Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backlight? laptop kapot

Pagina: 1
Acties:

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 20:31
Heren,

Ik weet niet of ik het hier in het juist gedeelte plaats, maar ik zal even mijn verhaal doen:

Heb gisteren een scheut bier over m'n laptop laten vallen. Op het toetsenbord rond de rechterhelft (jkloi toetsen etc.)
Het gaat om een Elitebook 8530w, net 3 jaar oud.

Gelijk de laptop uit gedaan, los geschroeft en vooral aan de onderkant van de laptop waar het ram zit was het erg vochtig. Dus ik heb het ram verwijderd, alles schoon geblazen met de compressor (wel zacht natuurlijk) en daarna nog met de fohn. Laptop startte toen weer prima op, tot aan het inlogscherm (niet verder geprobeerd).

Toen heb ik de laptop een nachtje laten rusten, met alles nog open, om hem vanochtend weer in elkaar te zetten. Helaas geeft het scherm 1 seconde licht, gaat dan uit en de laptop start wel fatsoenlijk op. Het is heel erg donker, met een lamp op het scherm kun je net wat zien. Heb wel gewoon beeld op een extern scherm.

Heeft iemand van jullie enig idee wat ik nu het beste kan doen?
Ik dacht zelf gewoon naar de connectoren gaan kijken welke naar het scherm toe gaan, misschien is er nog één vochtig of valt daar wat anders te zien. Ik heb echter geen flauw idee waar ik moet beginnen en waar ik dat kan vinden.

Mvg,
Niek

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik zou zowieso de laptop de kans geven om volledig te drogen + een dag extra voor de zekerheid.
Helaas heb je hem al meermaals aangezet met mogelijk natte componenten, gezien de gang van zaken die je beschrijft heb ik het vermoeden dat er ergens kortsluiting is geweest (eerst deed hij het wel ==>kortsluiting==>daarna niet meer)
Helaas heb ik verder geen praktische info voor je.
In ieder geval veel succes ermee en volgende keer oppassen met je biertje ;)

• Niekjuh
Ik zal hem verder wel niet meer gebruiken dan.
Misschien volledig openschroeven en in de rijst leggen?

Wel erg jammer dat m'n garantie/service (waarbij alles zo vervangen werd) net een maandje is verlopen :(

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:13
Bier over je laptop is geen garantie...

• Niekjuh
Laptop heb ik destijds via de Universiteit Twente aangeschaf, daar heb je 3 jaar lang één of andere service.
Ook bier/koffie/water schade werd ook gedekt.

Verwijderd

Zit het pinnetje dat ingedrukt wordt als je het scherm dichtklapt niet vast zodat de laptop denkt dat het scherm in standby moet gaan? Klinkt echt dom maar ik heb zo eens 2 uur gesukkeld met een laptop, ik kon toen ook een heel klein beetje zien op het scherm met een lamp erbij. Met een stilo ofzoiets weer losgemaakt en het probleem was verholpen :)

• Niekjuh
Nee dat denk ik niet, als ik het scherm dicht klap en daarna weer open zie je hem ook weer 1 seconde aangaan, daarna valt het backlight weer weg :(

• Niekjuh
Topic kan dicht, extra nachtje drogen en hij doet het weer.
Pagina: 1