Nu hopen dat het topic goed staat, ben niet helemaal zeker waar maar dit leek me de beste plek..
Beste lezer.
Laat ik eerst even duidelijk maken: Ik ben niet geweldig met dit soort dingen, maar toch zou het moeten lukken.
Inleiding:
Ik heb een domeinnaam gekocht bij TransIP (Voor het gemak even domein.nl), en een hosting lopen bij 000webhost (Nee, is niet tweaker waardig maar het is gratis en ik verdien niks met m'n site dus geef er ook niet te veel aan uit.
), nagenoeg alles werkt naar behoren, of op zijn minst, zoals ik wil.. Behalve de mail. Ik wil mijn mail kunnen ontvangen op koen@domein.nl, ik heb de nameservers van 000webhost al ingesteld, dat werkt goed, het enige is dat die bovenop mijn domein bij 000webhost (subdomein) draait, dus via ftp log ik ook altijd in via ftp.xxxxx.subdomein.nl. De gewone website is wel bereikbaar via domein.nl. maar elke keer dat ik een email naar koen@domein.nl probeer te sturen ontvang ik op het verzendende adres een foutmelding. Ik ontvang wel mail als ik het stuur naar koen@xxxxx.subdomein.nl... Vandaar mijn gedachte dat de DNS instellingen wel 'ns verkeerd konden zijn.
Probleem:
Domein.nl is wel bereikbaar, mailen naar koen@xxxxx.subdomein.nl werkt wel maar mailen naar koen@domein.nl niet
Ik heb zelf al wat geprobeerd:
http://www.petri.co.il/co...ng_smtp_email_traffic.htm
en meer die nagenoeg dezelfde instructies geven..
De huidige configuratie:
(@ = domein zelf)
Naam: 000webhost.com TTL: 1 Min Type: MX Waarde: 10 mx.000webhost.com.
Naam: @ TTL: 1 Min Type: MX Waarde: 20 mx.000webhost.com.
Naam: mx.000webhost.com TTL: 1 Min Tyoe: A Waarde: 72.5.54.21
Voor de rest zijn het de dingen van www e.d.
Kan iemand mij helpen hierin?
IMAP: mx.000webhost.com
Ik heb bij voorbaat mijn domeinnaam e.d. eruit gefilterd,
Beste lezer.
Laat ik eerst even duidelijk maken: Ik ben niet geweldig met dit soort dingen, maar toch zou het moeten lukken.
Inleiding:
Ik heb een domeinnaam gekocht bij TransIP (Voor het gemak even domein.nl), en een hosting lopen bij 000webhost (Nee, is niet tweaker waardig maar het is gratis en ik verdien niks met m'n site dus geef er ook niet te veel aan uit.
Probleem:
Domein.nl is wel bereikbaar, mailen naar koen@xxxxx.subdomein.nl werkt wel maar mailen naar koen@domein.nl niet
Ik heb zelf al wat geprobeerd:
http://www.petri.co.il/co...ng_smtp_email_traffic.htm
en meer die nagenoeg dezelfde instructies geven..
De huidige configuratie:
(@ = domein zelf)
Naam: 000webhost.com TTL: 1 Min Type: MX Waarde: 10 mx.000webhost.com.
Naam: @ TTL: 1 Min Type: MX Waarde: 20 mx.000webhost.com.
Naam: mx.000webhost.com TTL: 1 Min Tyoe: A Waarde: 72.5.54.21
Voor de rest zijn het de dingen van www e.d.
Kan iemand mij helpen hierin?
IMAP: mx.000webhost.com
Ik heb bij voorbaat mijn domeinnaam e.d. eruit gefilterd,
🠕 This side up