Ha Tweakers,
Ben op zoek naar een geschikt mITX moederbord voor de game htpc die ik komende
week wil gaan bouwen. Eerst dacht ik vooral aan een goedkoop bordje, van Asrock oid,
maar toen ik een review van H67 borden las kwam ik erachter dat het toch wel handig
is om bij zo weinig ruimte gewoon veel features onboard te hebben.
Daardoor kwam ik uit bij de Asus P8P67-I Deluxe, kost ongeveer €110, wat best een behoorlijk bedrag
is voor een klein moederbord, maar biedt wel ingebouwd wifi-n, bluetooth, usb 3.0 extern + headers, sata 6gb, esata extern, en nog wat asus features als memory check en iGPU boost.
Een aantal van de genoemde dingen wil ik er eigenlijk gewoon op hebben, zoals de usb 3.0 headers en ingebouwd wifi.
Vroeg me eigenlijk alleen af of er nog echte concurrenten zijn voor zeg maar Deluxe mITX borden met veel features..
Wat ik overigens wel een nadeel van deze vind is dat er alleen So-dimm laptopgeheugen in kan en bovendien niet sneller dan 1333MHz..
De overige onderdelen die ik wil gebruiken:
- Intel Pentium SB G860 @ 3.0 GHz
- Coolermaster Elite 120 (?) mITX behuizing
- 4 gb ddr3 geheugen, liefst zo snel mogelijk (1600)
- willekeurige dvd speler
- willekeurige hdd
- 350 watt voeding (heb ik nog liggen)
- in de toekomst nog een externe grafische kaart, wss de HD6770 / 6850 / 7750
Ohja, en misschien zien jullie ook gelijk of ik dingen heb uitgezocht die niet compatible zijn?
Alvast bedankt!
Ben op zoek naar een geschikt mITX moederbord voor de game htpc die ik komende
week wil gaan bouwen. Eerst dacht ik vooral aan een goedkoop bordje, van Asrock oid,
maar toen ik een review van H67 borden las kwam ik erachter dat het toch wel handig
is om bij zo weinig ruimte gewoon veel features onboard te hebben.
Daardoor kwam ik uit bij de Asus P8P67-I Deluxe, kost ongeveer €110, wat best een behoorlijk bedrag
is voor een klein moederbord, maar biedt wel ingebouwd wifi-n, bluetooth, usb 3.0 extern + headers, sata 6gb, esata extern, en nog wat asus features als memory check en iGPU boost.
Een aantal van de genoemde dingen wil ik er eigenlijk gewoon op hebben, zoals de usb 3.0 headers en ingebouwd wifi.
Vroeg me eigenlijk alleen af of er nog echte concurrenten zijn voor zeg maar Deluxe mITX borden met veel features..
Wat ik overigens wel een nadeel van deze vind is dat er alleen So-dimm laptopgeheugen in kan en bovendien niet sneller dan 1333MHz..
De overige onderdelen die ik wil gebruiken:
- Intel Pentium SB G860 @ 3.0 GHz
- Coolermaster Elite 120 (?) mITX behuizing
- 4 gb ddr3 geheugen, liefst zo snel mogelijk (1600)
- willekeurige dvd speler
- willekeurige hdd
- 350 watt voeding (heb ik nog liggen)
- in de toekomst nog een externe grafische kaart, wss de HD6770 / 6850 / 7750
Ohja, en misschien zien jullie ook gelijk of ik dingen heb uitgezocht die niet compatible zijn?
Alvast bedankt!