Toon posts:

Klaar met zoeken! Ben nu op zoek naar jullie mening. Game-PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal.

De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest om uit te zoeken hoe mijn nieuwe pc eruit komt te zien.
Ik ben nu zover dat IK denk dat hij goed is... alleen vroeg me af wat jullie ervan denken.
Als ik iets moet veranderen dan graag ook uitleggen waarom. Heb er niet heel veel verstand van.
Ik ga niet overclocken en wil rond de 1000 euro uitgeven aan de pc.

Dit is mijn opstelling:
Monitor - Ilyama prolite E2473 HDS
Behuizing - Cooler Master CM 690 II Advanced
Moederbord - ASRock Z77 Extreme4
Processor - Intel Core I5-3570K
Geheugen - Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile 2x4gb
Videokaart - Sapphire HD 7850 OC
SSD - Samsung MZ-7PC128B/WW
HD - 2TB Seagate Barracuda ST2000DM001
DVDR - LG GH24NS90
Koeler - Scythe Mugen 3 Rev. B
Voeding - Corsair Enthusiast TX650M

Alvast heel erg bedankt!!!

Groetjes Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als je niet gaat overklokken zou ik geen z77 mobo nemen maar iets goedkopers (h67/h61)
Daarnaast zijn de K processoren van intel specifiek bedoelt om over te klokken, dus ik zou dan ipv de 3570K de 3450 of 3550 kopen.
Ik weet niet welke ssd je nu hebt maar ik zou een samsung 830 of een crucial m4 kopen (betrouwbaar, goedkoop, snel en duurzaam).

Daarnaast zou ik niemand seagate hdd's aanraden, maar een goed alternatief (in die prijsklasse) is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik nog geen desktop en probeerde ik op een laptop te gamen. Raad ik niemand aan!
Alles zal dus nieuw moeten worden gekocht. Als ik met je tips de prijs kan drukken zal ik dat zeker doen.

In de toekomst zal ik misschien gaan overclocken. Moet er eerst meer over lezen en denk dat het met deze opstelling nog niet nodig is voor spelletjes als Diablo 3 en World of Warcraft.

In ieder geval super bedankt voor de snelle reactie!! hier kan ik iets mee!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:15

Koenvh

Hier tekenen: ______

Er is niks mis met Seagate HDD's, gewoon nemen dus.
Koeler kun je weglaten als je niet gaat overclocken, zal wel iets meer geluid geven maar valt erg mee.
Voeding is aan de hoge kant

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een te grote voeding is toch niet erg?
Daar kan ik toch niks mee kapot maken?
Verder denk ik dat ik de meeste onderdelen laat zitten voor het overclocken in de toekomst.

@ LE JAY mijn SSD komt al uit de 830 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat je best goed zit qua prijs en mogelijkheden maar persoonlijk zou ik dan niet voor Asrock en voor Seagate kiezen. Evenzogoed wanneer je binnen een bepaald budget moet uitkomen is het zeker geen verkeerde keuze en ook goed dat je een betrouwbare voeding pakt.

Qua koeling ben ikhet niet eens met Koenvh en doe je er goed aan niet de stockkoeler te gebruiken want die dingen maken veel lawaai en koelen niet optimaal. Vooral wanneer je een K serie cpu pakt dan clocked die al automatisch hoger en is het zonde als de cpukoeler een bottleneck zou vormen.

Als je trouwens een redelijk betaalbaar alternatief voor die Seagate zoekt raad ik je de Western Digital RED 2TB aan. Maar evenzogoed zijn de hedendaagste Seagate harddisks ook echt niet verkeerd en was dit alleen in vroegere tijden zo.

Vroeger noemden we de Seagate's ook wel de shitgate harddisks vanwege de vele uitval en naderhand hadje nog een serie die minder was. Evenzogoed kan je ook net zo goed pech hebben met een WD dus in die zin gewoon kijken wat het budget toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een van deze twee mobo's nemen sowieso goedkoper en misschien beter componenten, neem een none K versie van de CPU zoals eerder vermeld als je niet overklokt. En een goed ~400 Watter voeding 650W is overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Koenvh schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 14:09:
Er is niks mis met Seagate HDD's, gewoon nemen dus.
2 keer achter elkaar een slechte HDD (uit Thailand nog wel) hebben mijn vertrouwen in Seagate teniet gedaan.

Een dergelijke set-up past ook in een klein kastje als een silverstone sugo5/6 i.c.m. een mini-itx moederbord.
Hierdoor ben je waarschijnlijk goedkoper uit en heb je een pc ter grote van een schoendoos.

[ Voor 27% gewijzigd door eL_Jay op 18-08-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:28
eL_Jay schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:49:
[...]

2 keer achter elkaar een slechte HDD (uit Thailand nog wel) hebben mijn vertrouwen in Seagate teniet gedaan.

Een dergelijke set-up past ook in een klein kastje als een silverstone sugo5/6 i.c.m. een mini-itx moederbord.
Hierdoor ben je waarschijnlijk goedkoper uit en heb je een pc ter grote van een schoendoos.
Een schoenendoos waar die 7850 lekker warm in gaat worden en je 0 upgrade mogelijkheden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Awsom schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:54:
[...]

Een schoenendoos waar die 7850 lekker warm in gaat worden en je 0 upgrade mogelijkheden hebt.
TS gaat niet overklokken en met een relatief koele midrange GPU+ degelijke CPU koeler zijn temperaturen geen probleem ;)
Voor de zekerheid kan je een reference GPU nemen die het gebrek aan airflow compenseert door de warme lucht de kast uit te blazen.

Wat upgraden heb je een punt, doordat je maar 1 PCIe slot hebt en maar vier rambankjes zijn de mogelijkheden beperkter. Een non OC systeem is imo toch minder op upgraden gericht.
Als TS dual GPU, een leuke audio-kaart of dikke raid wil gaan draaien moet je inderdaad groter gaan, maar het gewenste systeem levert geen problemen op. (wel een 450 watt variant nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Komt er dus een beetje op neer dat mijn build goed is?
Sommige onderdelen zijn wat te sterk als ik niet ga overclocken. Heb een beetje rond gekeken en in de toekomst zal ik dat zeker wel gaan doen!

Tijd om te gaan bestellen! waar kan dat het goedkoopste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat kan de pricewatch voor je uitzoeken. Heb je ook al gekeken wat 2x8GB werkgeheugen kost? Is imho ook het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Gleighton schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:03:
Dat kan de pricewatch voor je uitzoeken. Heb je ook al gekeken wat 2x8GB werkgeheugen kost? Is imho ook het overwegen waard.
Komop, 8gb is op zich al overkill, maar wel gericht op de toekomst. 16gb is gewoon 40 euro weggooien.
Je systeem ziet er goed uit, maar zoals hier boven al eens werd aangeraden moet je die ssd vervangen door een van bovengenoemde exemplaren.
De voeding is gewoon overdreven groot, zelfs als je er later nog een kaart gaat bijsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 16:46

amas

Law of Nature: Chaos

Ik snap niet waarom heel veel mensen die hier advies zoeken in het DAA de Illyama in hun lijstje hebben. De pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart is een veel betere keus. Ik snap dat TN-panelen een iets lagere responstijd hebben dan IPS (in de specificaties althans). Maar imo ga je veel mee plezier hebben van een betere kleurweergave en betere kijkhoeken dan die paar milliseconden verschil in de responstijd.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
TheAmassama schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:37:
Ik snap niet waarom heel veel mensen die hier advies zoeken in het DAA de Illyama in hun lijstje hebben. De pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart is een veel betere keus. Ik snap dat TN-panelen een iets lagere responstijd hebben dan IPS (in de specificaties althans). Maar imo ga je veel mee plezier hebben van een betere kleurweergave en betere kijkhoeken dan die paar milliseconden verschil in de responstijd.
Je moet trouwens niet naar de response time kijken, zolang deze minder dan 16 is, is het goed
Wat belangrijker is, is de input lag (die je meestal niet terug vind op de specs van de fabrikant)

en daarin is die dell heel goed :)
http://www.tftcentral.co....l_u2312hm/input_lag_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2312hm/input_lag_1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 19-08-2012 18:03 ]

Pagina: 1