Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding(en) kapot, mobo schuld, of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:58
Allrighty,

Eergisteren ofzo werkte m'n pc nog, wil hem net aanzetten.. niets. Lampje op m'n mobo brandde niet --> voeding kapot.

Snel een nieuw gehaald, meteen 600W ipv de 450W die ik had, en het werkte weer.

10 minuten speel plezier, 'klak' --> PC wederom uit.

Lampje op het mobo uit, wederom niets meer daar.

Ik hoop dat bij de 2e voeding gewoon de zekering ofzo kapot is, en niet het hele apparaat... maarja hoe test je dat :? Ik was niet van plan een nieuwe voeding open te maken om te kijken of de zekering kapot is.

Anyhow, hamvraag ... wat verkloot nu mijn voeding(en) ? Ben niet van plan om alle hardware te gaan uitsluiten, dat kost me enkele voedingen :+

Iemand pro tips?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Natuurlijk is het niet verstandig dat je een nieuwe voeding zelf gaat open maken want dan ben je meteen je garantie kwijt dus begin daar al niet aan. Ander punt is dat je totaal niets van systeemspecificaties erbij schrijft dus hoe willen wij weten waaraan het kan liggen.

Ik raad je aan om ook eerst eens Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen want daar staat genoeg tips in wat je zoal kan testen. Mocht je daarna nog steeds niet eruit komen dan kan je alsnog weer vragen stellen maar wel met erbij geschreven wat je zelf al gedaan hebt.

• De_Bastaard
Ah ja .. had ik als bekende GoTter natuurlijk moeten doen :+

E6600;
P5B Mobo;
450W Recom voeding (voorheen een BeQuiet
Sapphire 5770 Vapor-X;

1x s-ata hdd
2 dvd branders

Zelf al gedaan:

- Alles losgekoppeld, nog altijd geen lampje dat brand op het mobo;
- Nieuwe PSU --> werkte even maar toen ook weer dood (wel met alle hardware er nog in);

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
misschien ergens kortsluiting ofzo? dat de voeding zichzelft uitzet en eigenlijk niet kapot is.

haal hem eens een uurtje van de stroom en probeer dan weer. Misschien is de oude voeding ook niet kapot, is die al weg? anders kan je hem even hotwiren met een paperclip om te zien of ie start.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Roel1966
  • Niet online
Recom is nou niet dat je zegt een klasse A voeding om eerlijk te zijn dus het kan best zijn dat je voeding de boel gesloopt heeft. Maar het blijft vreemd dat ie het bij de nieuwe voeding wel 10 min deed en daarna weer ermee gestopt is.

Kan natuurlijk pure pech zijn en dat die nieuwe voeding kapot is maar het kan ook zoals Haarbal schrijft dat er toch bij inbouw misschien ergens een sluiting is ontstaan. Beste is denk ik alles uitbouwen en zo minimaal mogelijk proberen op te starten.

Als ie opstart zou ik ook eens je temps in de gaten houden of niks te warm loopt en zo op die manier helaas testen totdat je het kapotte onderdeel te pakken hebt.

• De_Bastaard
Ik heb de recom vandaag gekocht, daarvoor had ik al 4 jaar die BeQuiet erin..

• De_Bastaard
Hmmm ...

Na 2 uur gewacht te hebben, ging het ledje op het mobo weer aan nadat ik de PSU inschakelde.

Meteen in de BIOS gaan monitoren of de temp niet skyhigh ging, maar die zat nog in de 40 graden. Het laatst wat ik zag was dat de CPU zo'n 48 graden was, waarna hij opnieuw uitviel.

Nu heb ik een tijd niet meer ge-oc'ed, maar 48 graden is voor zover ik weet niet bijster heet. Mijn AMD's werden vroeger 70 graden en deden het nog fatsoenlijk.

Kan 't zijn dat het mobo gewoon ergens defect is :? (en ja, heb hem al naar cmos defaults reset..)

• Roel1966
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:03:
Hmmm ...

Na 2 uur gewacht te hebben, ging het ledje op het mobo weer aan nadat ik de PSU inschakelde.

Meteen in de BIOS gaan monitoren of de temp niet skyhigh ging, maar die zat nog in de 40 graden. Het laatst wat ik zag was dat de CPU zo'n 48 graden was, waarna hij opnieuw uitviel.

Nu heb ik een tijd niet meer ge-oc'ed, maar 48 graden is voor zover ik weet niet bijster heet. Mijn AMD's werden vroeger 70 graden en deden het nog fatsoenlijk.

Kan 't zijn dat het mobo gewoon ergens defect is :? (en ja, heb hem al naar cmos defaults reset..)
Toch heb ik het vermoeden dat die Recom voeding het gewoon niet trekt want 450 watt is veelal het maxmimale wat die voeding leverd. In de praktijk en wat ie constant leverd kan veel lager liggen en dit kan wel jou probleem nu verklaren dat ie telkens ermee stopt.

Moederboard defect lijkt me sterk omdat ie na een tijdje wel weer op start dus ik zou toch als ik jou was die voeding terugbrengen en een A merk pakken. Je kan dan b.v. de CX serie van Corsair nemen die niet te duur zijn en toch heel aardige voedingen zijn en dan b.v. rond de 500 watt.
Pagina: 1