Toon posts:

Openshh op slackware 7.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik loop al de hele avond te klooien met openssh. Ik heb openssl en openssh geinstalleerd. Voor de rest geen problemen. Sshd opgestart. Als ik dan met putty of securecrt inlog krijg ik keurig log in prompt. Vervolgens krijg ik de melding dat het ingetypte password fout is. Ik weet voor 100% zeker dat het password goed. Via telnet kom ik namelijk wel met hetzelfde login en password op die machine.

Ik heb in de FAQ bij openbsd.com gezocht en daar hebben ze het over dit probleem in combinatie met slackware 7. Ik zou dan de library lcrypt of libcrypt mee moeten linken. Ik kan deze library nergens vinden, ook niet op freshmeat. Wie kan mij helpen?

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde gehad. je moet bij het compilen de optie --with-md5-passwords meegeven. de volgende configure regel heb ik gebruikt:

./configure --prefix=/usr/local --sysconfdir=/etc/ssh \
--with-ssl-dir=/usr/local/ssl --with-md5-passwords

Verwijderd

Of je installeert gewoon even het bijgeleverde PAM config bestandje in /etc/pam.d (of /etc/pam.conf aanpassen, afhankelijk van de versie van PAM die je gebruikt)

Dit is geloof ik wel zo'n beetje de meest voorkomende fout die er maar is, als mensen (open)SSH installeren en ook nog eens PAM op hun systeem hebben staan

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik nou helemaal geen PAM op mijn systeem hebben staan Nelske.

Verwijderd

Okee dan heb ik niks gezegd :) (zeker weten trouwnes?;)).

Anders zou ik geen reden zien waarom ie het niet zou doen (ook zonder md5-passwords)

Verwijderd

hehe, ik had al bijna gezegd: caps? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net nog even gecontroleerd, maar ik heb toch echt geen PAM. Ik ben nu de optie die Hans noemde aan het uitproberen. Ik heb het zelf meer gezocht in de richting van die lcrypt library zoals al in mijn originele post stond. Kan iemand uitleggen wat die --with-md5-passwords optie precies doet?

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 00:37 schreef EdgiX het volgende:
hehe, ik had al bijna gezegd: caps? :)
:? Ik nie snappuh, maar zal wel aan mij liggen.

• Hans
  • Niet online
geloof me nou maar. Rammen met de geit. Slackware gebruikt geen PAM maar shadow passwords met MD5 hashing. Dat is gewoon de oplossing.

Als je zelf even in de documentatie had gekeken had je het ook kunnen vinden maar vooruit ik ben in een sociale bui:

--with-md5-passwords will enable the use of MD5 passwords. Enable this
if your operating system uses MD5 passwords without using PAM.

Verwijderd

Topicstarter
De --with-md5-passwords optie helpt dus ook niet. Wordt er een beetje gek van.

En nee het is geen caps :)

• Hans
  • Niet online
Probeer eens helemaal opnieuw.

make clean
rm config.cache
./configure --blablabla
make

checken of oude daemon nog draait (ps -ax|grep sshd)
zo ja, killen.

make install

nieuwe daemon aanzwengelen

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 00:39 schreef nelske het volgende:

[..]

:? Ik nie snappuh, maar zal wel aan mij liggen.
als ik lees mijn password doet het niet is meestal de 1e reactie: CAPSLOCK! :) (veel gemaakte fout)

Verwijderd

Topicstarter
Hans, na eerst een make clean, enz.. te hebben gedaan zoals jij beschreef werkt het!! Bedankt voor de tip. Ik was de make clean zelf de eerste keer vergeten. Ik had de INSTALL file al doorgelezen, maar ik wist niet zeker of slackware MD5 passwords gebruikte.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 00:52 schreef EdgiX het volgende:

[..]

als ik lees mijn password doet het niet is meestal de 1e reactie: CAPSLOCK! :) (veel gemaakte fout)
|:( /me is er niet echt bij vandaag geloof ik

• Hans
  • Niet online
Heb zelf toevallig deze week ook wat servers van OpenSSH voorzien, en had even zelfde probleem. Ik was gelukkig zo snugger geweest om tijdelijk de telnet poort open te zetten voor het geval er wat verkeerd ging (wat dus gebeurde, en ja, ik heb geleerd van eerder gemaakte fouten uit het verleden waar ik remote "wel ff" sshd zou upgraden maar wat uiteindelijk afliep in een niet bereikbare server :o)
Voorheen draaide we op SSH-2.0.13 non-commercial, maar die is al vrij oud.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nog het geluk dat mijn server een kamer hiernaast staat. :)

Maar nu kan ik tenminste gerust slapen :Z

• Firefox
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Tegenwoordig zit OpenSSL en OpenSSH in de Current branch verwerkt van Slackware.

Afgelopen weekeinde de hele Current gedowned en een installatie CD van gemaakt. Installeerde heerlijk. Default al met 2.2.18 (al blijkt nu 2.2.19 ook al uit te zijn - zucht, kan'k alsnog gaan compileren)

maakt het leven een stuk makkelijker, vooral bij SSH-achtige tools. Ik ben niet bang om te compilen, maar so zittet toch lekkerder.

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
ziehier de oplossing voor als je ssh gaat compilen:

LIBS=-lcrypt ./configure

tadaaa! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, Access heb je wel eens naar de startdatum van mijn topic gekeken????

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
WTF! Nu je het zegt! Maar bij mij kwam ie in de net nieuw geposte topics lijst te staan. Zal wel weer een 'foutje' op tweakers zijn :D
Pagina: 1