Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microsoft Skydrive zet zelf foto's openbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 10:49
Sinds een paar dagen ben ik er achter gekomen dat er zomaar enkele foto's van mij op mijn Skydrive profiel staan. Nu vind ik dit op zich niet zo'n probleem, maar wel omdat ik niet weet hoe deze er op zijn gekomen. Zelf heb ik Skydrive nog nooit gebruikt, laat staan dat ik er foto's op heb gezet. Ook weet ik zeker dat ik deze foto's nooit heb gedeeld op wat voor manier dan ook. Daarnaast zijn de foto's ruim 6 jaar oud en zover ik weet bestond Skydrive toen nog geen eens. Mijn vraag: heeft iemand enig idee hoe dit kan? Als je het zelfde hebt mag je het desnoods ook melden.

Even een korte uitleg hoe je dit kunt checken:

Klik met je rechtermuisknop in Windows Live Messenger op je profiel foto en vervolgens op "Online bestanden weergeven". Dit kun je ook doen bij je contactpersonen, alleen kies je dan voor "Foto's weergeven".

Ben zeer benieuwd naar de reacties.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb geen MSN, maar als ik online naar mijn profiel ga heb ik maar een foto. Mijn profielfoto, al mijn andere foto's (een paar duizend) zie ik niet.

O, je schrijft dat je het nog nooit hebt gebruikt. Misschien heb je ze op een andere manier geupload in het pre-skydrive tijdperk. Als profielfoto voor MSN bijvoorbeeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 18-08-2012 09:31 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Blueflame_Core
Marzman schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:27:
Ik heb geen MSN, maar als ik online naar mijn profiel ga heb ik maar een foto. Mijn profielfoto, al mijn andere foto's (een paar duizend) zie ik niet.

O, je schrijft dat je het nog nooit hebt gebruikt. Misschien heb je ze op een andere manier geupload in het pre-skydrive tijdperk. Als profielfoto voor MSN bijvoorbeeld.
Nee, hoogstwaarschijnlijk zit je nu op je gewone Windows Live Profiel (begint met: https://profile.live.com/). Hier zat ik dus eerst ook op maar daar staat verder niets interessants. Je moet echt op je Skydrive zitten (begint met: https://skydrive.live.com/). Het was in eerste instantie ook een hele tour om uit te zoeken hoe je hier op moest komen.

En nee deze foto's heb ik nooit gebruikt als profielfoto.

[ Voor 3% gewijzigd door Blueflame_Core op 18-08-2012 09:34 ]

Verwijderd

Kan het zijn dat je die foto's ooit is via de mail hebt verstuurd of hebt ontvangen?
Ik heb onlangs nog foto's binnengekregen en verstuurd (niet toegevoegd als bijlage, maar echt als foto zegmaar), en die kon ik openen via Skydrive, i.i.g. via de webbrowsers via Skydrive kon ik zie zien.. Beetje vreemd

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 10:26:
Kan het zijn dat je die foto's ooit is via de mail hebt verstuurd of hebt ontvangen?
Ik heb onlangs nog foto's binnengekregen en verstuurd (niet toegevoegd als bijlage, maar echt als foto zegmaar), en die kon ik openen via Skydrive, i.i.g. via de webbrowsers via Skydrive kon ik zie zien.. Beetje vreemd
Een paar zou misschien kunnen, maar zeker niet allemaal. Dan nog is het meer dan 6 jaar geleden dus zou erg fraai zijn als die dan zomaar in Skydrive terecht komen. Het zijn ook echt complete mappen. Het blijft een bizar en eng verhaal en ik hoop dat we hier de komende uren/dagen antwoord op krijgen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:36
Foto's die je hebt gedeeld met je vrienden in het tijdperk van de MSN/Live profielen zijn volgens mij ook naar Skydrive doorgezet. Deze foto's/mappen zijn allemaal zichtbaar voor iedereen (of je vrienden).
Weet je zeker dat je niet 6 jaar geleden een paar foto's online hebt gezet op je (prive)MSN/Live profiel?

*Edit* Net gecheckt bij de Skydrive van mijn vriendin (die gebruikt dat ding ook niet) en daar zijn de foto's ook overgezet naar Skydrive van haar live profiel en die foto's zijn ook openbaar voor iedereen of alleen haar vrienden afhankelijk van hoe de instellingen op het live profiel was.

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 18-08-2012 12:10 ]

• Blueflame_Core
Zover ik weet heb ik nooit foto's, en al helemaal deze niet, op mijn Live profiel gezet. Maar goed het is alweer 6 jaar geleden natuurlijk, dus misschien vergis ik me wel. Toch blijf ik het een gekke verschijning vinden. Hopelijk komen er nog wat reacties binnen die hetzelfde hebben als ik.
Pagina: 1