asus in combi met een ssd-harde schijft wordt...

Hebben jullie ook nog advies voor bepaalde ssd-harde schijf?
Crucial M4 128GB
Of de Samsung 128GB versie schijnen de beste bang for buck te zijn.

Verwijderd

Crucial m4 en samsung 830 zijn gewoon zeer betrouwbaar en snel. Niet de allergoedkoopste drives, wel het meeste prijs/kwaliteit, maar ook zeker niet duur. Of een schijf nou wat iops meer heeft maakt voor de doorsnee gebruiker nou geen ene moer uit.

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:17
Als je de laptop alleen voor wat internet, mail en officie gaat gebruiken is een SSD niet eens een absolute noodzaak. Tuurlijk, het gaar retesnel, maar met een 7200 rpm schijf gaat het ook prima. Tis echt niet zo dat je seconden zit te wachten tot je pagina of bestandje geopend wordt. Met een degelijke internet verbinding en voldoende RAM gaat het allemaal prima.
Pagina: 1