Beste mede-tweakers!
-samsung 245b+ monitor aangesloten via dvi
-ati 4870
-een willekeurig z68 moederboard
Ik heb hier een 24"monitor al een paar jaar staan, de samsung b245+. Hij heeft het altijd prima gedaan, maar de laatste week vermoed ik dat hij aan het doodgaan is (of ik moet iets over het hoofd gezien hebben).
De klachten: Soms op een willekeurige moment, maar vaak bij een koude start van de pc, geeft het beeldscherm geen beeld.
Totaal geen beeld, ook niet de melding dat hij bijvoorbeeld geen signaal heeft o.i.d. (en met de knopjes op de monitor kan ik ook geen beeld tevoorschijn toveren). Vaak gaat de monitor even zo spontaan weer aan na bijvoorbeeld een kwartier wachten (op het moment dat je verwacht dat hij echt dood is en alles al geprobeerd hebt
).
Wat doet hij wel?
-Het signaal lampje op de voorkant van de monitor.
-Als je de kabel aansluit op de videokaart geeft windows zo'n leuk muziek signaaltje (en herkend hem in principe goed: getest met 2e scherm).
Wat heb ik geprobeerd?
-andere voedingkabel voor monitor.
-andere signaal kabel (een vga ipv dvi).
-op de knopjes van de monitor raggen.
-tweede monitor op videokaart aansluiten: andere monitor werkt, de 24"nog steeds niet.
-monitor op laptop aangesloten: werkt niet.
-monitor op andere computer aansluiten werkte zowaar, monitor terug bij men eigen computer was het probleem ook weg, maar tijdelijk...... probleem kwam dus weer terug na een poos.
Mijn conclusie is dat de monitor helaas een eind gaar is, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Alvast bedankt!
-samsung 245b+ monitor aangesloten via dvi
-ati 4870
-een willekeurig z68 moederboard
Ik heb hier een 24"monitor al een paar jaar staan, de samsung b245+. Hij heeft het altijd prima gedaan, maar de laatste week vermoed ik dat hij aan het doodgaan is (of ik moet iets over het hoofd gezien hebben).
De klachten: Soms op een willekeurige moment, maar vaak bij een koude start van de pc, geeft het beeldscherm geen beeld.
Wat doet hij wel?
-Het signaal lampje op de voorkant van de monitor.
-Als je de kabel aansluit op de videokaart geeft windows zo'n leuk muziek signaaltje (en herkend hem in principe goed: getest met 2e scherm).
Wat heb ik geprobeerd?
-andere voedingkabel voor monitor.
-andere signaal kabel (een vga ipv dvi).
-op de knopjes van de monitor raggen.
-tweede monitor op videokaart aansluiten: andere monitor werkt, de 24"nog steeds niet.
-monitor op laptop aangesloten: werkt niet.
-monitor op andere computer aansluiten werkte zowaar, monitor terug bij men eigen computer was het probleem ook weg, maar tijdelijk...... probleem kwam dus weer terug na een poos.
Mijn conclusie is dat de monitor helaas een eind gaar is, of heb ik iets over het hoofd gezien?
Alvast bedankt!