Ik heb een WRT160N linksys router. Gister is hij terug gezet naar fabrieksinstellingen en sinds toen heb ik slecht of geen signaal. Er brand nu een blauw streepje op mijn router wat ervoor nooit brandde. als ik mijn beveiliging van de router uitschakel heb ik goed ontvangt maar ik wil mijn router beveiligen
Misschien moet je de WPA key opniew instellen, die zal ook wel weer naar default zijn gegaan.
Met een verkeerde key krijg je meestal wel verbinding, maar alle data is onleesbaar dus je krijgt ook geen IP adres enzo.
Met een verkeerde key krijg je meestal wel verbinding, maar alle data is onleesbaar dus je krijgt ook geen IP adres enzo.
Wat bedoel je met wpa key? ik heb een ww voor mijn router gemaakt een 10 cijferig ww.Ploink schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:03:
Misschien moet je de WPA key opniew instellen, die zal ook wel weer naar default zijn gegaan.
Dat wachtwoord is die WPA key. Kan het liggen aan het type encryptie? (ik weet er de ballen van, maarja) Heb je al gezocht op bv Google? Heb je andere apparaten er tussen of aan gezet?
Ik gebruik nu WEP zie ik nu kan dat het zijn? en bij WAP geeft hij aan key renewal
Wat je zou kunnen proberen:
Firmware update:
http://homesupport.cisco.com/nl-eu/support/routers/WRT160N
Ander kanaal selecteren:
Kijk met inSSIDer op je laptop welk kanaal er vrij is/minst bevolkt is en kies dat kanaal op je router.
En je zou trouwens beter WPA2 gebruiken als encryptie ipv WEP
Firmware update:
http://homesupport.cisco.com/nl-eu/support/routers/WRT160N
Ander kanaal selecteren:
Kijk met inSSIDer op je laptop welk kanaal er vrij is/minst bevolkt is en kies dat kanaal op je router.
En je zou trouwens beter WPA2 gebruiken als encryptie ipv WEP
Maar wat betekent key renewal? hier staat bij 3600 seconds
en dan AES of TKIP of alleen AES
[ Voor 4% gewijzigd door destroye op 18-08-2012 23:31 ]
Key renewal op 3600 is ok
voor WPA2 gebruik je best AES
voor WPA2 gebruik je best AES
Probeer eens een ander kanaal in te stellen
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
@destroye : Iets meer eigen inzet graag. Verdiep je eens in de handleiding van je router
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Pagina: 1