Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-09 19:05
Hallo mensen,

Een paar dagen geleden heb ik een DS212+ NAS van Synology gekregen. Sindsdien ben ik druk bezig geweest met de NAS, alleen zonder echt resultaat. Ik heb geprobeerd de mail- en webserver werkend te krijgen. Ook heb ik geprobeerd contact te leggen via SSH. Dit is allemaal niet gelukt. De mailserver werkt alleen maar lokaal, de webserver is (extern) niet bereikbaar en de SSH (via Putty) sluit af als ik mijn wachtwoord ingevoerd heb. Na wat te hebben gegoogle'd, kwam ik tot de conclusie dat ik bij de configfiles van de SSH moet komen, wat mij ook niet lukt. Ter informatie: ik heb alle benodigde poorten opengezet en de NAS een statisch ip gegeven. Voor de 2 servers (web & mail), ben ik terecht gekomen bij de tutorialwebsite (http://www.synology.com/tutorials/tutorials.php?lang=nld), maar daar wordt ik ook niet wijzer van. Ook op Google vind ik niet veel.
Ik heb trouwens een ZTE H220n (a.k.a. KPN Experia Box) router en denk dat daar ergens het probleem ligt. Het is een beetje raar dat alles lokaal wel werkt, maar extern niet.

Hopelijk weten jullie meer.. :3

Groeten, Kees

[ Voor 8% gewijzigd door Josaus op 18-08-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat de services extern niet bereikbaar zijn komt waarschijnlijk doordat je de poorten nog open moet zetten (forwarden) op je externe Router/Modem/Firewall. Zie Het Grote Poortmappingsverhaal

Dat je niet in kan loggen via SSH zal wel een authenticatieprobleem zijn. Zie http://www.synology.com/s...how.php?lang=nld&q_id=393
Voor de 2 servers (web & mail), ben ik terecht gekomen bij de tutorialwebsite (http://www.synology.com/tutorials/tutorials.php?lang=nld), maar daar wordt ik ook niet wijzer van.
Die pagina betreft een handige index met alle beschikbare tutorials. Klik op een van de blauwe regels om de tutorial te bekijken. Of was dat niet wat je bedoelde met "daar word ik ook niet wijzer van." ? >:) Nee, serieus, wat zeggen de logfiles in de web interface (aangezien je er via SSH nog niet bij kwam)?

Ok, nu mijn reactie na je edit:
Ik heb trouwens een ZTE H220n (a.k.a. KPN Experia Box) router en denk dat daar ergens het probleem ligt. Het is een beetje raar dat alles lokaal wel werkt, maar extern niet.
Juist! Dat is nogal essentiële informatie. Het werkt dus allemaal wel, maar je hebt je port forwarding niet op orde! Het heeft dan dus weinig met je NAS te maken. Zie Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 18-08-2012 23:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Bedankt voor je reactie ! :D Ik heb de poorten op de NAS ingesteld, in de router opengezet en de firewall op de NAS ingesteld. Aan de firewall op de router (die op level high staat) kan ik niks doen, leuke KPN Experia Box. Het rare hieraan is, dat de webserver het vanaf mijn computer wel deed, voor ik die NAS had.
Wat die logfiles betreft, die kan ik niet vinden :3 Ik weet niet waar de apache access logs zich bevinden of welke andere log dan ook.. Ik ga nu weer verder zoeken en hou de lezers op de hoogte :'d

EDIT: ik heb een paar logs gevonden, maar daar word ik niet veel wijzer van. Het zijn logs van onder andere de FTP server, maar daar staat alleen dat ik toegang heb verkregen en die server draait alleen lokaal. Ik kan een vriend wel vragen het extern te proberen te openen. Dat doe ik :D

EDIT2: Dat hierboven is niet gelukt, helaas denk ik dat het aan de router ligt..

EDIT3: De webserver doet het zojuist! :D Ik heb geprobeerd een vriend te mailen, alleen die is niet aangekomen. Ook kan ik niks ontvangen. Ik krijg de hele tijd errors dat hij niet in kan loggen op de SMTP server.. (lokaal verbonden)

[ Voor 36% gewijzigd door Josaus op 19-08-2012 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Het gaat me nu nog om de mailservers, de rest werkt waarschijnlijk wel. Het zou eigenlijk ook wel handig zijn als ik bij de logs zou kunnen komen. Is er iemand met ervaring met de DS212+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het is handiger als je eerste zelf even probeert en dan concrete vragen stelt. GoT is geen helpdesk dienst.

Voor het instellen van de e-mail server zie deze FAQ, die ook verwijst naar de handleiding.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Oke, bij deze:
De mailserver werkt lokaal, extern kan ik niks, niks versturen, niks ontvangen. De benodigde poorten staan open. Via mijn mailclient (Mozilla Thunderbird) kan ik lokaal niet verbinden (?). Ik verbind gewoon via [gebruiker]@[lokaal-ip] met de IMAP en SMTP. Altijd als ik iets probeer te verzenden, krijg ik een foutmelding dat hij niet in kan loggen op de server. Verder zegt hij wel dat hij verbonden is met de server en werkt het ontvangen van email vlekkeloos. Het probleem ligt dus, volgens mij, bij de SMTP. SMTP autorisatie is ingeschakeld, maar ik weet niet of dat voor problemen kan zorgen.

Kan je wat met deze informatie ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josaus
Probleem opgelost:
De SMTP server werkt, maar het probleem is dat KPN poort 25 blokkeert:
http://kpn-customer.custh...blokkeert-kpn-poort-25%3F
Handig dat ik daar even op tijd achter kom. Ga nu kijken of ik een uitzondering kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur het anders door via poort 443. Dat is de SSL variant van poort 25. Die is meestal wel open, omdat dat met certificaten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:11:
Stuur het anders door via poort 443. Dat is de SSL variant van poort 25. Die is meestal wel open, omdat dat met certificaten werkt.
443 is HTTP over SSL (HTTPS). Secure SMTP is 465. Leesvoer: Wikipedia: Simple Mail Transfer Protocol

Je zou echter port 587 naar een MTA (zoals Gmail) kunnen gebruiken. Of gewoon de smtp-server van KPN als relay-server gebruiken. Dan heb je ook minder kans dat je mail als spam gezien wordt door de ontvangende partij (aangezien je van een consumenten-ip-adres mailt).

Pagina: 1