Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet software

Pagina: 1
Acties:

• The Chaser
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Gtz,

Ik zoek een software programma waarin je duidelijk kunt instellen wanneer die pc op internet mag.
Ik weet dat dit in veel routers kan, maar mijn familielid heeft zo geen router.

Indien niet anders kan, mag het een betalende applicatie zijn.

Hoewel ik google al even aan het rondzoeken ben kom ik wel wat tegen, maar niet meteen wat ik juist zoek of iets dat te omslachtig is.

Thanks.

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-11 21:07

Dawn

..Sworn to the Dark..

Afhankelijk van de windows versie is een optie tot Parental Controle mogelijk? Deze optie zit zeker in Windows Vista als Windows 7, bij Windows XP weet ik het niet zeker.
Mochten ze gebruik maken van verschillende profielen op de PC, dan kan er gekozen worden om de account te locken op bepaalde tijdstippen van de dag, alsmede programma's.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• The Chaser
Windows XP.
This voor een 15 jarige. Die na een bepaald uur niet meer op het internet mag.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als het met software op zijn PC (even vanuitgaand dat er meer dan 1 PC in huis is) gezet wordt, dan zal dat er binnen no-time af zijn. Hoewel hij/zij wellicht er geen kennis van heeft, zullen vrienden dat wel hebben. En als het systeem redelijk dichtgetimmerd wordt, kan er ook weinig meer geinstalleerd worden.

Een nieuwe router die die optie wel heeft, is waarschijnlijk net zo duur als software. Ik zou het dus zeker niet in software zoeken.

Ey!! Macarena \o/

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
RaZ schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:54:
Als het met software op zijn PC (even vanuitgaand dat er meer dan 1 PC in huis is) gezet wordt, dan zal dat er binnen no-time af zijn. Hoewel hij/zij wellicht er geen kennis van heeft, zullen vrienden dat wel hebben. En als het systeem redelijk dichtgetimmerd wordt, kan er ook weinig meer geinstalleerd worden.

Een nieuwe router die die optie wel heeft, is waarschijnlijk net zo duur als software. Ik zou het dus zeker niet in software zoeken.
De desbetreffende gebruiker gebruikers rechten geven en de adminrechten ontnemen? Dan valt er ook weinig te deinstalleren. Met parental control kan je instellen hoelang iemand online mag zijn.

• The Chaser
Het is een meisje.
Uiteraard zal dat later en op zekere leeftijd er wel af gaan. Door haar of vrienden.
Het is ook niet de bedoeling dat er dingen gemonitord worden of dat er middeleeuwse praktijken zullen gebeuren.

De ouders willen dat er na * uur op schooldagen niet meer op internet gezeten word. Kwestie om de schoolprestaties niet in gedrang te brengen. Want als ik naar mezelf kijk op die leeftijd. MSN/facebook tijdens huiswerk is erg verleidelijk.

Dus iets simpel :).

Verwijderd

Het lijkt me dat er op een of andere manier van een modem gebruik gemaakt moet worden. Zo'n modem heeft stroom nodig, dus zet er een tijdklok op en je hebt gegarandeerd geen toegang meer tot internet als de tijdklok de boel stopt.

Alternatief is toch echt een router met Parental Control aanschaffen. Een TP-Link met DD-WRT firmware kan dat prima en kost msischien 50 euro.
Je kan ook OpenDNS gebruiken als DNS service. Daar zit ook een mogelijkheid in om parental control in te stellen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

vali schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:01:
[...]

De desbetreffende gebruiker gebruikers rechten geven en de adminrechten ontnemen? Dan valt er ook weinig te deinstalleren. Met parental control kan je instellen hoelang iemand online mag zijn.
De vraag is of dat werkbaar is. Een update van flash, een update van de browser, een update van... Noem maar op... Niet altijd even handig. Als ze straks voor elk wissewasje d'r ouders moet roepen, worden ze dat ook snel zat.
The Chaser schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:06:
Het is een meisje.
Uiteraard zal dat later en op zekere leeftijd er wel af gaan. Door haar of vrienden.
Het is ook niet de bedoeling dat er dingen gemonitord worden of dat er middeleeuwse praktijken zullen gebeuren.

De ouders willen dat er na * uur op schooldagen niet meer op internet gezeten word. Kwestie om de schoolprestaties niet in gedrang te brengen. Want als ik naar mezelf kijk op die leeftijd. MSN/facebook tijdens huiswerk is erg verleidelijk.

Dus iets simpel :).
Ik zou dat toch zoeken in een nieuwe router. MAC filtering er op, en daar de scheduler instellen. Dan heb je ook geen last dat ze zelf niets kan installeren en alles aan d'r ouders moet vragen.

Er is zoveel software wat zelf checked voor updates, en dan heb je gewoon rechten nodig die die updates kunnen installeren. Software kopen voor 4 tientjes, of een router van 4 tientjes. Dan zou ik persoonlijk voor een andere router gaan, puur vanwege het gemak om het in te stellen al.

Ey!! Macarena \o/

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
scheduled task die een statisch ip configed zonder gateway op bepaalde tijden?
en binnen tijden wel een gateway heeft?

Zou ook met de DNS kunnen bijvoorbeeld
maar parental controls is wel zo makkelijk.
Pagina: 1