Toon posts:

sendmail.cf file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met sendmail 8.9.3 en mijn sendmail.cf file is versie 8.8.7 schijnt. Hoe kan ik deze sendmail.cf file updaten??

thnx in advance

greetz

JuMPeR

Verwijderd

de feautures bekijken die je gebruikt hebt
invullen in een mc file dan compileren.

Very simple

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ehm een sendmail cf file wijzigen eenvoudigen laat me niet lachen ik denk niet dathet veel uitmaakt je kunt gewoon een optie aanpassen in je f file en dan lekker zeggen dat je een V8.9 hebt

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Uit mijn sendmail.cf:
DZ8.9.3/Debian 8.9.3-21

De regel met DZ moet je dus hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik reageer een beetje laat omdat ik aan het werk(gatver) was. Maar ik zit met een relay probleem en daarvoor moet ik minimaal sendmail.cf file 8.9.3 hebben. Maar ik denk dat als ik de cijfertjes in de huidige sendmail.cf aanpas, dat ik dan met het relay probleem blijf zitten.

Het moet gewoon zo worden, dat interne users extern kunnen mail, externe mailers naar interne users kunnen mailen. Maar het moet dus niet zo zijn, dat externe mailers naar externe geadresseerden kunnen mailen.

Ik hoop nog iets te horen.

Thnx

JuMPeR

Verwijderd

Dan kun je toch gewoon zorgen dat alleen je interne domein mag relayen? Daarvoor hoefde ik niets in sendmail.cf in te stellen - is een apart bestand. Iets van /etc/mail/accessconf ofsow.

Verwijderd

Gewoon doen wat dedicated_bsder zegt

Installeer sendmail 8.93

je gaat naar cf directory van sendmail verschilt per distro.

Daar maak je een nieuwe domein.mc file compileer die en copieer die naar de dir waarschijnlijk /etc/sendmail.cf /etc/mail/sendmail.cf

Sebastiaan

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 29 maart 2001 13:59 schreef wijnolst het volgende:
Dan kun je toch gewoon zorgen dat alleen je interne domein mag relayen? Daarvoor hoefde ik niets in sendmail.cf in te stellen - is een apart bestand. Iets van /etc/mail/accessconf ofsow.
Inderdaad /etc/mail/access...
Voeg hier een regeltje aan toe:
code:
1
xxx.xxx.xxx.xxx        RELAY

vervolgens
code:
1
makemap hash /etc/mail/access < /etc/mail/access

nu nog
code:
1
/etc/rc.d/init.d/sendmail restart

et voila.

Bovenstaande zaken vereisen wel dat je aan sendmail hebt aangegeven dat er een bestand gebruikt moet worden voor het regelen van relaying:

bij mij op regel 216:
code:
1
2
# file containing IP numbers of machines which can use our relay
F{LocalIP} /etc/mail/access

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
FF opgezocht: je kan ook subnetten in hun geheel opgegeven:
212.120.86
bijvoorbeeld.