Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met Videokaart VGA poort bios

Pagina: 1
Acties:

• forsterra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-06 00:42
Hallo iedereen,

Vandaag wou ik en mijn vader proberen om onze oude computer aan de stereo te installeren. We hebben alles verbonden(koptelefoon stekker voor aux enz) maar we hebben een probleem ondervonden. We kunnen namelijk niet verder komen bij het bios. Wat er gebeurt gaat als volgt:

We starten de computer op en hebben de beeldscherm-adapter aan de VGA poort aangesloten. Het systeem start normaal op en het Dell logo verschijnt. Na dit logo zou normaal gesproken het systeem starten(in dit geval windows Vista). Wat er gebeurt is dat we een foutmelding krijgen(zwart wit) over de videokaart adapter. Er staat dat we onze oude ingang moeten aansluiten en dat deze fout niet meer wordt weergeven. Het probleem is nu dat we niet zo'n speciaal stekkertje hebben om de VGA adapter aan de videokaartingang aan te sluiten(witte connector). Kunnen we de computer wijs maken dat we nu de VGA poort gebruiken, want we kunnen we via deze poort beeld ontvangen op het beeldscherm.

Ik hoop dat het zo duidelijk is wat het probleem is. De PC is:

Dell Inspirion 513 AMD dualcore

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
En wat bedoel je precies met beeldschermadapter? Kun je er niet direct een VGA monitor aanhangen?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik vermoed dat je met vga-adapter een dvi naar vga adapter bedoeld en het kan goed zijn dat dit de 1ste videouitgang van de pc is. Je zal dan toch zo'n verloopje van dvi naar vga moeten halen wil je het werkende krijgen want zomaar de pc foppen dat ie de vga uitgang moet gebruiken gaat helaas niet.

Als voorbeeld zal je dit http://www.conrad.nl/ce/n...9C5E6D82C6C3875.ASTPCCP17 nodig hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Roel1966 op 18-08-2012 17:35 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Start eens op in veilige mode.(geloof f8 indrukken tijdens boot)
Indien dit lukt, verwijder drivers en herinstalleer de drivers.