Ik zoek Videokaart Advies.

Pagina: 1
Acties:

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 20:31

Solid Seal

Drones, 3D printen

Topicstarter
Hallo aleemaal,

Ik heb al zitten kijken in Componenten Aankoopadvies maar kom er niet helemaal uit.

Mijn Systeem:

AMD Phenom(tm) II X4 Proc 3.20 GHz
12 GB RAM
Op een ASUS M4A79XTO EVO

En heb nu een Ati Radeon HD4890

Win7 64-bit Prestatie index (zal vast niet de beste vergelijk methode zijn ) geeft een 7.2 op 3D omgevingen en daarmee ook het laagste cijfer in dat klassement.

Ik speel WoW en BF3 en die kan ik op hoog spelen met wow op +/- 40 fps BF3 weet ik niet (kan ik dat ergens zien ? ) maar is ook op toekomst berust en de upgrade hoeft ook niet echt 100% te zijn.

Maar met al die verschillende Videokaarten heb ik echt geen idee wat nu het beste lijkt en of het uberhaupt nuttig is om te vernieuwen.

mijn budget ligt tussen de 100 en 150 euro in en dus is de kans waarschijnlijk hoog dat ik gewoon ff door moet sparen.

www.dronepilotennederland.nl

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:01
Zelf ben ik een ruime maand geleden van een HD3870 naar een HD7850 gegaan. En dat is in BF3 echt een gigantisch verschil. Alleen ligt die HD7850 ver buiten je budget (200+ euro).

Ik zag net wel op de V&A misschien een mooi kaartje voor je: V&A aangeboden: Sapphire HD6950 2GB Dual Fan Unlocked 6970

Kijk alleen wel of je voeding voldoende is. Iets in de richting van een 500-550W A-merk voeding zou voldoende moeten zijn, met 2x PCIe stroomkabels. En kijk of de kaart in je kast past, want de HD6950 is vrij een lange kaart.

Met Fraps kan je bijvoorbeeld je FPS ingame zien. Bij BF3 wil je eigenlijk wel 50+ FPS hebben, zeker bij de multiplayer.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je een nieuwe kaart wil: bij dat budget kom je uit bij een HD7770 of een HD6870. Wel iets sneller, maar het verschil zou voor mij niet groot genoeg zijn om die aankoop te rechtvaardigen. Als je tweedehands iets snellers kan vinden zoals hierboven gezegd, kan het misschien leuk zijn maar dan moet je wel een goede deal krijgen.

Ik zit zelf met een HD4850, wel een stukje minder krachtig dus maar ik zit met hetzelfde probleem. Rond de 100-150 euro krijg je gewoon niet veel krachtiger spul dan je al hebt, en een HD7870 of GTX660 zou wel een mooie verbetering zijn maar dat is alweer véél duurder. Ik wacht dus nog een jaartje, ofwel op nieuwe kaarten die het verschil groter maken, ofwel op een prijsdaling zodat ik een huidige high-end kaart kan betalen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.