Toon posts:

PC start wel op maar geeft geen beeld ..2:?:?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc met Chaintech 6BTA2 mobo en 233 Mhz, 64 MB, start wel op, piept 1x maar geeft geen beeld.
Videokaart vervangen maar heeft geen resultaat.
monitor is ok
geheugen is ok
videokaart AGP is ok
proc is ok
bios gereset
videokaart zit er goed in
pci video getest, werkt ook niet

Verwijderd

Al geprobeert om de pc in veilige modus op te starten ? Wanneer dit wel lukt even in apparaatbeheer checken of er conflicten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De pc geeft geen beeld dus ook geen veilige modus

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
mobo stuk:?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 11:39
probeer een andere monitor

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

umm.. kabeltje is ok? zit goed vast? je zegt videokaart is ok. In ander comp geprobeert?

Probeer het eens met een meest basic opstelling. geheugen, video en processor. Ik heb dit een keer bij iemand gehad en toen had een schroefje zn modem doorgebrand (was los komen te zitten). Gewoon proberen met alleen de basis en er dan steeds apperatuur bijdoen. Als het misgaat weet je waar het aan ligt.
Als het met de 'basic opstelling' nog niet wil, moet je echt even al die onderdelen apart in een andere computer testen. (dat is processor, video en geheugen). Lukt het dan nog niet, is je mobo of je voeding aan stront.
Als je echt fanatiek bent ga je je mobo in een andere computer proberen, maar ik zou dan gewoon ff terug naar de winkel gaan.. 'Hij doet t nieeeet, help!!' En je krijgt n nieuwe :)

succes!

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
andere monitor getest...werkt ook niet, ook eerst basic geprobeert op 66 en 100 MHz.
Alle onderdelen werken wel op 'n ABIT BH6 mobo maar niet op twee Chaintech borden.

• Raptor34
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

Dit probleem heb ik al bij na een jaar met een abit BE6 II.
Bij een koude opstart gebeurd er niets alleen de voedings koeler draaid.
Dan gooi ik de stroom er af en dan de stroom er weer op en nu start hij wel goed op.
Soms gaat het ook wel 1 of 2 dagen goed maar over het algemeen start hij niet door.
Ik weet ook niet waar het probleem ligt.
maar ik weet nu niet anders meer dat ik elke keer de stroom er af moet gooien.

In verband met de gemanipuleerde lever worst

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Je kan proberen je BIOS te resetten doormiddel van het jumpertje op je moederbord.
Je kan ook een paar seconden het batterijtje op je moederbord loskoppelen.
Misschien dat dit helpt?

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ik kreeg ook een keer geen beeld, toen zat mijn cpu los :)

maar hmmm video en monitor allebij omgeruild
tja dan moet het denk ik zijn de BIOS
maar is de pc totaal new (of van oud spul) in elkaar gezet... trek er dan ff weer alles uit en sluit alleen monitor en je kaart op aan en start het op (wel de voeding op je mobo aan sluiten, en je weet het ZWART in het midden :) )

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

• SilentStorm
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

andere monitor getest...werkt ook niet, ook eerst basic geprobeert op 66 en 100 MHz.
Alle onderdelen werken wel op 'n ABIT BH6 mobo maar niet op twee Chaintech borden.
dus bordje kaput? heb je nog garantie? dan gewoon terugbrengen...

Localhost is where the heart is

Pagina: 1