Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dynion
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-07 16:33
Hallo,

ik zit al een tijdje te zoeken naar een audiospeler die audio af gaat spelen zodra windows start. Enige eis is dat het volume op 0 moet kunnen staan. Mijn geluidskaart stopt er namelijk mee zodra er geen geluid meer speelt. Dan werken alleen de asio drivers nog. Maar veel spelletjes ondersteunen geen asio (geen van allen). Om te zorgen dat mijn geluid het blijft doen zoek ik dus de simpelste audiospeler die begint zodra mijn computer begint:)

alvast bedankt.

wat ik al getest heb: evil player, windows mediaplayer, winamp, realplayer, musicbee en foobar2000

edit: sorry als dit de verkeerde afdeling is, maar dit was de meest toepasselijke die ik heb kunnen vinden.

[Voor 8% gewijzigd door Dynion op 18-08-2012 19:07]

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:45

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dynion schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:07:
Hallo,

ik zit al een tijdje te zoeken naar een audiospeler die audio af gaat spelen zodra windows start. Enige eis is dat het volume op 0 moet kunnen staan. Mijn geluidskaart stopt er namelijk mee zodra er geen geluid meer speelt. Dan werken alleen de asio drivers nog. Maar veel spelletjes ondersteunen geen asio (geen van allen). Om te zorgen dat mijn geluid het blijft doen zoek ik dus de simpelste audiospeler die begint zodra mijn computer begint:)

alvast bedankt.

wat ik al getest heb: evil player, windows mediaplayer, winamp, realplayer, musicbee en foobar2000

edit: sorry als dit de verkeerde afdeling is, maar dit was de meest toepasselijke die ik heb kunnen vinden.
Gewoon voor een paar tientjes een andere geluidskaart kopen of het probleem opzoeken?

www.maartendeboer.net
Canon: 1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds
Canon EF: 200mm f/2L IS USM | 200mm f/1.8L USM | 100mm f/2.8L Macro IS USM
Zeiss: Milvus 1.4/85 | Otus 1.4/55 | Milvus 1.4/50 | Milvus 1.4/25

• Dynion
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-07 16:33
mja, de standaard geluidskaarten zijn gewoon simpelweg prut, dit is een aanzienlijk betere geluidskaart dan één van "een paar tientjes". geluidskwaliteit is ook de beste die ik heb gevonden binnen enigszins budget. Het probleem heb ik al lang naar gezocht, veel mee bezig geweest maar ik weet simpelweg niet in welke hoek ik moet zoeken..:)

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

Waarom volstaat Foobar2000 niet?

Die kan je via de command line aansturen en ook het volume via de command line regelen.

Dus dat commando bij het starten van Windows uit laten voeren en klaar.

http://wiki.hydrogenaudio...andline_Guide&redirect=no
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=50678

Of met VLC
http://www.videolan.org/doc/vlc-user-guide/en/ch04.html

[Voor 15% gewijzigd door fridgeman op 18-08-2012 22:21]

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

RaZ

Ken sent me

Als je geluidkaart er mee nokt, dan is het gewoon een prutding, ongeacht of ie duur was :P Dat ding hoort het altijd te blijven doen. Punt!

Maar wellicht als je meer info geeft, kan er een oplossing voor het probleem komen, ipv met houtje-touwtje rare fratsen uithalen.

En voor nog geen 2 tientjes heb je een geluidskaart die je dan voor andere doeleinden kan gebruiken dan voor in een muziek productie (want waar heb je anders een ASIO-compatible geluidskaart voor).

Maar ik blijf het een appart verhaal vinden. Mijn geluidskaart kan ik gewoon softwarematig switchen van WDM naar ASIO mode. Nergens last van.

Edt:
En met winamp kan het trouwens gewoon, als je maar de juiste parameters mee geeft. Snelkoppeling in het opstarten-menu, en klaar ben je. Voor de juiste parameters, zie: hier

[Voor 15% gewijzigd door RaZ op 18-08-2012 22:21]

Eyyyy macarena !! \o/

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True