Toon posts:

PC crasht na sdd's inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey,

Ik ben nieuw hier en weet nog niet 100% hoe het allemaal gaat maar goed...

Ik heb paar maanden geleden me pc uitgebreid met 2 nieuwe OCZ Vertex3 120GB SSD's.
Dit is mijn huidige configuratie:

Windows 7 Ultimate Edition (64-bit) Service Pack 1 (Build 7601)
MSI P67A-GD55 (MS-7681)
Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz
4GB 1333 Kingston
EVGA GTX580
2x Vertex3 120GB (RAID-0)
1X 1TB HDD
2X 300GB (RAID-0)

Nou is het probleem alleen dat mijn systeem gemiddeld 5 keer per dag vastloopt, hij reageert helemaal nergens meer op en moet hem helemaal uitzetten voordat ik er weer wat mee kan.
Heb al 2 keer een herinstallatie geprobeerd maar dat heeft geen nut. En volgens de geheugen check van me BIOS is mijn geheugen ook in orde.

Ben ten einde raat en hoop dat 1 van jullie mij met dit probleem kan helpen, als je nog wat meer informatie nodig denkt te hebben dan moet je het maar vragen. _/-\o_

Mvg Jeffrey

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OCZ SSD's gaan nogal vaak kapot. Grote kans dat dit bij jou nu ook zo is. Als je een andere SSD of HDD hebt zou ik daar even Windows opzetten. Loopt het dan wel goed weet je zeker dat de SSD niet lekker is.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je reactie,

Dat hoef ik niet eens te proberen want ik weet al dat tie dan goed loopt. Voordat ik de SSD's er in heb geplaatst draaide mijn pc op de 2 300GB schrijven in RAID-0.

Is er een programma om SSD's te testen?

Verwijderd

Ja. Windows. Installeer het op een ander opslagmedium, bekijk de sypmtonen. Die vertexen gaan gewoon heel erg vaak stuk, die wil je echt als eerste uit kunnen sluiten.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RAID-0 is ook niet echt nodig met SSD's. Die dingen zijn al snel genoeg. Een Crucial M4 of Samsung 830 zijn op dit moment goede keuze's,

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-12-2025
installeer Windows eerste op de ene ssd en daarna op de ander (zonder RAID) en kijk welke wel werkt en welke niet
Pagina: 1