DNS instellingen mail

Pagina: 1
Acties:

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-12 18:34

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Nu hopen dat het topic goed staat, ben niet helemaal zeker waar maar dit leek me de beste plek..

Beste lezer.
Laat ik eerst even duidelijk maken: Ik ben niet geweldig met dit soort dingen, maar toch zou het moeten lukken.

Inleiding:
Ik heb een domeinnaam gekocht bij TransIP (Voor het gemak even domein.nl), en een hosting lopen bij 000webhost (Nee, is niet tweaker waardig maar het is gratis en ik verdien niks met m'n site dus geef er ook niet te veel aan uit. :+), nagenoeg alles werkt naar behoren, of op zijn minst, zoals ik wil.. Behalve de mail. Ik wil mijn mail kunnen ontvangen op koen@domein.nl, ik heb de nameservers van 000webhost al ingesteld, dat werkt goed, het enige is dat die bovenop mijn domein bij 000webhost (subdomein) draait, dus via ftp log ik ook altijd in via ftp.xxxxx.subdomein.nl. De gewone website is wel bereikbaar via domein.nl. maar elke keer dat ik een email naar koen@domein.nl probeer te sturen ontvang ik op het verzendende adres een foutmelding. Ik ontvang wel mail als ik het stuur naar koen@xxxxx.subdomein.nl... Vandaar mijn gedachte dat de DNS instellingen wel 'ns verkeerd konden zijn.

Probleem:
Domein.nl is wel bereikbaar, mailen naar koen@xxxxx.subdomein.nl werkt wel maar mailen naar koen@domein.nl niet

Ik heb zelf al wat geprobeerd:
http://www.petri.co.il/co...ng_smtp_email_traffic.htm
en meer die nagenoeg dezelfde instructies geven..

De huidige configuratie:
(@ = domein zelf)

Naam: 000webhost.com TTL: 1 Min Type: MX Waarde: 10 mx.000webhost.com.
Naam: @ TTL: 1 Min Type: MX Waarde: 20 mx.000webhost.com.
Naam: mx.000webhost.com TTL: 1 Min Tyoe: A Waarde: 72.5.54.21

Voor de rest zijn het de dingen van www e.d.

Kan iemand mij helpen hierin?
IMAP: mx.000webhost.com

Ik heb bij voorbaat mijn domeinnaam e.d. eruit gefilterd,

🠕 This side up

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 21:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

zoals je de DNS nu hebt staan voor mail gerelateerde dingen, staat het alsof alles bij je webhost.com aankomt.
Heb je zelf je mail servert? Dan moet je een host (A) record aanmaken met bijv. mail.domein.nl voor die servert,
en daarna een mx record gerelateerd aam het nieuwe A record met een hoger prio:
MX = 5 mail.domein.nl
MX = 10 webhost.com
MX = 20 webhost.com

Nu heb je kans dat er mail in queue staat op webhost.com voor je.

[ Voor 7% gewijzigd door Kabouterplop01 op 19-08-2012 13:19 . Reden: oei slordig foutje ]

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Kabouterplop01 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:59:
zoals je de DNS nu hebt staan voor mail gerelateerde dingen, staat het alsof alles bij je webhost.com aankomt.
Heb je zelf je mail servert? Dan moet je een host (A) record aanmaken met bijv. mail.domein.nl voor die servert, met een hoger prio:
MX = 5 mail.domein.nl
MX = 10 webhost.com
MX = 20 webhost.com

Nu heb je kans dat er mail in queue staat op webhost.com voor je.
Nee, ik heb geen eigen mailserver, het was de bedoeling dat het bij 000webhost aankwam.
Het is gelukt trouwens :)

Hoe:
Niet zo dom zijn om de standaard DNS instellingen te wijzigen maar die van het domein zelf... Alles werkt nu naar behoren, RoundCube werkt goed, doorsturen naar m'n Gmail werkt goed, meer vraag ik niet. Heel erg bedankt nog!

🠕 This side up

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je 't toch doorstuurt naar GMail, kun je dan niet beter Google Apps for Domains (of iets dergelijks geloof ik, weetikhet :+) instellen voor je domein.nl? En dan dus in TransIP's instellingen de SMTP-servers van Google als MX instellen?

Of is het de bedoeling dat ze zowel @ webhost.com komen (gezien je RoundCube) als GMail?

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
Osiris schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:12:
Als je 't toch doorstuurt naar GMail, kun je dan niet beter Google Apps for Domains (of iets dergelijks geloof ik, weetikhet :+) instellen voor je domein.nl? En dan dus in TransIP's instellingen de SMTP-servers van Google als MX instellen?

Of is het de bedoeling dat ze zowel @ webhost.com komen (gezien je RoundCube) als GMail?
Ja, klopt, ik wil erbij kunnen bij Roundcube, maar aangezien ik heel weinig mail verwacht (site met ca 3 unieke bezoekers per week waarvan ik er 1 ben, ja, ik volg je nogsteeds zonder dat je een opt-in hebt >:)) wil ik 'm doorsturen naar m'n Gmail (Daar ontvang ik alles namelijk). Dit was voornamelijk een uiterlijk iets, ik vind het wel leuk om een mailtje te kunnen sturen vanaf koen@domein.nl, vooral voor een site is het wel handig ipv van @rocketmail.com (<Da's Yahoo die doorgestuurd wordt naar m'n Gmail :>)

🠕 This side up

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Je kan in Gmail ook gewoon verschillende email adressen toevoegen om als afzender te gebruiken voor je mails?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:05:
Je kan in Gmail ook gewoon verschillende email adressen toevoegen om als afzender te gebruiken voor je mails?
Doe ik, alleen ik wil ook kunnen ontvangen... Heb ik ook ingesteld trouwens.
Ik ga toch voor Google Apps for Business omdat de betrouwbaarheid en snelheid van de mailservers van 000webhost niet geweldig zijn... Dan stel ik roundcube wel in op de IMAP van Gmail.

🠕 This side up

Pagina: 1